۱۸۲تانک از ۶۰۰تانک مرکاوا ارتش صهیونیستی منهدم شدند
۱۸۲تانک از ۶۰۰تانک مرکاوا ارتش صهیونیستی منهدم شدند

نماینده جنبش حماس در ایران در اجلاسی مجمع جهانی مستضعفین گوشه ای از پیروزی‌های حماس در عملیات طوفان الاقصی را تشریح کرد و گفت: کل تانک‌ها مرکاوا در ارتش صهیونیستی ۶۰۰ دستگاه است که ۱۸۲ مورد طی یک ماه اخیر منهدم شدند.

به گزارش زیرنویس، خالد قدومی در سومین اجلاسی مجمع جهانی مستضعفین با بیان این‌که «جنگ خیابانی به نفع مقاومت است»  ادامه داد: تجهیزات الکترونیک در جنگ خیابانی هیچ کارایی ندارد. موفقیت برجسته نیروهای مقاومت نیازمند توجه است.

وی با یادآوری این‌که «امروز سی و نهمین روز مبارک طوفان الاقصی را سپری می‌کنیم و ما همچنان ایستاده‌ایم» ادامه داد: قبل از حضور در نشست شما با دوستانم در غزه صحبت کردم چون دوستانم در ایران از وضعیت غزه نگران هستند؛ پاسخ ما این است که «آقا نگران نباشید ما همچنان در حال مقاومت هستیم. به خدا ایمان عمیق و به کاری که انجام می‌دهیم ایمان راسخ داریم. »

وی با اشاره به آمار ۱۲ هزار شهید زن و کودک در غزه افزود: مجاهدان و مقاوم‌های ما در فلسطین و حماس ارزیابی خوبی از میدان ارائه داد. طبق اعلام نیروهای القسام از ۶۰۰ تانک مرکاوا طی یک ماه گذشته ۱۸۲ تانک را منهدم کرده‌ایم. موفقیت برجسته مردم فلسطین نیازمند نگاه ویژه جهانی است.

نماینده جنبش حماس در ایران ادامه داد: مظلومیت مردم ما حتی مردم کشورهای آمریکا و اروپا را با خود همراه کرده‌اند و این یعنی شکست ۷۵ سال تبلیغات غرب و صهیونیست‌ها برای مظلوم نمایی است.

وی با انتقاد از مواضع مقامات کشورهای عربی در نشست ریاض، این نشست را بی‌اثر دانست و افزود: حداقل خروجی این نشست باید این می‌بود که گذرگاه رفح برای امدادرسانی و انتقال مواد غذایی و پزشکی هموار می‌شد. آیا شما نمی‌توانید به صورت مستقل این گذرگاه را باز کنید. بیش از ۵۰۰ کامیون حاوی مواد غذایی و بهداشتی بیش از یک ماه است که  پشت این گذرگاه برای انتقال کمک‌های انسان دوستان منتظر هستند. قطع آب و برق و تلفن و حمله‌های وحشیانه رژیم اشغالگر قدس هر لحظه وضعیت مردم غزه را بدتر می‌کند.

خدومی ادامه داد: بنیامین نتانیاهو با حضور در اتاق جنگ دستور می‌دهد تا بیمارستان‌ها و مدارس غزه با وجود حضور زنان و کودکان فلسطینی بمباران کنند به طوری که ۷۰ درصد شهدای غزه را زنان و کودکان غزه‌ای تشکیل داده‌اند. غزه از نظر نظامی باید تقویت شود؛ چرا که ستون فقرات جهان اسلام و خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: سید نصرالله گفت که «پیروزی حماس و غزه منفعت ملی و میهنی لبنان است.» این جمله بسیار اهمیت دارد یعنی خدای نکرده اگر غزه شکست بخورد اسرائیل به سمت بیروت و پایتخت سایر کشورهای عربی پیشرفت خواهد کرد. حاکمان ریاض و مصر  هم باید از این مسئله نگران باشند.

وی خسارت مستقیم اسرائیل از جنگ را بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: آمریکا به صورت روزانه تجهیزات جنگی پیشرفته‌ای را به اسرائیل می‌فرستد.

نماینده جنبش حماس در ایران تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کابینه نتانیاهو دچار اختلافات شدید است.

منبع خبر: رکنـا