به گزارش زیرنویس، مجتبی امامیان ظهر امروز (۲۲ آبان‌ماه) در حاشیه برگزاری آزمون از نجات‌گرانی زنجانی در جمع خبرنگاران، افزود: از میان علاقمندان برای فعالیت و ارائه خدمات در قالب  تیم‌های واکنش  سریع، ۱۵ نفر از هر استانی به‌جز استان تهران که ۶۰ نفر انتخاب خواهند شد. وی تاکید کرد: نفراتی که به عنوان اعضای […]

به گزارش زیرنویس، مجتبی امامیان ظهر امروز (۲۲ آبان‌ماه) در حاشیه برگزاری آزمون از نجات‌گرانی زنجانی در جمع خبرنگاران، افزود: از میان علاقمندان برای فعالیت و ارائه خدمات در قالب  تیم‌های واکنش  سریع، ۱۵ نفر از هر استانی به‌جز استان تهران که ۶۰ نفر انتخاب خواهند شد.

وی تاکید کرد: نفراتی که به عنوان اعضای تیم‌های واکنش سریع انتخاب می شوند باید به لحاظ روحی و جسمی آماده بوده، مهارت و تخصص‌های لازم را نسبت به سایر امدادگران داشته باشند.

معاون آموزش و برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از نهایی شدن اعضای تیم‌های واکنش سریع، آموزش‌های ویژه‌ای بیش از ۲۳۰ روزه برای آنها برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان در تیم‌های واکنش سریع  زیاد است تست‌های آمادگی جسمانی اخذ می‌شود تا ۱۵ نفر اصلی را انتخاب کنیم.

وی گفت: این آزمون و تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای یک‌بار در سطح کشور برگزار می‌شود تا هر استانی ۱۵ نفر آماده برای سه شیفت با پنج نفر فعال داشته تا در حوادث و بلایا نخستین تیم اعزامی به محل حادثه زبده‌ترین‌ها باشد.

امامیان خاطرنشان کرد: اعضای تیم واکنش سریع باید زیر ۳۵ سال، جوان و از آمادگی جسمانی و روحی بسیار بالایی برخوردار باشند. در موارد خاص افراد بالای ۳۵ سال که سابقه حضور در ماموریت‌های برون مرزی را داشته و تجربه زیادی دارند که کمک‌کار هلال احمر هستند، جزو تیم‌های واکنش سریع هستند.

معاون آموزش و برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: برای بانوان فعال در استان که با عنوان تیموهای توانا نقش‌آفرینی می کنند، واکنش سریع را تشکیل خواهیم داد.

به گفته امامیان، با توجه به رویکرد رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور حتی راننده‌های خودروهای این تیم‌ها نیز از بانوان خواهد بود.

 

منبع خبر: رکنـا