به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل با انتشار پیامی در فضای اجتماعی با انتقاد از «خشونت‌های غیرانسانی» رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه اعلام کرد که در طول دوران زندگی‌اش این حجم از خشونت را ندیده است. وی دراین‌باره نوشت: در ۷۸ سالِ زندگی‌ام، خشونت و بی‌رحمی‌های زیادی […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل با انتشار پیامی در فضای اجتماعی با انتقاد از «خشونت‌های غیرانسانی» رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه اعلام کرد که در طول دوران زندگی‌اش این حجم از خشونت را ندیده است.

وی دراین‌باره نوشت: در ۷۸ سالِ زندگی‌ام، خشونت و بی‌رحمی‌های زیادی دیده‌ام، اما هرگز چنین حجم خشونت غیرانسانی علیه مردم بی‌گناه را ندیده‌ام.

رئیس‌جمهور برزیل علمیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی را «حمله تروریستی» توصیف کرد، اما در ادامه افزود «اما پاسخ اسرائیل علیه کودکان و زنان نیز مرگبار است. همه چیز که با تلاش و سختی بسیار ساخته شده، ویران شده است، مانند مدارس و بیمارستان‌ها.»

 لولا داسیلوا پیش از این نیز خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شده بود. پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی به غزه، لولا در شبکه اجتماعی X نوشت: «ما برای اولین بار شاهد جنگی هستیم که در آن اکثر کشته‌شدگان کودکان هستند… بس کن! به خاطر خدا، بس کن! »

رئیس‌جمهور برزیل در اظهاراتی دیگر حمله نظامی اسرائیل به غزه را «دیوانگی نخست‌وزیر نتانیاهو دانسته که می‌خواهد نوار غزه را نابود کند، اما فراموش کرده است که نه تنها سربازان حماس، بلکه زنان و کودکان نیز در آنجا حضور دارند.»

لولا در مصاحبه با یک رسانه نیز گفت: فقط به این دلیل که حماس حمله علیه اسرائیل انجام داد، اسرائیل نباید میلیون‌ها انسان بی‌گناه را بکشد. در جنون جنگ باید حداقل انسانیت وجود داشته باشد. برزیل همچنین به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار تشکیل جلسه فوری این شورا برای بحث در مورد منازعه کنونی در فلسطین اشغالی شده است.

منبع: مـهر