افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌ المللی کیش/ هر ماه تعدادی هواپیما خریداری می‌ شود
افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌ المللی کیش/ هر ماه تعدادی هواپیما خریداری می‌ شود

وزیر درجمع کیش وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه هرماه تعدادی هواپیما خریداری می‌شود، گفت: تعداد قابل توجهی هواپیما تا پایان دولت سیزدهم به ناوگان حمل‌ونقل هوایی اضافه می‌شود.

به گزارش زیرنویس، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌ المللی کیش در جمع خبرنگاران، ساخت این پایانه با چنین ابعادی را یکی از ضرورت‌های منطقه دانست و گفت: ارزش روز این پروژه حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده و به عنوان یکی از نمادهای توسعه منطقه محسوب می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از فرصت‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، افزود: در راستای سیاست توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی برای تکمیل این خدمات باید ترمینال بار نیز احداث شود و تعداد پروازها برای دسترسی راحت‌تر در جزیره کیش افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اینکه جزیره کیش قرار است نقش سرمایه‌گذاری را در کشور ایفا کند، باید زیرساخت‌ها را برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از طریق این جزیره فراهم کنیم.

وی در ادامه به توسعه زیرساخت‌ها در بخش حمل‌ونقل دریایی جزیره کیش اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود بنادر مهم و راهبردی در استان هرمزگان و جابه‌جایی حجم بالای کالاها از این بنادر، توسعه زیرساخت‌های بندری استان هرمزگان در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همچنین اتصال به شمال کشور از طریق خطوط ریلی که زنجیره‌های شمال به جنوب را تکمیل می‌کند نیز تقاضای مردم و سایر کشورهای منطقه است و در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

بذرپاش یادآور شد: این‌روزها محور همه اجلاس‌های بین‌المللی مسیرهای ترانزیتی است و ایران با وجود فرصت‌های ترانزیتی ویژه، در مرکز توجه قرار دارد.

تعداد قابل توجهی هواپیما تا پایان دولت سیزدهم به ناوگان حمل‌ونقل هوایی اضافه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه ناوگان هوایی اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه در صنعت هوایی کشورمان، تاب آوری این صنعت روز به روز در حال افزایش است و توسعه ناوگان نیز از روش‌های مختلف در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تقریبا هرماه تعدادی هواپیما خریداری می‌شود، افزود: تا پایان دولت تعداد قابل توجهی هواپیما به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور اضافه می‌شود.

بذرپاش شرایط تردد و خدمات هوایی در جزیره کیش را مناسب دانست و گفت: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در تلاش برای افزایش تعداد پروازهای روزانه در این جزیره هستیم.

هدفگذاری ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی در راستای اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور

وزیر راه و شهرسازی درباره سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، توضیح داد: بخش زیادی از این سند مربوط به وزارت راه و شهرسازی در اقتصاد دریاست و یکی از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در این حوزه هدفگذاری ۲۷ نقطه در کشور برای احداث شهرک ساحلی در قالب طرح «هم‌پیوندی» استان‌ها با اقتصاد دریا است.

وی ادامه داد: مصوبات لازم این طرح در شورای برنامه‌ریزی ۴ استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان وبلوچستان اخذ شده و در شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز ظرف ماه‌های آینده به نتیجه می‌رسد.

بذرپاش طرح «هم‌پیوندی» استان‌ها با اقتصاد دریا را یکی از طرح‌های بزرگ و راهبردی کشور دانست که زمینه جمعیت پذیری را در کشور افرایش می‌دهد.

وی ادامه داد: این شهرها، شهرهای مولد در همه صنایع از جمله کشاورزی و پتروشیمی است و ساخت مسکن  در شهرک‌های ساحلی نیز یکی از برنامه‌های جدی وزارت راه و شهرسازی است که با جمعیت پذیری این شهرک‌ها محقق می‌شود.

به گفته بذرپاش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرک‌های ساحلی ظرف دو ماه آینده طی همایشی معرفی خواهد شد.

توافق با سازمان مناطق آزاد برای ساخت مسکن در این مناطق

وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن در مناطق آزاد نیز گفت: این موضوع با توجه به زیرساخت مناسب مناطق آزاد از لحاظ زمین و نیازی که وجود دارد، در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده است.

وی تاکید کرد: به زودی طی توافق با شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، عملیات ساخت واحدهای مسکونی در این مناطق، در قالب نهضت ملی مسکن و با رعایت الگوهای حاکم بر مناطق آزاد آغاز خواهد شد.

تکمیل راهگذرها برای استفاده از فرصت‌ های ترانزیتی ایران

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه در مراسم افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش ضمن قدردانی از مدیرانی که در ساخت این پروژه مشارکت داشتند، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مناطق آزاد در همه شقوق یک موضوع جدی است و حمل‌ونقل هوایی در جزیره کیش به عنوان اصلی‌ترین روش جابه‌جایی مسافر و بار از اهمیت ویژه‌ و راهبردی برای توسعه این منطقه برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد و جهت‌گیری جدیدی در مدیریت مناطق آزاد حاکم شده است، افزود: مناطق آزاد قرار است به فرصت‌های درخشان سرمایه‌گذاری و لجستیکی و ترانزیتی برای کشور تبدیل شود.

بذرپاش گفت: فرصت‌های ترانزیتی به عنوان ظرفیت تولید ثروت برای حال و آیندگان در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش تجلی می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت و ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور گفت: مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد کیش باید دروازه‌های سرمایه‌گذاری برای کل کشور باشند و زیرساخت‌های فراهم شده در جزیره کیش از جمله پروژه فرودگاهی افتتاح شده، نه تنها برای توسعه این جزیره بلکه برای کل کشور تاثیر گذار خواهد بود چرا که می‌تواند موجب جذب سرمایه داخلی و خارجی شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در کشور نیز بدون تجهیز فرودگاه‌ها و خدمات مناسب و به‌روز فرودگاه و افزایش پروازها ممکن نمی‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های دولت در روزهای اخیر فراهم کردن و تسهیل شرایط در کشور برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، افزود: سفرها و دیدارهای متعدد خارجی و همینطور جلساتی که با کشورهای منطقه با محوریت تکمیل کریدورها و استفاده از فرصت‌های ترانزیتی ایران برگزار می‌شود، ناظر به همین موضوع است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری اجلاس اکو  گفت: در این اجلاس همه کشورهای عضو به فرصت‌های ترانزیتی ایران اشاره کردند و همه تمایل به استفاده از این فرصت‌ها داشتند.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه‌های مربوط به کریدورهای کشور یادآور شد: این پروژه‌ها به صورت روزانه توسط رئیس جمهور پیگیری می‌شود.

بذرپاش تاکید کرد: معتقدیم این پروژه‌ها و درآمدزایی حاصل از آن برای کشور و فرزندان این خاک آینده ساز است.

صدور اولین کارت پرواز اتوماتیک برای وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه کیش

پس از افتتاح پایانه جدید مسافری فرودگاه بین‌المللی کیش به عنوان مدرن‌ترین فرودگاه کشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، اولین کارت پرواز اتوماتیک برای وی صادر شد.

این پایانه مسافری مکانیزه‌ترین پایانه فرودگاهی کشور محسوب می‌شود.

پایانه فرودگاه بین‌المللی کیش با قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر و با زیربنای ۴۹ هزار متر مربع به عنوان مدرن‌ترین فرودگاه کشور به شمار می‌آید.

فرودگاه مدرن کیش به دست متخصصان داخلی کشور احداث شده و شرکت‌های دانش بنیان داخلی با نقش آفرینی در احداث مکانیزه‌ترین فرودگاه کشور،‌ توانایی‌های خود را در عرصه بین المللی به رخ کشیدند.

ترمینال جدید فرودگاه بین‌ المللی کیش افتتاح شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که صبح روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه وارد جزیره کیش شده است، به همراه حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم افتتاح ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش حضور یافت.

ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور از لحاظ ظرفیت و وسعت به شمار می‌آید.

این ترمینال قابلیت جابه‌جایی ۶ میلیون نفر مسافر در سال را دارد و دارای ۱۰ دستگاه پل تلسکویی (PBB) برای انتقال و تبادل مستقیم مسافرین با هواپیما است.

سیستم یکپارچه پذیرش مسافر و انتقال بار و پارکینگ روباز با ظرفیت ۵۲۰ خودرو ازدیگر ویژگی‌های این ترمینال است.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح شتاب گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.

وزیر راه و شهرسازی وارد جزیره کیش شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح روز سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه به منظور افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش وارد این جزیره در استان هرمزگان شد.

ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین‌المللی کیش سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور با ۶ درگاه ورودی مسافری است که در این سفر توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

مساحت کل زمین این فرودگاه ۲۵هکتار، زیربنای ساختمان ترمینال ۴۹ هزار متر مربع، زیربنای موتورخانه هزار و ۸۶۵ مترمربع و مساحت محوطه ۱۶ هکتار است.

منبع خبر: رکنـا