زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و مراکز درمانی نوار غزه در حالی ادامه دارد که نیروهای مقاومت ساکت نمانده و به صورت گسترده با عناصر متجاوز در محورهای مختلف نوار غزه درگیر شده‌اند. موشکباران عسقلان منابع عبری از شلیک موشکهای جدید به عسقلان و شهرک های صهیونیست نشین […]

زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و مراکز درمانی نوار غزه در حالی ادامه دارد که نیروهای مقاومت ساکت نمانده و به صورت گسترده با عناصر متجاوز در محورهای مختلف نوار غزه درگیر شده‌اند.

موشکباران عسقلان

منابع عبری از شلیک موشکهای جدید به عسقلان و شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه خبر دادند.

این منابع بیان کردند که عسقلان به طور مستقیم هدف قرار گرفته است.

نبرد سنگین در غزه

همزمان نبرد سنگینی در کوی النصر در شمال غزه میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست جریان دارد. در منطقه الرمال و شیخ عجلین در غرب غزه هم نبرد سنگینی جریان دارد.در اطراف الیرموک در مرکز غزه هم نبرد سنگینی جریان دارد.

هلاکت دو نظامی صهیونیست به دست قسام

گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها دو نظامی اسرائیلی را از فاصله صفر به قتل رسانده و ۳ نظامی دیگر را هم در درگیری‌های بیت حانون زخمی کردند.

سرایا القدس اعلام کرد که صبح امروز تجهیزات و نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در کیبوتس نیریم در اطراف غزه هدف حمله گسترده راکتی قرار داده است.

سرایا القدس همچنین گزارش داد: رزمندگان ما در حال نبرد سنگین در مرکز شهر غزه با نظامیان رژیم صهیونیستی هستند.

رژیم صهیونیستی از وقفه ۴ ساعته حملات در غزه خبر داد

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات در غزه برای چهار ساعت متوقف خواهد شد تا باقیمانده غیرنظامیان این منطقه را ترک کنند.

ادرعی به زبان عربی در شبکه ایکس(توییتر سابق) نوشت: ما امروز عملیات‌ها در منطقه التفاح را از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعدازظهر به وقت محلی متوقف خواهیم کرد.

وی اضافه کرد که کریدور بشردوستانه جهت تخلیه عیرنظامیان از شمال نوار غزه دوباره از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ بعدازظهر فعال خواهد بود. این مسیر از جاده صلاح‌الدین تا جنوب غزه امتداد دارد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی فرصتی(۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر به وقت محلی) را برای تخلیه در اختیار ساکنان اردوگاه الشاطی قرار خواهد داد.

رهبر جنبش انصارالله یمن: اگر راه زمینی باز بود صدها هزار یمنی خود را به فلسطین می رساندند

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: مشخص است که نظام‌های عربی جدیت لازم را برای اقدام در خصوص تحولات غزه ندارند.

وی در ادامه افزود: در نشست اخیر سران کشورهای عربی شاهد موضع گیری خاصی در قبال فلسطین نبودیم. گفته می‌شود این نشست نماینده تمام مسلمانان است اما در عین حال تنها بیانیه صادر می‌کند. آیا این تمام قدرت ۵۷ کشور عربی است؟

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: اگر برای مردم یمن یک راه زمینی به سمت فلسطین بود می‌دیدیم که صدها هزار مجاهد یمنی برای مبارزه مستقیم با دشمن صهیونیستی وارد عمل می‌شدند.

وی تاکید کرد: روز گذشته یک عملیات موشکی و پهپادی علیه دشمن صهیونیستی از سمت یمن انجام شد. رژیم صهیونیستی جرأت ندارد پرچم خود را بر روی کشتی‌هایش در دریای سرخ به اهتزاز درآورد و آن را پنهان می‌کند. این بهترین دلیل برای نشان دادن تأثیرات ما در هدف قرار دادن دشمن است.

اگر راه زمینی باز بود صدها هزار یمنی خود را به فلسطین می رساندند

دیده‌بان حقوق بشر: درباره حملات اسرائیل به بیمارستانها به عنوان جنایت جنگی تحقیق شود

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که حملات پی در پی رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های نوار غزه باعث وخیم‌تر شدن اوضاع بهداشتی در این باریکه تحت محاصره شده است.

این سازمان تصریح کرد: باید در خصوص حملات اسرائیل علیه بیمارستان‌های نوار غزه به عنوان جنایات جنگی تحقیق شود.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: اسرائیل تا الان ادله و شواهد جدی که اثبات کند از این بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی استفاده شده ارائه نداده است.

این سازمان بین المللی اعلام کرد: کابینه اسرائیل باید به این حملات علیه بیمارستان‌ها در غزه پایان دهد. یک کمیته حقیقت یاب بین المللی مستقل و دادگاه جنایی بین المللی باید در خصوص اوضاع غزه تحقیق کنند.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین اعلام کرد: تنها ژنراتور تولید برق در بیمارستان الامل واقع در خانیونس از کار افتاده و بدین ترتیب جان ۹۰ بیمار و ۹ هزار آواره فلسطینی که به این بیمارستان پناه آورده‌اند در خطر است.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت غزه امروز اعلام کرد: بیمارستان‌های این منطقه دیگر توان ارائه خدمات پزشکی را در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ندارند.

درباره حملات اسرائیل به بیمارستانها به عنوان جنایت جنگی تحقیق شود

نتانیاهو: اگر جنگ را نبریم، آمریکا و اروپا هدف بعدی هستند!

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه ادامه جنایت‌های این رژیم در نوار غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین مدعی شد که «ما باید نه تنها به خاطر خود، بلکه به خاطر خاورمیانه و به خاطر همسایگان عرب خود پیروز شویم.»

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما باید به خاطر دنیای متمدن پیروز شویم. این نبردی است که ما در حال جنگیدن در آن هستیم و هیچ جایگزینی به غیر از پیروزی وجود ندارد.

آمریکا و کشورهای اروپایی در چند هفته اخیر با تمام توان سیاسی و نظامی از جنایت‌های صهیونیست‌ها در نوار غزه حمایت کردند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین خطاب به مقامات آمریکایی و اروپایی مدعی شد «اگر ما الان برنده نشویم، اروپا بعدی است و شما نفر بعدی و ما باید برنده شویم.»

نتانیاهو در ادامه با تکرار ادعاهای مضحک خود درباره جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و مقاومت فلسطین مدعی شد: آنها می‌خواهند خاورمیانه و جهان را به دوران تاریکی بازگردانند و در طرف دیگر اسرائیل، کشورهای عربی مدرن، ایالات متحده و همه نیروهایی که می‌خواهند صلح و رفاه برای خاورمیانه و جهان بیاورند ایستاده‌اند و این نبردی است که در حال حاضر در حال انجام است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد که «بایدن و دولت او از اسرائیل در جنگ علیه حماس بسیار حمایت کرده» و به درخواست‌ها برای ایجاد یک کریدور امن برای غیرنظامیان فلسطینی برای خروج از غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه اشاره کرد.

بمباران مناطق مسکونی و درمانی غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای چندمین هفته پیاپی به حملات وحشیانه خود علیه مناطق مسکونی و درمانی نوار غزه ادامه می‌دهند به طوری که تنها در جریان بمباران ۲ منزل مسکونی در شرق خانیونس واقع در جنوب نوار غزه دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به شدت مناطق غربی بیمارستان المعمدانی واقع در شهر غزه را بمباران کرد.

در جریان بمباران منازل مسکونی در منطقه السطر الشرقی واقع در خانیونس نیز تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شده‌اند. جنگنده‌های متجاوز یک منزل مسکونی در منطقه الخلفا واقع در مرکز اردوگاه جبالیا را نیز بمباران کردند.

بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی غزه

دستاوردهای میدانی نیروهای فلسطینی در نبرد زمینی با اشغالگران

از سوی دیگر نبرد جانانه نیروهای مقاومت فلسطین با عناصر متجاوز در محورهای مختلف نوار غزه ادامه دارد به طوری که سرایا القدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی را که قصد نفوذ به شمال غرب غزه را داشتند با شلیک خمپاره هدف قرار داده است.

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین به صورت گسترده‌ای با عناصر متجاوز در چند محور شهر غزه درگیر شده و موفق شده‌اند دستاوردهای میدانی قابل توجهی را محقق سازند.

بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی غزه

تعطیلی بیمارستان‌های غزه طی ۴۸ ساعت آینده

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت دولت غزه اعلام کرد: بیمارستان‌های این منطقه دیگر توان ارائه خدمات پزشکی را در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ندارد.

وی در ادامه افزود: در صورت عدم دریافت کمک‌های بشردوستانه فعالیت بیمارستان‌های نوار غزه طی ۴۸ ساعت آینده متوقف خواهد شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به دروغ‌های خود در خصوص بیمارستان‌های این باریکه ادامه داده و برای تداوم بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و کشتار بیماران زمینه چینی می‌کند.

این نهاد دولتی فلسطین تصریح کرد: مسئولیت کامل ارتکاب هرگونه حماقت علیه بیمارستان‌های نوار غزه بر عهده اشغالگران صهیونیست است.

حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری / ۱۵ فلسطینی شهید و زخمی شدند

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل به مناطقی از کرانه باختری یورش بردند به طوری که این متجاوزان به شهر قلقیلیه واقع در شمال کرانه باختری از چند محور حمله کردند.

بامداد امروز نیز عناصر رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیت عینون واقع در الخلیل به سمت یک جوان فلسطینی شلیک کرده و او را به شهادت رساندند.

بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی غزه

اشغالگران صهیونیست علاوه بر یورش به مناطق مختلف کرانه باختری یک منزل مسکونی در داخل اردوگاه طولکرم واقع در شمال کرانه باختری را با استفاده از پهپاد هدف قرار دادند. هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در پی این حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به طولکرم دست کم ۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین اخباری از درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در این اردوگاه منتشر شده است.

از سوی دیگر نیروهای واکنش سریع وابسته به گردان‌های شهداالاقصی اعلام کردند که سه عدد از تجهیزات و جنگ افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در کنار یک بولدوزر نظامی این رژیم را با استفاده از بمب‌ها و نارنجک‌های دستی منهدم کردند.

این عملیات نیروهای فلسطینی در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه طولکرم واقع در کرانه باختری صورت گرفت.

بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی غزه

هلاکت و مجروحیت تعدادی از نظامیان صهیونیست

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲ نظامی صهیونیست دیگر در حمله زمینی به نوار غزه اذعان کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این ۲ نظامی متجاوز در درگیری‌های شب گذشته شمال نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند. در این درگیری‌ها همچنین ۴ نظامی صهیونیست دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالیست که فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و مقامات سیاسی این رژیم با ارائه هرگونه آمار شفاف و دقیق از تعداد عناصر به هلاکت رسیده از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر تاکنون کاملاً مخالف هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرد که در جریان حمله موشکی علیه منطقه نطوعا واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با لبنان ۲ نظامی صهیونیست به شدت زخمی شده‌اند.

ادعای مسئول صهیونیست درباره آتش بس موقت

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از یک مسئول صهیونیست مدعی شد: تل آویو و حماس در حال نزدیک شدن به یک توافق مبنی بر آتش بس موقت در نوار غزه به مدت ۵ روز و تبادل ده‌ها اسیر هستند.

این مسئول صهیونیست ادعا کرد: توافق اولیه بر آزادسازی زنان و کودکان اسرائیلی طی چند گروه همزمان با آزادسازی زنان و جوانان فلسطینی از زندان‌های اسرائیل تاکید دارد.

در حال تکمیل

منبع: مـهر