ادعای آمریکا درباره حمله به مواضع ایران در سوریه
ادعای آمریکا درباره حمله به مواضع ایران در سوریه

آمریکا ادعای حمله به مواضع ایران در عراق و سوریه را مطرح کرده و مدعی شد که به مواضع سپاه پاسداران و گروه‌های همپیمان ایران حمله کرده است.

 

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، آمریکا ادعای حمله به مواضع ایران در عراق و سوریه را مطرح کرد و در همین ارتباط، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که به مواضع سپاه پاسداران و گروه‌های همپیمان ایران حمله کردیم.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است که این حملات در پاسخ به حملات به سربازان آمریکایی در عراق و سوریه انجام می‌شود.

براساس ادعای وزیر دفاع آمریکا، این حملات شامل حمله به یک مرکز آموزشی و حمله دیگر به یک خانه امن در نزدیکی شهرهای البوکمال و المیادین در سوریه بوده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شده است که «جو بایدن»، رییس جمهور این کشور اولویتی مهمتر از امنیت سربازان آمریکایی ندارد.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، بایدن دستور حمله به مواضع ایران را صادر کرد تا روشن کند که آمریکا از خود، سربازان و منافع خود دفاع خواهد کرد.

همزمان یک منبع میدانی به المیادین گفته است که پاسخ به تجاوزات آمریکا در سوریه با تشدید حملات مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی سریع انجام خواهد گرفت.

هفته گذشته نیز گروه مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو را به عهده گرفت. گروه مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی عراق پایگاه اشغالگران آمریکایی را در میدان گازی کونیکو در شمال شرق دیرالزور هدف حملات موشکی قرار دادند و اهداف با دقت مورد اصابت قرار گرفت.

منابع محلی اعلام کردند که در پی این حمله، نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه به حالت آماده باش درآمده و جنگنده‌ها و بالگردهای آمریکایی نیز برفراز منطقه پرواز کردند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین مسئولیت حمله به پایگاه آمریکایی «التنف» واقع در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن با استفاده از ۳ پهپاد را نیز به عهده گرفت. پهپادهای مذکور موفق شدند بر فراز پایگاه آمریکایی التنف پرواز کرده و آن را هدف حملات خود قرار دهند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره افزایش حملات به اشغالگران آمریکایی، از هدف قرارگرفتن ۲ پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در استان الانبار عراق و «الحریر» واقع در شمال این کشور خبر داد و افزود که این پایگاه‌ها به وسیله پهپاد و بصورت دقیق مورد هدف قرار گرفتند.

از سوی دیگر، در پی افزایش حملات علیه نیروهای امریکایی در عراق و سوریه، روز دوشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا به گمانه‌زنی‌ها در مورد دست داشتن مستقیم ایران در این حملات پاسخ داده است‌. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش داد که هیچ دستور مستقیم از سوی ایران مشاهده نشده که حاوی پیام حمله به نیروهای امریکایی باشد.

بر پایه این گزارش، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون گفته است: «ما دستور مستقیمی ندیده‌ایم که مثلاً مقام رهبری ایران بگوید که بیرون بروید و این کار را بکنید.»

با این حال، وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در نهایت ایران را مسؤول این حملات می‌داند، زیرا حمله از سوی گروه‌های تحت حمایت این کشور صورت گرفته است.

در همین راستا، در پی حملات راکتی و پهپادی مقاومت عراق، پایگاه‌های ارتش اشغالگر آمریکا واقع در سوریه، سه پایگاه آمریکایی «الشدادی» و «التنف» و پایگاه ارتش اشغالگر در میدان نفتی «العمر» سوریه هدف حملات قرار گرفتند. در همین راستا، شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که نیروهای آمریکایی در میدان العمر در حومه دیرالزور (شرق سوریه) و پایگاه‌های التنف و الشدادی (شمال شرق سوریه) با بمباران‌های متعدد هدف قرار گرفتند.

نیروهای امریکایی از زمان آغاز درگیری اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، بارها مورد هدف موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته‌اند. در آخرین رویداد، نیروهای امریکایی روز دوشنبه در سوریه هدف دو حمله پهپادی قرار گرفتند که توسط پدافند هوایی خنثی شدند.

منبع: مـهر