به  گزارش زیرنویس ازقزوین، آیین تجلیل از موسسات خیریه و تشکل های مردمی استان قزوین توسط کمیته امداد با حضور آسوده معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد، حجت الاسلام کازرونی رئیس هیئت امنای کمیته امداد،  اعلایی استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، امیر شفیعی فرمانده لشکر ۱۶ زرهی، کاظمی معاون سیاسی […]

به  گزارش زیرنویس ازقزوین، آیین تجلیل از موسسات خیریه و تشکل های مردمی استان قزوین توسط کمیته امداد با حضور آسوده معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد، حجت الاسلام کازرونی رئیس هیئت امنای کمیته امداد،  اعلایی استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، امیر شفیعی فرمانده لشکر ۱۶ زرهی، کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری ، ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان، خوئئنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر و خیرین و نیکوکاران در سالن اجتماعات ۲۹ فروردین لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.

آسوده در این مراسم گفت: دولت با مشکلات اعتباری و محدودیت هایی که دارد شاید به تنهایی قادر نباشد همه نیازها را برطرف کند و بویژه در رسیدگی به امور نیازمند مشارکت و همکاری مردم خیرخواه و نیکوکار است.

وی تصریح کرد: ازدواج دغدغه جدی ماست و تاکید رئیس جمهور بر فرزندپروری است و هنگامی که جوانی به سن ازدواج می رسد اما به دلیل مشکلات مالی قادر به تشکیل خانواده نیست حتما آسیب های زیادی دارد و شما خیرین در این عرصه نیز مشارکت خوبی داشته اید که جای تشکر دارد و امیدواریم در سایر عرصه ها نیز این همراهی تداوم یابد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: تامین سرپناه مددجویان هم بسیار مهم است و اجاره های سنگین والدین را نگران کرده و انتظار داریم مالکان هم اجاره ها را رعایت کنند تا دهک های پایین جامعه دچار بحران نشوند و در این راستا بانک‌ها و صندوق های قرض‌الحسنه هم بایستی کمک کنند تا خیرین در این عرصه مشارکت بیشتری داشته باشند.

12082026_717

اسوده توجه به اشتغال مددجویان و نیازمندان را از دیگر اولویت های کمیته انداد دانست و یادآورشد: از سوی این نهاد بایستی سالانه ۵۰۰ هزار شغل ایجاد شود و از شما خیرین هم بعنوان حلقه های میانی و گروههای مرجع انتظار داریم پای کار باشند و به ما کمک کنند تا در کاهش بیکاری اقدام کنیم.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور یادآورشد: در سراسر کشور حدود ۸۵۰۰ موسسه خیریه فعال با کمیته امداد همکاری می کنند که در استان قزوین این تعداد به ۱۰۰ موسسه رسیده است.

آسوده اظهارداشت: اگر خیرین برای کارآفرینی همکاری نمی کردند وظیفه دستگاههای حمایتی بود که شغل ایجاد کنند و حضور شما خیرین گره گشا شده است. 

وی بیان کرد: دولت برای اشتغال و معیشت همه مردم تکلیف دارد ولی مردم محبت و لطف می کنند که با مشارکت خود به کمک دولت می آیند و این روحیه تعامل و همکاری ستودنی است. 

آسوده گفت: زبان ما از حضور موثر و مشارکت شما خیرین در امور نیکوکاری قاصر است اما قدردان کار ارزشمند شما هستیم.

 

photo_2023-11-15_15-29-08

تاکید و ایجاد ساختار مردمی سازی یکی از شعارهای اصلی و اساسی دولت سیزدهم است

استاندار قزوین گفت:  خیرین و افراد خدمت گذار به محرومین به برکت حضور در این فعالیت ها باب توسعه رحمت الهی بر روی زمین هستند.

محمدمهدی اعلایی دراین مراسم گفت: خیرینی که به توصیه ها در انجام امور خیر  التزام دارند به نوعی سربازان گمنام الهی در جهت دستگیری از عائله خداوند بر زمین هستند و حضور در چنین جمعی مایه افتخار است.

اعلایی گفت: استان قزوین به عنوان یکی از مهدهای زیستی مومنین در حوزه انجام کار خیر و توسعه نیکی در جامعه به عنوان یکی از مختصات جامعه دینی و ایمانی همواره پیش قدم بوده است و به عنوان خدمتگذار کوچک مردم از همه کسانی که در این مسیر نقش آفرینی می کنند و متعهدانه و دلسوزانه بخشی از مشکلات جامعه را بر دوش می کشند و مسائل را حل می کنند، سپاسگذارم.

استاندار قزوین اضافه کرد: دولت سیزدهم یکی از شعارهای اصلی و اساسی خود را در فضای پیش روی کشور و در دوره و زمان مدیریتی خود، تاکید و ایجاد ساختار مردمی سازی قرار داده و تلاش می کند در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه هایی که نیاز به وسعت و عمق حضور است از ظرفیت مردم به نحو احسن استفاده کند.

photo_۲۰۲۳-۱۱-۱۵_۱۲-۵۲-۲۵

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: استان قزوین در خیلی از حوزه های مردمی سازی تجربه ها و نتایجی موفقی را به دست آورده است که یکی از مهم ترین آنها را می توان رتبه نخست استان قزوین در کاهش تصادفات جاده ای با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی معرفی کرد.

این مسئول افزود: استان قزوین در زمینه نظارت و ساماندهی اتباع مجاز و غیرمجاز به دنبال استفاده از گروه های مردمی است و قرار است این اقدام به عنوان یک الگو در سطح کشور طراحی شود و ظرفیت های این حوزه را شکوفا و مشکلات آن را برطرف کند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا