به گزارش زیرنویس،دومین جلسه ستاد مدیریت ترافیک در شرایط بارش نزولات جوی با هدف ارتقای همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک با شهرداری‌های مناطق  پُربارش پایتخت برگزار شد. مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق این معاونت در دومین جلسه ستاد مرکزی مدیریت ترافیک در مواقع بارش […]

به گزارش زیرنویس،دومین جلسه ستاد مدیریت ترافیک در شرایط بارش نزولات جوی با هدف ارتقای همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک با شهرداری‌های مناطق  پُربارش پایتخت برگزار شد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق این معاونت در دومین جلسه ستاد مرکزی مدیریت ترافیک در مواقع بارش باران و برف که با حضور نمایندگان پلیس راهور، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این معاونت و معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق یک تا هفت پایتخت برگزار شد، گفت: بارش‌های جوی از مظاهر نعمات الهی است و ضرورت دارد که مدیریت شهری، تدابیر و تمهیدات لازم را به منظور آمادگی در فصول بارندگی، اتخاذ و اجرا نماید.

مهدی گلشنی با تأکید بر لزوم ایجاد شرایطی که شهروندان بتوانند به راحتی و بدون مواجه شدن با هر گونه مشکل در زندگی روزمره، از مواهب و فواید بارش نزولات جوی بهره‌مند شوند، افزود: رفع گره‌های ترافیکی ایجاد شده در ایام بارندگی، جلوگیری ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل و نقل عمومی و پیشگیری از بروز مخاظرات ایمنی هنگام تردد در معابر شهری، اهداف فرآیند سه‌گانه مدیریت بارش است.

وی با اشاره به تجارب حاصل از تشکیل ستاد مدیریت بارش در سال گذشته، دست‌یابی به این اهداف را نیازمند هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر مناطق ۲۲ گانه و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک با یکدیگر و با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول در این فرآیند به خصوص پلیس راهور دانست و اظهار کرد: تحقق هدف مذکور، مهم‌ترین دلیل تشکیل ستاد مذکور است.

گلشنی با بیان اینکه مراکز محلی مدیریت ترافیک مناطق در فرآیند مدیریت بارش، اهمیت فراوان و کارآیی قابل توجهی دارند، تصریح کرد: ارتقای توان فنی و به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات موجود در این مراکز از مهم‌ترین نیازهای حوزه ترافیک مناطق است که پیگیری آن در دستور کار سال جاری معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار دارد.

وی لزوم بررسی وضعیت پایانه‌های حمل و نقل عمومی در ایام بارندگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این راستا، مقرر شد معاونت حمل و نقل و ترافیک، ضمن شناسایی و تعیین مهم‌ترین پایانه‌های محل تجمع مسافران همچون پایانه میدان ونک در ایام بارش نزولات جوی، از طریق برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان مناطق مرتبط و سامانه‌های حمل و نقل عمومی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از تجمع مسافر در این پایانه‌ها و تسهیل در تردد از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام نماید.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در خاتمه، ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک و همچنین معاونت های ترافیک مناطق در موضوع مدیریت بارش، ارتقاء و بهبود عملکرد فرآیند مدیریت ترافیک پایتخت در ایام بارندگی و لزوم انجام اقدامات پیش‌بینی شده از سوی ستاد مرکزی و ستادهای منطقه‌ای مدیریت بارش را مورد تأکید قرار داد.

گفتنی است، در این جلسه، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق یک تا هفت با ارائه گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های هر یک از مناطق در خصوص مدیریت بارش، خواستار ارتقای وضعیت نگهداشت دوربین‌ها و چراغ‌های راهنمایی و افزایش تعداد ناوگان تاکسی و اتوبوس در پایانه‌ها برای مدیریت بهینه ترافیک در مواقع بارندگی شدند.

 

منبع خبر: رکنـا