عظیمی: توقعات از شطرنج بالا رفته و تلاش فدراسیون تداوم موفقیت‌ها است
عظیمی: توقعات از شطرنج بالا رفته و تلاش فدراسیون تداوم موفقیت‌ها است

شهرام عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد شرایط و برنامه‌های فدراسیون شطرنج پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: درحال حاضر درگیر اعزام تیم به مسابقات رده‌های سنی هستیم و تصمیم داریم تا تیمی قدرتمند را روانه این مسابقات کنیم. به هر حال بعد از موفقیت بزرگی که شطرنج ایران در […]

شهرام عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد شرایط و برنامه‌های فدراسیون شطرنج پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: درحال حاضر درگیر اعزام تیم به مسابقات رده‌های سنی هستیم و تصمیم داریم تا تیمی قدرتمند را روانه این مسابقات کنیم. به هر حال بعد از موفقیت بزرگی که شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی کسب کرد انتظارات از ما بالا رفته و باید بتوانیم پاسخگوی توقعات باشیم. در همین راستا تیمی منسجم متشکل از قهرمانان کشور و ۳ نفر از برترین‌ها با انتخاب کمیته فنی را به رقابت‌های رده‌های سنی اعزام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار است که روسیه هم در مسابقات رده‌های سنی آسیا حضور پیدا خواهد کرد. فکر می‌کنم با حضور این تیم، سطح مسابقات بالا خواهد رفت و کار برای رسیدن به قهرمانی سخت خواهد شد، اما ما ناامید نیستیم و قطعاً برای کسب بهترین عنوان و دفاع از آبروی شطرنج ایران راهی این پیکارها خواهیم شد. در همین راستا اردوهای تیم اعزامی را از مدت‌ها پیش آغاز کردیم و درحال حاضر شطرنج‌بازان مراحل پایانی آماده‌سازی خود را پشت سر می‌گذارند.

سرپرست فدراسیون شطرنج با بیان اینکه باید به گونه‌ای تلاش کنیم که نوار موفقیت‌های شطرنج ادامه پیدا کند، گفت: بعد از قهرمانی در بازی‌های آسیایی به تمام تعهداتی که داشتیم عمل کردیم و پاداش قهرمانان را در اولین فرصت به آنها تقدیم کردیم. به هر حال تمام جامعه ورزش می‌دانند که شطرنج در هانگژو افتخار بزرگی کسب کرد و بعد از این قهرمانی غیر از پاداش‌هایی که پرداخت می‌شود برخی دیگر از اقدامات از جمله استخدام در ارگان‌ها و معافیت از خدمت مقدس سربازی عملی می‌شود.

عظیمی درمورد معافیت شطرنج‌بازان ایرانی از خدمت مقدس سربازی، تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم و به زودی ۳ شطرنج‌باز کشورمان از حضور در خدمت مقدس سربازی معاف خواهند شد. این موضوع هم در مراحل پایانی قرار دارد. بردیا دانشور، محمدامین طباطبایی و آقابالاپور نفراتی هستند که شامل این امر می‌شوند. 

وی درخصوص حمایت از پرهام مقصودلو برای افزایش حدود ۲۰ واحد ریتینگ و کسب سهمیه مسابقات کاندیداهای قهرمانی جهان در سال آینده، تصریح کرد: بدون شک هر کاری از دست فدراسیون برآید برای قهرمانانش انجام خواهد داد. هنوز پرهام هیچ صحبتی با ما انجام نداده و درگیر مسابقات بود، اما قطعاً به زودی جلسه‌ای با او برگزار می‌کنیم تا هر کمک مادی و معنوی که از دست ما ساخته است را برایش انجام دهیم. به هر حال او یک سرمایه است و باید برای حفظ و پیشرفتش تمام تلاش خود را به کار بگیریم. 

سرپرست فدراسیون شطرنج درخصوص جذب مربی خارجی برای هدایت تیم ملی، اظهار داشت: به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم. با گزینه‌های مختلفی مذاکره کرده‌ایم. سینگال‌های مثبتی هم از چند گزینه دریافت کرده‌ایم. جدی‌ترین گزینه برای ما ولادیمیر کرامنیک است. به زودی تکلیف سرمربی تیم ملی را هم مشخص خواهیم کرد.

پایان پیام/





منبع: فارس