به گزارش زیرنویس، حسین میرزایی در سخنانی با اشاره به احداث پاسگاه‌های حفاظتی در چهار منطقه جنگلی لرستان، اظهار داشت: احداث پاسگاه‌های حفاظتی باعث امنیت مناطق جنگلی می‌شود و متخلفان دیگر نمی‌توانند به‌راحتی جنگل را تخریب کنند. وی با بیان اینکه همکاران باید با تلاش مضاعف و کار جهادی امورات محوله را به نحو مطلوب […]

به گزارش زیرنویس، حسین میرزایی در سخنانی با اشاره به احداث پاسگاه‌های حفاظتی در چهار منطقه جنگلی لرستان، اظهار داشت: احداث پاسگاه‌های حفاظتی باعث امنیت مناطق جنگلی می‌شود و متخلفان دیگر نمی‌توانند به‌راحتی جنگل را تخریب کنند.

وی با بیان اینکه همکاران باید با تلاش مضاعف و کار جهادی امورات محوله را به نحو مطلوب انجام دهند، عنوان کرد: احداث پاسگاه‌های حفاظتی در مناطق «شوراب» شهرستان چگنی، «طرهان» کوهدشت، «تنگ پری» نورآباد و «بسطام» الشتر، موجب افزایش ضریب حفاظتی در اراضی ملی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه برای پاسگاه «شوراب» ۱۰۸۴۲ میلیون ریال، «طرهان» ۹۸۲۰ میلیون ریال، «تنگ پری» ۱۷.۳۴۲ میلیون ریال و «بسطام» ۲۰.۶۲۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد، تصریح کرد: محل تأمین اعتبارات استانی بوده که سعی بر آن است پس از تکمیل این چهار پاسگاه، در دیگر نقاط بحرانی نیز مکان‌هایی برای احداث پاسگاه جدید جانمایی و اجرا شود.

میرزایی، اظهار کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی استان وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که ارتقای پوشش حفاظتی اراضی ملی با استفاده از فناوری‌های نو و پایش ماهواره‌ای اراضی ملی و استفاده از سامانه‌های هوشمند مدیریت و پایش اراضی، باهدف بالابردن ضریب حفاظتی از عرصه‌های ملی به‌عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن تقدیر از فعالین و تشکل‌های مردمی و عموم هم استانی‌های عزیز در خصوص مشارکت در امر حفاظت از عرصه‌های منابع ملی خصوصاً جنگل‌ها و مراتع استان، گفت: انتظار می‌رود مردم شریف در صورت مشاهده هر گونه تخریب جنگل‌ها و مراتع مراتب را به شماره‌های رایگان ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ اطلاع دهند تا یگان حفاظت منابع طبیعی استان در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شود.

منبع: مـهر