لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سکون جوی در استان اصفهان تا اوایل فردا چهارشنبه ادامه دارد، اظهار داشت: آسمان بیشتر مناطق استان طی این مدت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و گاهی وزش باد ملایم را انتظار داریم. وی با اشاره به اینکه هوای مناطق مرکزی استان غبار آلود […]

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سکون جوی در استان اصفهان تا اوایل فردا چهارشنبه ادامه دارد، اظهار داشت: آسمان بیشتر مناطق استان طی این مدت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و گاهی وزش باد ملایم را انتظار داریم.

وی با اشاره به اینکه هوای مناطق مرکزی استان غبار آلود است، افزود: کیفیت هوا به دلیل انباشت غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان‌شهر اصفهان تا اواسط روز چهارشنبه در برخی ساعات در حد ناسالم برای عموم پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر فردا چهارشنبه با ورود موج ناپایداری از غرب استان، کاهش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و صنعتی استان را انتظار داریم.

امینی با بیان اینکه بارش رگباری در مناطق غرب استان از عصر فردا و روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت بارشی این موج ناپایدار در غرب استان نیز ضعیف است و در کلان‌شهر اصفهان سبب کاهش شدت آلودگی هوا از حد ناسالم برای عموم شهروندان به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: بوئین میاندشت با کمینه دمای صفر درجه و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۷ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

منبع: مـهر