به گزارش زیرنویس، پروفسور «صالح حسین اکبر» در دیدار با رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه ارتقای ارتباطات اقتصادی و فرهنگی می‌تواند به نفع ۲ طرف به ویژه توسعه کرکوک باشد، خاطرنشان کرد: کلانشهر تبریز به دلیل قابلیت‌های بالا، اشتراکات فرهنگی و زبانی و نزدیکی به کرکوک می‌تواند گزینه مناسبی برای توسعه روابط در […]

به گزارش زیرنویس، پروفسور «صالح حسین اکبر» در دیدار با رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه ارتقای ارتباطات اقتصادی و فرهنگی می‌تواند به نفع ۲ طرف به ویژه توسعه کرکوک باشد، خاطرنشان کرد: کلانشهر تبریز به دلیل قابلیت‌های بالا، اشتراکات فرهنگی و زبانی و نزدیکی به کرکوک می‌تواند گزینه مناسبی برای توسعه روابط در تمام زمینه‌ها باشد.

رئیس مرکز فرهنگی کرکوک گفت: زمینه‌های لازم برای ارتقای همکاری‌های فرهنگی فراهم است و علاوه بر میزبانی از زائران اربعین از سمت مرز تمرچین، شخصیت ملأ محمد فضولی به عنوان شاعر اهل کرکوک نیز می‌تواند بستر مناسبی برای مراودات فرهنگی متقابل باشد.

این استاد دانشگاه کرکوک در ادامه با اشاره به کمبود امکانات درمانی در کرکوک درخواست کرد شرایط لازم برای حضور شهروندان این شهر برای استفاده از مراکز درمانی تبریز فراهم شود.

در این دیدار رئیس شورای شهر تبریز با طرح پیشنهاد خواهرخواندگی تبریز و کرکوک، گفت: قابلیت‌های ۲ طرف می‌تواند منجر به ارتقای روابط اقتصادی و فرهنگی بین ۲ شهر مهم کشورهای ایران و عراق شود.

«شهرام دبیری» با تشریح ظرفیت‌های موجود در کلانشهر تبریز گفت: علاوه بر قابلیت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی، کهن شهر تبریز در حوزه جذب گردشگر نیز می‌تواند میزبان مهمانان عراقی باشد.

وی همچنین با بیان اینکه تبریز در حوزه گردشگری سلامت نیز میزبان مراجعانی از کشورهای اطراف است، آمادگی این شهر را برای پذیرایی از بیماران کرکوک و شهرهای اطراف آن اعلام کرد.

دبیری با تاکید بر لزوم برقراری پرواز بین فرودگاه‌های تبریز و کرکوک، گفت: این موضوع می‌تواند عامل ارتقای روابط بین فعالان اقتصادی، تجاری و فرهنگی ۲ طرف باشد.

منبع: مـهر