به گزارش زیرنویس به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، بعد از اینکه سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی و اسرائیلی نتوانستند جلوی اصابت موشک‌های شلیک شده از سوی یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی را بگیرند، واشنگتن از طریق میانجی‌های منطقه‌ای تلاش دارد مانع از ادامه حملات موشکی و پهپادی دولت یمن و انصارالله ضد رژیم صهیونیستی شود. […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، بعد از اینکه سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی و اسرائیلی نتوانستند جلوی اصابت موشک‌های شلیک شده از سوی یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی را بگیرند، واشنگتن از طریق میانجی‌های منطقه‌ای تلاش دارد مانع از ادامه حملات موشکی و پهپادی دولت یمن و انصارالله ضد رژیم صهیونیستی شود.

بر اساس این گزارش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار پیاپی با هیثم بن طارق سلطان عمان تماس گرفته و ابراز امیدواری کرده که عمان نقش مثبتی در جلوگیری از شلیک موشک‌های یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی و آنچه که بایدن آن را گسترش جنگ در منطقه خوانده است، ایفا کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود از تلاش برای مهار تنش در منطقه و رسیدن به سازش در یمن صحبت کرده بود. این تماس ساعتی پس از آن انجام شد که نیروهای یمنی چهارشنبه گذشته یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» را که اقدام به فعالیت‌های جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بر فراز آب‌های منطقه‌ای یمن کرده بود، ساقط کردند.

آمریکایی‌ها در همین راستا تلاش دارند فشارها بر جنبش انصار الله را افزایش داده و بار دیگر این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار دهند. آنها برای کاهش حملات یمن، در پیام‌های غیرمستقیم مدعی شده‌اند که به دنبال توقف جنگ در غزه در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

الاخبار در ادامه این گزارش به نقل از منابع سیاسی مطلع تصریح می‌کند که تمامی تلاش‌های واشنگتن از طریق میانجی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تأمین امنیت جنوب سرزمین‌های اشغالی در برابر حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها انجام می‌شود، اما یمنی‌ها اعلام کرده‌اند که شرط توقف این حملات، آتش‌بس در غزه و بازگشایی گذرگاه رفح و اجازه ورود فوری کمک‌های غذایی و دارویی به غزه است.

آمریکا در حالی به افزایش فشارهای دیپلماتیک بر تمامی کشورهایی که به دنبال نقش‌آفرینی در حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی هستند، ادامه می‌دهد که درخواست‌های مکرر مطرح شده برای آتش‌بس در غزه را در شورای امنیت وتو کرده و علاوه بر کمک‌های ویژه خود به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ، بر اساس اعلام برخی منابع خبری مدیریت این جنگ را نیز به صورت مستقیم بر عهده دارد.

منبع: مـهر