به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان در پی تشدید وضعیت آلودگی صبح امروز با حضور مسئولان استانی از اداره کل حفاظت محیط زیست، هواشناسی، مدیریت بحران استانداری اصفهان، مرکز بهداشت استان و سایر اعضا در محل استانداری اصفهان تشکیل جلسه داده است. شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۵۲ AQI […]

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان در پی تشدید وضعیت آلودگی صبح امروز با حضور مسئولان استانی از اداره کل حفاظت محیط زیست، هواشناسی، مدیریت بحران استانداری اصفهان، مرکز بهداشت استان و سایر اعضا در محل استانداری اصفهان تشکیل جلسه داده است.

شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۵۲ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. از شنبه ۱۳ آبان تاکنون به مدت ۱۰ روز است که آلودگی هوای اصفهان ادامه داشته است.

مصوبات احتمالی کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز سه‌شنبه ۱۹ آبان نسبت به تشدید شرایط سکون جوی و تداوم آن به مدت یک هفته تا ۲۳ آبان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هواشناسی استان اصفهان اعلام کرده بود که تا اواسط هفته جاری افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی وجود دارد و در صورت رعایت نکردن و عدم کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی دور از انتظار نیست.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان آلودگی هوا مناطقی چون کلان‌شهر اصفهان، لنجان، مناطق صنعتی اصفهان، فلاورجان، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، کاشان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان بر لزوم مدیریت منابع آلاینده از جمله کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی تاکید و توصیه کرد که عموم شهروندان طی این مدت تردد غیر ضرور را کاهش دهند و از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

از هفته گذشته تاکنون طرح ترافیک زوج و فرد در شهر اصفهان اعمال شده است و طی این مدت مدارس اصفهان و ۹ شهر پیرامون آن به دلیل آلودگی تعطیل شدند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مصاحبه‌ای به خبرنگار مهر گفت که از چهارشنبه ۲۴ آبان ماه با نفوذ سامانه بارشی به مناطق غرب استان انتظار داریم آلودگی هوا در مناطق مرکزی استان اصفهان کاهش یابد.

منبع: مـهر