علیرضا پورسلمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، درباره تیم ملی شمشیربازی در جام جهانی الجزایر اظهار کرد: واقعا مسابقات خیلی سطح بالایی داشت و ما هم بر مبنای نشانه گذاری‌هایی که انجام می‌دهیم به تدریج به اهداف خودمان در حال نزدیک شدن هستیم. خداراشکر اکنون هم در رنکینگ جهانی برای حضور […]

- به حمایت بیشتری نیاز داریم / هدف ما حضور در المپیک و کسب نتایج خوب است

علیرضا پورسلمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، درباره تیم ملی شمشیربازی در جام جهانی الجزایر اظهار کرد: واقعا مسابقات خیلی سطح بالایی داشت و ما هم بر مبنای نشانه گذاری‌هایی که انجام می‌دهیم به تدریج به اهداف خودمان در حال نزدیک شدن هستیم. خداراشکر اکنون هم در رنکینگ جهانی برای حضور در المپیک جزو بهترین تیم آسیا هستیم و از نتایج هم راضی بودیم.

وی افزود: تیم کره جنوبی که سال گذشته در همین الجزایر به عنوان نخست رسیده بود در امسال به رتبه چهارم دست یافت. بالاخره فراز نشیب‌ها همیشه در بخش تیمی برای همه وجود دارد و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم. از طرف دیگر پس از پایان مسابقات قهرمانی جهان این نخستین رقابتی بود که انجام شد و برای همین هم تیم ما تحت فشار زیادی قرار داشت چرا که در این مدت به مسابقات مختلفی رفته بود. بچه‌ها خستگی زیادی در هانگژو متحمل شدند و همین امر هم منجر به کسب این نتایج شد. خوشبختانه بچه‌های ما خیلی خوب هستند و برای همین نیز هیچ مشکلی در تیم مشاهده نمی‌شود.

رییس فدراسیون شمشیربازی درباره عملکرد علی پاکدامن در جام جهانی الجزایر گفت: علی بازیکن بزرگی است و در رنکینگ جهانی هم جزو ده نفر برتر جهان است. طبیعی است برخی اوقات ورزشکاران در شرایط افت خود قرار بگیرند، اما باز ما نگران نتایج او نیستیم. ان‌شاءالله در آینده دوباره از او اتفاقات خوبی مشاهده خواهیم کرد.

پورسلمان درباره مسابقات آینده تیم ملی برای رسیدن به کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: برای ما که به دنبال سهمیه تیمی المپیک هستیم، مهم رقابت‌های تیمی است و اولین رویداد پیش رو که در این بخش برگزار می‌شود و باید در آن شرکت کنیم، جام جهانی ایتالیا است. جدا از آن هم باید در چهار رقابت دیگر هم شرکت کنیم. سعی می‌کنیم با برنامه ریزی مربیان و خود فدراسیون روز به روز شرایط بهتری پیدا کنیم.

وی با اشاره به حضور سابریست‌ها در کمپ بین المللی فرانسه گفت: تصمیم داریم از ابتدای آذرماه به مدت دو هفته همین نفراتی که در الجزایر بودند را به کمپ بین المللی در فرانسه بفرستیم تا هم از نظر فنی به شرایط بهتری برسند و هم از نظر ریکاوری در سطح مطلوبی قرار بگیرند تا این دو عامل منجر شود مشکلات ما هم کمتر و کمتر شود.

رییس فدراسیون شمشیربازی درباره اینکه آیا شخص دیگری به کادرفنی تیم ملی اضافه خواهد شد یا خیر، توضیح داد: خیر. خوشبختانه کادرفنی ما کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و ما هم به آن‌ها اعتماد کامل داریم. البته اگر موردی احساس شود خود ما برنامه ریزی داریم تا یکسری اتفاقات را در کادرفنی رقم بزنیم.

پورسلمان با اشاره به اینکه نیازمند حمایت بیشتر از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستند، اظهار کرد: در اینجا یک مسأله باید عنوان شود و آن اینکه یک لیوان آب می‌تواند هم عطش شما را از بین ببرد و هم جان شما را نجات بدهد هر چند که این دو تفاوت زیادی با هم دارند. اکنون هم به این نتیجه باید رسید که  ما نیاز به حمایت بیشتری داریم تا این کار‌ها باعث نجات دادن جان ما شود. برای همین هم نیاز به حمایتی داریم که بر مبنای آن تدارکات خودمان را به نحو احسن انجام دهیم. همه هدف ما حضور در المپیک و کسب نتایج خوب است که بار دیگر حسرت چهار ساله آینده را نخوریم. تنها و تنها مسیر آن از بودجه‌ای که برای ما در نظر می‌گیرند می‌گذرد. خوشبختانه دبیر کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش همواره به ما لطف ویژه‌ای داشتند و با فراغ بال قول حمایت به ما داده اند. امیدوارم با این حمایت‌ها تیم را به خوبی مهیای مسابقات اخیر و همچنین المپیک کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا