آقاجانیان: نترسیدن از بزرگان عامل برتری ایران مقابل برزیل بود
آقاجانیان: نترسیدن از بزرگان عامل برتری ایران مقابل برزیل بود

مارکار آقاجانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد برتری ۳ بر ۲ تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان مقابل برزیل در جام جهانی زیر ۱۷ سال، اظهار داشت: در درجه اول این پیروزی را به هواداران، بازیکنان غیرتمند تیم ملی نوجوانان و کادرفنی تبریک می‌گویم. واقعا این بچه‌ها کار بزرگی انجام داده و نشان دادند […]

مارکار آقاجانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد برتری ۳ بر ۲ تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان مقابل برزیل در جام جهانی زیر ۱۷ سال، اظهار داشت: در درجه اول این پیروزی را به هواداران، بازیکنان غیرتمند تیم ملی نوجوانان و کادرفنی تبریک می‌گویم. واقعا این بچه‌ها کار بزرگی انجام داده و نشان دادند هیچ غیرممکنی برای آنها وجود ندارد. باید به این بازیکنان که آیندگان فوتبال ما هستند، بیشتر رسیدگی شود. قطعا ۷۰ تا ۸۰ درصد نفرات این تیم در آینده برای تیم ملی بزرگسالان بازی می‌کنند‌ و باید حمایت بیشتری از آنها داشته باشیم.

وی افزود: همانگونه که می‌دانید من در آمریکا با جوانان کار کرده‌ام و در لیگ ایالتی کالیفرنیا دیدم امکانات خوبی در اختیار بازیکنان مستعد در رده‌های پایه قرار می‌گیرد. ما هم می‌توانیم الگوبرداری کنیم‌. حدود ۲ هفته قبل در یک برنامه تلویزیونی گفتم مملکت ما پر از استعداد است و فقط اگر استعدادیابی درستی داشته و امکانات خوبی به این جوانان بدهیم، می‌توانیم همزمان ۳_۲ ملی خوب داشته باشیم. نوجوانان ما مقابل برزیل نشان دادند این حرف بی‌دلیل نبوده و ما هم می‌توانیم در فوتبال کارهای بزرگی انجام بدهیم.

مربی اسبق تیم ملی امید و بزرگسالان با اشاره به کادرفنی تیم ملی نوجوانان تصریح کرد: سال‌ها در تیم‌های ملی حضور داشتم و می‌دانم فردی مثل مسعود مقیم که اکنون در تیم ملی نوجوانان حضور دارد، مدت‌ها با تیم‌های ملی پایه همکاری و استعدادیابی کرده است‌‌. مسعود عالی‌پور وقتی خودم در رده باشگاهی سرمربی بودم، همکار من بود‌‌‌. پوریا نبی نیز جدا از اینکه بازیکن من در عقاب بود، در مقطع کوتاهی که سرمربی تیم امید شدم، جزء دستیارانم بود. رضا حاج اسبویی نیز سال‌ها مشغول مربیگری دروازه‌بان‌های رده‌های سنی پایه تیم‌های ملی بوده و سال‌ها در تیم پاس همبازی خودم‌ بود‌. باید به این نفرات و در راس‌شان حسین عبدی خسته نباشید و خدا قوت بگوییم. می‌دانم او فشار زیادی را برای تشکیل این تیم تحمل کرده و تفکر و تلاش خودش و همکارانش جواب داده است. برای تیم نوجوانان آرزوی موفقیت داشته و اطمینان دارم می‌تواند کارهای بزرگ‌تری انجام بدهد.

آقاجانیان درخصوص دیدار بعدی ایران مقابل انگلیس، گفت: بچه‌های ما در شرایط روحی و روانی خوبی هستند‌. هرچند شرایط هر بازی متفاوت است اما آنها می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند. امیدوارم موفقیت‌هایشان ادامه داشته و بتوانند به مراحل بالاتر برسند. 

وی درخصوص احتمال تحت رصد قرار گرفتن  بازیکنان مستعد تیم نوجوانان توسط استعدادیاب‌های تیم‌های بزرگ جهان در طول این تورنمنت، توضیح داد: استعدادیاب‌ها در مسابقات جهانی و آسیایی حضور فعالی دارند و کارشان هم شناسایی نخبگان است‌‌. امیدوارم برای آینده این بچه‌ها اتفاق خوبی بیفتد اما اکنون بچه‌ها نباید فکر خود را معطوف به این موضوع کنند بلکه باید تمرکزشان روی ادامه مسابقات باشد‌ تا ادامه کار را هم خوب جلو بروند.

مربی سابق تیم ملی ایران ادامه داد: در این حالت مطمئن باشید اتفاقات خوب هم به موقعش می‌افتد. الان نباید جوری صحبت کنیم که فکر بازیکنان تیم نوجوانان از بازی‌های مهم‌شان دور شود‌. قطعا نفرات خوب در آینده بهتر دیده می‌شوند و می‌توانند به تیم‌های خوب و حتی فوتبال اروپا یا کشورهای بزرگ‌تر هم برسند. طبیعی است اگر بازیکن از این سن وارد چنین فضایی شود، برای آینده خودش و فوتبال ایران بهتر است اما اکنون وقت فکر کردن به این مسائل نیست. 

آقاجانیان در واکنش به این موضوع که حسین عبدی یکی از اهداف خود را صعود تیم ملی نوجوانان به نیمه نهایی جام جهانی عنوان کرده و آیا این تیم پتانسیل چنین موضوعی را دارد، گفت: کار سختی است اما نشدنی نیست‌‌. از الان زود است بخواهیم به این موضوع فکر کنیم‌‌. باید بازی به بازی پیش برویم. بچه‌های ما در بازی با برزیل نشان دادند که می‌توانند چنین کاری انجام بدهند. نظر عبدی کلی بوده اما طبق تجربه‌ای که دارم‌ بهتر است بازی به بازی و مرحله به مرحله پیش بروند. این بهترین کار است‌.

وی درخصوص دلیل جبران نتیجه ۲ بر صفر مقابل برزیل و برتری ۳ بر ۲ عنوان کرد: این امر نشان می‌دهد عبدی و دستیارانش روی مسائل روحی و روانی بازیکنان در این رده سنی خیلی خوب کار کرده‌اند‌‌. دیدیم او هیچ وقت از همگروه شدن با انگلیس و برزیل نترسید و این اعتماد به نفس و روحیه را به بازیکنانش هم تزریق کرد که می‌توانند کارهای بزرگی هم انجام بدهند.

پایان پیام/





منبع: فارس