بی‌انگیزگی در ساق پاهای پرسپولیسی‌ها موج می‌زند/ سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است
بی‌انگیزگی در ساق پاهای پرسپولیسی‌ها موج می‌زند/ سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است

یک پیشکسوت فوتبال گفت: من در چند سال اخیر آن قدر تیم پرسپولیس را خنثی ندیده بودم و در بازیکنانش بی‌انگیزگی می‌بینیم.

 

به گزارش زیرنویس، احمد جمشیدیان، پیشکسوت فوتبال درباره برد تیم سپاهان برابر تیم پرسپولیس اظهار کرد: به نظرم بازی خوبی نبود و توقعمان از هر دو تیم خیلی بیشتر بود و به اندازه یک بازی خوب، این دیدار موقعیت داشت، اما کیفیت لازم را نداشت. فقط اکثر موقعیت‌ها از روی خلاقیت‌های فردی به‌دست می‌آمد و حتی گلی که زده شد گل انفرادی و خاص بود و حتی بازی می‌توانست مساوی تمام شود.

او افزود: تیم سپاهان می‌توانست در دقایقی از بازی با خلاقیت فردی با اختلاف ببرد، اما در مجموع روحیه خوب سپاهانی‌ها بعد از برد ارزشمند و حمایت تماشاگرانشان و حوصله‌ای که در بازی داشتند باعث شد که سه امتیاز بازی را بگیرند. بی‌انگیزگی در ساق پا‌های پرسپولیسی‌ها موج می‌زند و دلیلش را نمی‌دانم، اما در این چند سال اخیر آن قدر پرسپولیس را بی‌انگیزه و خنثی ندیده بودم.

بازیکنان پرسپولیس در زمین مسابقه خیلی خنثی بازی می‌کنند

جمشیدیان درباره  اینکه علت ناکامی‌های پرسپولیس در چهار بازی اخیر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: تیم پرسپولیس امسال چالش‌های زیادی داشت و یکی از آن‌ها مصدومیت زیاد بازیکنانش بوده است. سرخپوشان سه الی چهار مهره اصلی خود را در بازی با سپاهان در اختیار نداشتند و آن‌ها تقریبا در خیلی از بازی‌ها با مشکل مصدومیت مواجه بودند. نیمکت پرسپولیس هم خالی و ضعیف‌ترین نیمکت چند سال اخیر این تیم بوده است و دست یحیی خالی است البته من در زمین مسابقه هم بازیکنان پرسپولیس را خیلی خنثی می‌بینم و خونسرد چون بی‌تفاوت و بی‌انگیزه بازی می‌کنند. این پرسپولیس را در سال‌های گذشته این‌طور ندیده بودیم و دلیلش را کادر فنی باید کالبدشکافی کند که چرا این تیم به این روز افتاده است.

مهدی ترابی نباید به تیم ملی دعوت می‌شد

او افزود: لیست تیم ملی فوتبال را دیدم غیر از بیرانوند که در ترکیب تیم ملی بدون جایگزین است غیر از او دو نفر دعوت شدند که یکی از آن‌ها مهدی ترابی است که اعتقاد دارم که جایش نبود به تیم ملی دعوت شود. مهدی چند هفته مصدوم بوده و در دو الی سه بازی هم اصلا شرایط خوبی نداشته است. این معلوم است که تیم ملی و کادر فنی می‌بیند که پرسپولیس بازیکنان باانگیزه برای حضور در ترکیب تیم ملی در اختیار ندارد.

پرسپولیس به یک بن‌بست تاکتیکی رسیده است

این پیشکسوت فوتبال درباره اینکه شاید بازیکنان پرسپولیس به‌دلیل اینکه جام‌های زیادی گرفتند، اما به آن‌ها توجهی نشده است دیگر انگیزه‌ای ندارند، گفت: به هر حال بازیکنان و کادر فنی بعد از هر موفقیت به‌دنبال موفقیت بعدی هستند و فکر نمی‌کنم به این صورت باشد. من فکر می‌کنم که پرسپولیس به یک بن‌بست تاکتیکی رسیده است و خیلی در نقل و انتقالات به غیر از کنعانی‌زادگان خیلی خوب عمل نکردند و یکی، دو بازیکن ارزشمند هم از دست دادند و مصدومیت‌ها هم کار دستشان داد.

نبود پورعلی‌گنجی در خط دفاع پرسپولیس احساس می‌شود

جمشیدیان تصریح کرد: مرتضی پورعلی‌گنجی یک وزنه در خط دفاعی پرسپولیس است که نبودش احساس می‌شود و سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس در این چند بازی واقعا فاجعه بود و علی نعمتی بسیار افت کرده و شرایطش اصلا خوب نیست و به شدت مشکل دارند. دانیال اسماعیلی فر اصلا در حد و اندازه‌های خودش بازی نمی‌کند و تقریبا اکثر بازیکنان پرسپولیس از شرایط خوب خود دور هستند و فکر می‌کنم این تعطیلات دو هفته‌ای تیم ملی بتوانند شرایط بهتری پیدا کنند، چون آخرین تعطیلات هست و بعد از آن جام ملت‌های آسیا شروع می‌شود و بازیکنان سعی می‌کنند که در بهترین کیفیت باشند تا در لیست تیم ملی  قرار بگیرند و آن موقع است که شاید پرسپولیس بهتری را بعد از تعطیلات ببینیم.

یک تیم اجازه نمی دهد سپاهان از لحاظ کیفی افت کند

او درباره اینکه تیم سپاهان با این برد می‌تواند خودش را به صدر جدول برساند، گفت: تیم سپاهان در تمام جام‌هایی که حضور دارد مدعی است و این تیم پرمهره و پرقدرت است و سازمان دهی قدرتمندی دارد و تیمی که پشتش زحمت می‌کشد آن‌ها اجازه نمی‌دهند که سپاهان از لحاظ کیفی افت کند. دیدید که بعد از یک مساوی و شکست غیر منتظره در لیگ خیلی سریع خودشان را جمع و جور کردند و اول در آسیا قدرت نمایی کردند و حالا هم پرسپولیس را شکست دادند و من فکر می‌کنم که تیم سپاهان خیلی زود به جدول برگشت  و ۴ امتیاز را برگردانند تیم سپاهان رتبه دوم  را با یک بازی کمتر در اختیار خواهد داشت و می‌تواند  صدرنشین هم شود. به نظرم تیم سپاهان در کنار مدعیان سنتی استقلال و پرسپولیس  مدعی اصلی قهرمانی است.

باشگاه خبرنگاران