به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، جواد خدامرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر اطلاع و اخبار واصله از فراجای استان مبنی بر پیدا شدن تعدادی اشیای عتیقه، موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت. وی ادامه داد: بر این اساس با همکاری فراجا و نیز پلیس امنیت اقتصادی این اشیاء […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، جواد خدامرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر اطلاع و اخبار واصله از فراجای استان مبنی بر پیدا شدن تعدادی اشیای عتیقه، موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس با همکاری فراجا و نیز پلیس امنیت اقتصادی این اشیاء که توسط شخصی از باغداران منطقه به صورت اتفاقی پیدا شده بود، تحویل این یگان شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: این آثار که شامل ۷ قطعه ظرف سفالی سالم و ۳ ظرف مفرغی سالم و ۷ ظرف سفالی شکسته است به گفته کارشناسان دارای قدمت س۶ هزار ساله است.

 خدامرادی افزود: بیشتر ظروف سفالی کشف شده ساده و بدون نقش و نگار هستند و فقط در برخی از آنها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می شود. 

وی ضمن تقدیر از این اقدام شایسته این همشهری فرهنگ گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی یگان حفاظت آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در حفظ و ضیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.