به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مهرعلی باران‌ چشمه، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در نخستین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی و هنر مرشدی اظهار داشت: کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای روز ۲۵ آبان ۱۳۸۹ از طرف ایران به ثبت یونسکو رسیده و ما تصمیم گرفتیم اولین همایش علمی ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی […]

- صحبتی در مورد فعالیت به عنوان معاون وزیر با من نشده

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مهرعلی باران‌ چشمه، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در نخستین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی و هنر مرشدی اظهار داشت: کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای روز ۲۵ آبان ۱۳۸۹ از طرف ایران به ثبت یونسکو رسیده و ما تصمیم گرفتیم اولین همایش علمی ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی و هنر مرشدی را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: ما مدعی هستیم که این ورزش حدود ۹۰۰ سال قدمت و بیش از ۲۵۰۰ سال سند ناملموس دارد، ولی کمتر از انگشتان ۲ دست در مورد آن تحقیق و پژوهش دارم. برای اینکه به جنبه‌های علمی این ورزش از جمله تغذیه و اخلاق و … هم بپردازیم با رئیس دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران جلسه‌ای داشتیم و در نهایت این همایش به صورت مشترک برگزار شد.
رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: خوشبختانه بهترین‌ها در علم ورزش در همایش ما حضور دارند. امیدوارم جامعه ورزش زورخانه‌ای بتواند از علم و دانش روز استفاده کند. اگر می‌خواهیم به شرایط ایده‌آل علمی برسیم باید دست نیاز اتحاد به سوی جامعه علمی دراز کنیم.
باران‌چشمه درباره آسیب‌دیدگی ورزشکاران در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای اضافه کرد: من ۳۰ سال است که در ورزش فعالیت دارم، ولی فکر نمی‌کردم، آسیب‌دیدگی در این رشته این قدر جدی باشد. میل‌گیری می‌تواند آسیب به ستون فقرات وارد کند و سنگ و کباده هم باید آسیب‌شناسی شود. در این رابطه از تخصص دانشگاه‌های امیرکبیر و صنعتی شریف استفاده کرده‌ایم. در زمینه داوری هم از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم.
رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: جامعه ورزش زورخانه‌ای، مراسم گلریزان خوبی در تمام استان‌ها برگزار خواهد کرد تا کمکی به مردم فلسطین باشد.
او در مورد احتمال پیشنهاد و قبول پست معاونت وزیر ورزش گفت: در حال حاضر، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و از این مسئولیت راضی هستم. زمانی هم که دکتر سجادی از من برای حضور در وزارت دعوت کرد، گفتم که حس می‌کنم در این جایگاه موثرتر هستم. تلاش ما در فدراسیون، توسعه ورزش زورخانه‌ای است. آقای هاشمی در مورد فعالیت به عنوان معاون وزیر، صحبتی با من نکرده و نخواهد کرد.
انتهای پیام/

منبع: ایسـنا