به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب، نیویورک‌تایمز نوشت: مقامات پنتاگون روز یکشنبه گفتند که ایالات متحده اواخر روز یکشنبه در تلافی حملات اخیر علیه نیروهای آمریکایی، دور جدیدی از حملات هوایی را علیه تأسیسات مورد استفاده ایران و نیروهای وابسته به آن در شرق سوریه انجام داد. در ادامه این مطلب آمده است: مقامات […]

به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب، نیویورک‌تایمز نوشت: مقامات پنتاگون روز یکشنبه گفتند که ایالات متحده اواخر روز یکشنبه در تلافی حملات اخیر علیه نیروهای آمریکایی، دور جدیدی از حملات هوایی را علیه تأسیسات مورد استفاده ایران و نیروهای وابسته به آن در شرق سوریه انجام داد.

در ادامه این مطلب آمده است: مقامات گفتند که این حملات به احتمال زیاد باعث کشته یا زخمی شدن تعداد نامشخصی از افراد در آن محل ها شده است.

به نظر می‌رسد که این حملات هوایی نشان‌دهنده تشدید تنش‌ها توسط دولت بایدن است، که قبلاً دو مجموعه از حملات هوایی را انجام داده بود که به گفته مقامات، برای ایجاد بازدارندگی در مقابل سپاه و شبه‌نظامیان تحت حمایت آن در سوریه و عراق بود. مقامات آمریکایی گفته بودند که این حملات تلفات مشخصی نداشته است.

مقامات گفتند که یکشنبه شب، جت های جنگنده اف ۱۵ E نیروی هوایی چندین ساختمان در بوکمال مورد استفاده برای آموزش، لجستیک و ذخیره مهمات که به عنوان مقر فرماندهی استفاده می شد، مورد حمله قرار دادند.

این حملات تنها چهار روز پس از آن انجام شد که هواپیماهای جنگی آمریکایی به انبار مهمات در شرق سوریه حمله کردند. مجموعه قبلی از حملات تلافی جویانه ایالات متحده در ۲۷ اکتبر انجام شد.

مقامات آمریکایی ایران و شبه نظامیان همسو با آن را به رگبار روزانه حملات موشکی و پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه متهم می کنند.

اما بایدن رئیس جمهوری آمریکا در هفته‌های اخیر پیشنهاد پنتاگون برای گزینه‌های بمباران تهاجمی‌تر را به دلیل نگرانی از ایجاد درگیری گسترده‌تر با ایران رد کرده بود. منتقدان جمهوری‌خواه در کنگره و برخی از حامیان نیروی هوایی گفته‌اند که واکنش محدود کاخ سفید تنها باعث حملات مکرر و خطرناک‌تر علیه نیروهای آمریکایی در منطقه شده است.

پنتاگون و دیگر مقامات دولت بایدن این انتقاد را روز یکشنبه رد کردند و گفتند که هدف از حملات هوایی اخیر آمریکا، مختل کردن فعالیت شبه‌نظامیان و به خطر انداختن پرسنل آنها بود، نه فقط مهمات یا ساختمان‌های آنها.

لوید جی آستین سوم وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور اولویتی بالاتر از امنیت پرسنل ایالات متحده ندارد و او اقدامات امروز را برای روشن کردن این مسئله هدایت کرد که ایالات متحده از خود، پرسنل و منافع خود دفاع خواهد کرد.»