طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز و فردا جو آرامی بر استان و دریا حاکم است اما از اواخر وقت چهارشنبه، با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار از شمال استان، تا پایان هفته وقوع بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در برخی ساعات […]

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز و فردا جو آرامی بر استان و دریا حاکم است اما از اواخر وقت چهارشنبه، با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار از شمال استان، تا پایان هفته وقوع بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد روی دریا نیز از اواخر وقت فردا غالباً جنوبی خواهد بود.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی نقاط احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا جنوب غربی و فردا در برخی ساعات متغیر، با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

محمدی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان بوشهر از عصر روز چهارشنبه بیان کرد: از چهارشنبه تا جمعه شاهد بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در سطح استان خواهیم بود.

وی از احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری‌شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقتی، افزایش موقت ارتفاع موج در روز پنجشنبه خبر داد.

منبع: مـهر