پ
  • شناسه : 58297
  • 25 آبان 1402 - 7:07
  • 31 بازدید

خلوتی بنگاههای معاملات ملکی نشان می دهد رکورد بازار مسکن ماندنی است

نوبت قبلی رکود فراگیر معاملات ملکی در تهران سال ۱۴۰۰ بود. در آن مقطع زمانی به واسطه تغییر دولت و از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها، بازارهای مختلف به‌ویژه بازار ارز قدری آرام شدند و اثر این آرامش روی بازار مسکن نیز منعکس شد، طوری که در طول ۱۲ ماهه آن سال میانگین قیمت هر متر […]

- خلوتی بنگاههای معاملات ملکی نشان می دهد رکورد بازار مسکن ماندنی است

نوبت قبلی رکود فراگیر معاملات ملکی در تهران سال ۱۴۰۰ بود. در آن مقطع زمانی به واسطه تغییر دولت و از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها، بازارهای مختلف به‌ویژه بازار ارز قدری آرام شدند و اثر این آرامش روی بازار مسکن نیز منعکس شد، طوری که در طول ۱۲ ماهه آن سال میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در تهران کمتر از ۲۰‌درصد افزایش پیدا کرد. اما این وضعیت در سال ۱۴۰۱ تغییر کرد و دامنه نوسان قیمت مسکن در آن مقطع زمانی به تدریج افزایش پیدا کرد و در زمستان همزمان با جهش ارزی، مسکن نیز یک جهش قیمتی دوباره را تجربه کرد.

امسال اما از ابتدای تابستان بار دیگر رکود فراگیر معاملات ملکی در بازار مسکن شهر تهران حاکم شد؛ طوری که حجم معاملات در برخی ماه‌ها به کمتر از سه‌هزار فقره نیز رسید و این یعنی گویی دست‌کم نیمی از این ماه‌ها، بازار مسکن به کلی تعطیل بوده و شرایطی مثل فروردین را داشته است. این رکود فراگیر معاملاتی همچنان ادامه دارد و خبری از آمد و شد پرتعداد به بازار و تماس‌های متعدد با واسطه‌های ملکی نیست. تصویر بی‌رونقی فعالیت و کسب و کار در دفاتر املاک را می‌توان حتی در هنگام عبور از مقابل این دفاتر در سطح شهر نیز مشاهده کرد و فعلا نشانه‌ای از خروج معاملات از رکود نیست.

۲۳۳۰۲

منبع: خبـرآنلاین

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

13 اردیبهشت 1403

جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور

به گزارش زیرنویس، محسن ذاکریان در همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد که با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر استان امروز در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهارداشت: آمار‌های غیررسمی در کشور نشان می‌دهد که سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد […]

13 اردیبهشت 1403

مصرف کیک و بیسکوئیت‌ را به این دلیل قطع کنید

 افزودنی‌های غذایی در کیک و بیسکویت ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهند.   بنابر اعلام انجمن اطلاع رسانی دیابت، تعداد افراد مبتلا به دیابت در ایران بیش از ۷.۵ میلیون نفر برآورد شده و آمار نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند که […]

رمزگشایی از مسمومیت الکلی پزشکان؛ دلیل این اتفاق «متانول» بوده است؟ 13 اردیبهشت 1403

رمزگشایی از مسمومیت الکلی پزشکان؛ دلیل این اتفاق «متانول» بوده است؟

خبرآنلاین نوشت: طی هفته گذشته در پی انتشار خبری مبنی بر برگزاری یک مهمانی خصوصی در شیراز با حضور مهمانان پزشک، اعلام شد ۲۹ نفر از افراد حاضر در مهمانی دچار مسمومیت الکلی و در بیمارستان بستری شدند. اخبار منتشرشده از سوی رسانه‌های رسمی تا به امروز، حاکی از آن است که طی این اتفاق، چند […]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای معلمان سرزمینم… 12 اردیبهشت 1403
برای تو می‌نویسم

برای معلمان سرزمینم…

برای تویی می‌نویسم که همه دولتمردان در کلاس درس تو نشسته‌اند و به مسند ریاست و قدرت رسیده‌اند. دست‌مریزاد که همه را به نان و نوا رسانیده‌ای گرچه خودت با شغل انبیا گذران می‌کنی.

خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ امنیت شغلی کارگران از وظایف مسئولان است 05 اردیبهشت 1403
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از کارگران:

خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ امنیت شغلی کارگران از وظایف مسئولان است

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه رکن جهش تولید کارگر است، گفتند: با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

شورای نگهبان هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها را اعلام کند 02 اردیبهشت 1403

شورای نگهبان هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها را اعلام کند

با توجه به اینکه قرار بود هزینه های انتخاباتی نامزدها اعلام شود انتظار می رود شورای نگهبان برای مردم روشن کند که هر یک از نمایندگان در حوزه انتخابیه من و احزاب و پشتیبانان مالی آنها در این مرحله چقدر هزینه کرده‌اند.

عدم تناسب افزایش حقوق و افزایش کرایه حمل و نقل 02 اردیبهشت 1403

عدم تناسب افزایش حقوق و افزایش کرایه حمل و نقل

در حالی که هنوز کش و قوس‌های میزان افزایش حقوق نتوانسته رضایت حقوق بگیران را تأمین کند از گوشه و کنار تعرفه های جدید کالا و خدمات به گوش می‌رسد آن هم بیشتر از درصد افزایش حقوق.

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان 31 فروردین 1403
نشانی از انفجار و تخریب نیست

شنیده شدن چند صدای انفجار در اصفهان

اصفهان – حوالی ساعت ۴ صبح امروز چند صدای انفجار در اصفهان و به ویژه در شمال اصفهان شنیده شده است.