علاوه‌بر این، ارسال پیام کوتاه، نیازی به اتصال اینترنتی ندارد. حال اگر پیام‌ها براساس موقعیت افراد ارسال شوند، تاثیر بیشتری نیز خواهند داشت. در این مقاله به بررسی پیامک مکان محور یا همان lbs می‌پردازیم. فقط سه دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب کوتاه اختصاص دهید تا بدانید «پیامک lbs چیست» و […]

 

علاوه‌بر این، ارسال پیام کوتاه، نیازی به اتصال اینترنتی ندارد. حال اگر پیام‌ها براساس موقعیت افراد ارسال شوند، تاثیر بیشتری نیز خواهند داشت. در این مقاله به بررسی پیامک مکان محور یا همان lbs می‌پردازیم. فقط سه دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب کوتاه اختصاص دهید تا بدانید «پیامک lbs چیست» و چه کاربردهایی دارد.

پیامک مبتنی بر مکان؛ موقعیت جغرافیایی اساس ارسال lbs است

پیامک مبتنی بر مکان یا همان location based services به بازاریابی پیامکی براساس موقعیت جغرافیایی مخاطب گفته می‌شود. این نوع تبلیغ به‌صورت هدفمند و برای تحت تاثیر قرار دادن گروه خاصی از مخاطبین ارسال می‌شود. برای مثال مسافرین وارد شده به جزیره کیش، مخاطب پیامک lbs از جانب یکی از هتل‌های این منطقه به شمار می‌روند. این پیامک‌ها به‌صورت انبوه به گروهی از مشتریان بالقوه ارسال خواهند شد. استفاده از پیامک مکان‌محور در برخی موارد باعث کاهش تعداد پیام‌های ارسالی و در نهایت کاهش قیمت پنل پیامکی می‌شود.

ارسال پیام مکان محور با ردیابی موقعیت کاربر، به شما اطلاع می‌دهد که چه مخاطبانی در نزدیکی کسب‌وکار شما هستند که امکان استفاده از محصول یا خدماتتان را دارند. با استفاده از بازاریابی مبتنی بر مکان، نرخ تبدیل به مشتری افزایش می‌یابد. به بیانی دیگر با استفاده از پیامک lbs تعداد بیشتری از مخاطبان به استفاده از خدمت یا محصول کسب‌وکار شما ترغیب خواهند شد.

قیمت پنل پیامکی

چرا باید از بازاریابی پیامکی مبتنی بر مکان استفاده کرد؟

بازاریابی پیامکی مکان‌محور یکی از انواع ابزارهای اجرای استراتژی‌های تبلیغات با نرخ سوددهی بالا است؛ زیرا در این نوع استراتژی، دقیقا مشتریان بالقوه مورد هدف قرار می‌گیرند. برای مثال ارسال پیامک انبوه به همه ساکنین تهران برای استفاده از خدمات قالیشویی واقع در شرق تهران منطقی نیست؛ زیرا بسیاری از افراد تمایل دارند از کسب‌وکارهای نزدیکشان خدمات دریافت کنند. به‌این‌ترتیب هزینه رفت‌و‌آمد را پرداخت نخواهند کرد. ازاین‌رو استفاده از پنل ارسال پیامک براساس موقعیت جغرافیایی برای این گونه از کسب‌وکارهای وابسته به منطقه، بازدهی بیشتری دارد.  

پیامک

مزایای ارسال پیامک lbs چیست؟

پیامک lbs یا همان ارسال پیامک مبتنی بر مکان از خدمات مخصوص همراه اول است که براساس لوکیشن و به‌صورت زنده ارسال می‌شود. پیامک‌های lbs باتوجه‌به مکان مخاطب به‌صورت انبوه ارسال می‌شوند تا تعداد بیشماری از مشتریان بالقوه را به استفاده از خدمات یک کسب‌وکار ترغیب کنند.

برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی براساس موقعیت و به شکل انبوه از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری امکان ذخیره کردن شماره مشتریان قدیمی را ایجاد می‌کند. به‌این‌ترتیب با ارسال پیامک و حفظ تعامل با مشتریان قدیمی به بهبود جایگاه برند خود کمک کنید. در ادامه این بخش به بررسی مزایای دیگر ارسال پیامک lbs می‌پردازیم.

اجرای استراتژی تبلیغات مرتبط با نیاز افراد؛ مهم‌ترین مزیت استفاده از پیامک زنده

در ارسال پیامک مکان‌محور، نیاز مشتری مهم‌ترین مسئله‌ای است که در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که بازاریابی پیامکی بر‌اساس موقعیت جغرافیایی با بازدهی بالایی همراه خواهد بود. برای مثال وقتی مسافری وارد شهر جدید می‌شود، نیاز به هتل، رستوران، کافی‌شاپ و مراکز تفریحی دارد؛ بنابراین با ارسال پیامک lbs علاوه‌بر افزایش فروش، یکی از نیازهای مسافر را نیز برطرف خواهید کرد. این نکته به بهبود جایگاه برند در ذهن مشتری نیز کمک می‌کند. 

افزایش احتمال دیده شدن؛ افراد را به کسب‌وکارتان هدایت کنید

فرض کنید که در نمایشگاه لوازم خانگی و به‌دنبال خرید ماشین ظرفشویی هستید. در همین زمان، پیامکی حاوی متن تبلیغاتی مرتبط با  فروشگاه لوازم خانگی می‌بینید که تخفیف مناسبی روی محصولات خود اعمال کرده است. به احتمال بالا برای بازدید از غرفه فروشگاه موردنظر برنامه می‌چینید. به‌این‌ترتیب یک بازدیدکننده از نمایشگاه به مشتری فروشگاه لوازم خانگی تبدیل می‌شود. با پرداخت هزینه کم برای ارسال پیامک مکان محور، به همین سادگی باعث افزایش فروش و درآمد کسب‌وکار خواهید شد.

راه‌اندازی ساده؛ مزیتی بزرگ برای کمپین‌های پیامکی

استفاده از پنل‌های پیامکی و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی با استفاده از پنل اس ام اس همراه اول به‌راحتی انجام می‌شوند. برای این کار فقط کافی است متنی ترغیب‌کننده به‌همراه معرفی محصول یا خدمت خود برای مخاطب ارسال کنید. پیامک‌های زنده معمولا نرخ باز شدن نزدیک به ۹۸ درصد را به خود اختصاص می‌دهند. این نرخ بازدید بیشتر از دیده شدن تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. علاوه‌بر این، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی معمولا هزینه بسیار بیشتری در مقایسه با ارسال پیامک دارد.

تفاوت lbs با bts؛ با دکل ارسال پیامک زنده، نرخ تبدیل به مشتری را بیفزایید

بسیاری از افراد پیامک منطقه‌ای را با پیامک مکان‌محور اشتباه می‌گیرند. اساس کارکرد این دو نوع سرویس پیامکی با یکدیگر متفاوت است. پیامک منطقه‌ای یا همان bts به صورت انبوه به افراد حاضر در یک منطقه ارسال می‌شود؛ بااین‌حال تفاوت‌هایی با سرویس ارسال پیامک lbs دارد. خرید پنل پیامکی همراه اول برای ارسال پیامک زنده محدود به فیلتر کردن موقعیت جغرافیایی نمی‌شود. بلکه در ارسال پیامک زنده از دکل همراه اول می‌توان مخاطبان را براساس جنسیت و سن نیز فیلتر کرد؛ بنابراین با استفاده از تبلیغات lbs، امکان افزایش راندمان اجرای تبلیغات وجود دارد.

علاوه‌بر فیلتر کردن مخاطبان در ارسال lbs sms، ارسال bts با استفاده از پنل پیامکی ایرانسل انجام می‌شود و ارسال پیام Lbs از خدمات همراه اول است. یک تفاوت دکل ایرانسل و همراه اول، مدت‌زمان لازم برای آپدیت است. پیامک‌های منطقه‌ای bts هر چند روز یا دو هفته یکبار به روزرسانی می‌شوند. درحالی‌که ارسال پیامک براساس مکان زنده مخاطب (منظور از زمان زنده، محلی است که مخاطب به تازگی به آن وارد شده است) در لحظه ورود مسافر به شهر انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب شخصی‌سازی بیشتر برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی هدفمند یکی از مزیت‌های پیامک زنده همراه اول نسبت به خدمات ارسال پیامک منطقه‌ای به شمار می‌رود.

پنل پیامکی فراز اس‌ام‌اس؛ راهکاری برای ارسال پیامک تبلیغاتی lbs

در این مقاله به بررسی مفهوم ارسال پیامک زنده پرداختیم تا بدانید «پیامک lbs چیست» و چه کاربردهایی دارد. پیامک زنده یا location based service نوعی از پیام‌های کوتاه تبلیغاتی است که براساس موقعیت مکانی مخاطب ارسال می‌شود. البته این نوع سرویس پیامکی براساس فاکتورهای دیگری مثل سن و جنسیت نیز هدفگذاری می‌شود. به‌این‌ترتیب اجرای استراتژی‌های تبلیغات با هدف اثرگذاری بیشتری از طریق پنل پیامک انبوه همراه اول صورت می‌گیرد.

پنل پیامکی فراز اس‌ام‌اس یکی از راهکارهای استفاده از خدمات ارسال پیامک lbs به شمار می‌رود. این سرویس ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی و افزایش درآمد است. با استفاده از سرویس ارسال پیامک زنده فراز اس‌ام‌اس، استراتژی‌های تبلیغاتی را هدفمندتر اجرا کنید. برای استفاده از خدمات این پنل پیامکی فقط کافی است آدرس farazsms.com را در موتورهای جست‌وجو وارد کنید.

 

منبع خبر: رکنـا