توضیح میرتاج الدینی درباره دلیل صف‌های نان
توضیح میرتاج الدینی درباره دلیل صف‌های نان

علت نارضایتی مردم و صف های طولانی تفاوت قیمت آرد یارانه‌ای با آرد صنف صنعتی است.

توضیح میرتاج الدینی درباره دلیل صف‌های نان

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت که علت نارضایتی مردم و صف های طولانی تفاوت قیمت آرد یارانه‌ای با آرد صنف صنعتی است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) در تذکری گفت: باید نگاه ریشه ای به مشکل عرضه نان و صف های طولانی در بسیاری از استان ها از جمله حوزه انتخابیه آن داشت اینکه چرا با وجود یارانه سنگین دولت برای آرد و نان، مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

وی توضیح داد: دولت در دو قسمت برای خرید گندم و آرد یارانه پرداخت می کند؛ ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای آرد و نان اختصاص داده می شود همچنین با توجه به هزینه های نانوایی و افزایش هزینه اجاره، آب، برق و حقوق کارکنان برای فروش هر نان ۳۰ درصد یارانه پرداخت می شود لذا با توجه به این شرایط باید وزارت اقتصادی تجدیدنظری در این طرح داشته باشد.

میرتاج الدینی اضافه کرد: علت نارضایتی مردم و صف های طولانی تفاوت قیمت آرد یارانه ای با آرد صنف صنعتی است. هر کیسه ۴۰ کیلویی آرد یارانه ای براساس کیفیت آرد به نرخ ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده و آرد صنعتی نیز ۶۵۰ هزار تومان است این تفاوت ۱۸ برابری قیمت آرد باعث شده نانوایی ها همه سهمیه آرد خود را یا عرضه نکرده و یا نتوانند عرضه کنند.

منبع “:ایسنا

  • منبع خبر : ايسنا