به گزارش خبرنگار مهر، با پایان دور دوم جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی همه تیم‌ها دو بازی خود را انجام دادند تا سرنوشت صعود و حذف تیم‌ها به روز پایانی این مسابقات کشیده شود. مطابق آئین نامه این مسابقات، دو تیم اول در گروه‌های شش‌گانه به همراه ۴ تیم برتر از بین تیم‌های سوم، […]

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان دور دوم جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی همه تیم‌ها دو بازی خود را انجام دادند تا سرنوشت صعود و حذف تیم‌ها به روز پایانی این مسابقات کشیده شود.

مطابق آئین نامه این مسابقات، دو تیم اول در گروه‌های شش‌گانه به همراه ۴ تیم برتر از بین تیم‌های سوم، جواز حضور در مرحله یک هشتم پایانی را کسب خواهند کرد و در صورت تساوی امتیازها، کار به تفاضل گل خواهد کشید.

دور پایانی این مسابقات روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ آبان برگزار خواهد شد تا تکلیف ۱۶ تیم صعودکننده به مرحله حذفی مشخص شود.

برنامه کامل دور سوم این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۲۵ آبان ساعت ۱۲:۳۰
گروه A

* نوجوانان اکوادور – نوجوانان پاناما
* نوجوانان مراکش – نوجوانان اندونزی

۲۵ آبان ساعت ۱۵:۳۰
گروه B

* نوجوانان کانادا – نوجوانان مالی
* نوجوانان ازبکستان – نوجوانان اسپانیا

۲۶ آبان ساعت ۱۲:۳۰
گروه C

* نوجوانان ایران – نوجوانان نیوکالدونیا
* نوجوانان برزیل – نوجوانان انگلیس

۲۶ آبان ساعت ۱۵:۳۰
گروه D

* نوجوانان لهستان – نوجوانان آرژانتین
* نوجوانان سنگال – نوجوانان ژاپن

۲۷ آبان ساعت ۱۲:۳۰
گروه E

* نوجوانان آمریکا – نوجوانان فرانسه
* نوجوانان بورکینافاسو – نوجوانان کره جنوبی

۲۷ آبان ساعت ۱۵:۳۰
گروه F

* نوجوانان آلمان – نوجوانان ونزوئلا
* نوجوانان نیوزلند – نوجوانان مکزیک

گروه A: میزبان هنوز شانس صعود دارد

در این گروه اکوادور با ۴ امتیاز صدرنشین است و مراکش با ۳ امتیاز، اندونزی با ۲ امتیاز و پاناما هم با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

در روز پایانی نوجوانان اکوادور به مصاف پاناما خواهند رفت و مراکش هم باید با اندونزی، میزبان این مسابقات رو در رو شود. تیم اندونزی مقابل مراکش کار سختی در پیش دارد اما برای اینکه بتواند به عنوان یکی از دو تیم اول این گروه جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کند راهی جز شکست دادن تیم قدرتمند مراکش را ندارد.

بررسی جدول گروه‌های شش‌گانه/ نوجوانان ایران در انتظار روز سرنوشت

گروه B: کار سخت ازبکستان برای صعود

در این گروه اسپانیا با ۶ امتیاز صدرنشین است. تیم‌های مالی و ازبکستان سه امتیازی هستند و مالی به دلیل تفاضل گل بهتر دوم است. کانادا هم بدون امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

اسپانیا با کسب ۶ امتیاز صعودش به مرحله بعدی تا حد زیادی قطعی است و در روز پایانی باید به مصاف ازبکستان برود. تیم نوجوانان مالی هم باید با کانادا دیدار کند که با توجه به دو دیدار قبلی، به نظر نمی‌رسد کار سختی مقابل کانادا داشته باشد و در در صورت پیروزی صعودش به مرحله بعدی قطعی خواهد شد.

بررسی جدول گروه‌های شش‌گانه/ نوجوانان ایران در انتظار روز سرنوشت

گروه C: نوجوانان ایرانی به دنبال صعود بدون اما و اگر

در این گروه انگلیس با ۶ امتیاز صدر نشین است. برزیل و ایران سه امتیاز هستند اما برزیلی‌ها با تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار دارند و نوجوانان ایران هم سوم هستند. تیم «نیوکالدونیا» هم در قعر جدول قرار دارد.

در روز پایانی، نوجوانان ایران باید به مصاف تیم «نیوکالدونیا» بروند که در دو مسابقه قبلی خود مقابل برزیل و انگلیس عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشته و مجموعاً ۱۹ گل دریافت کرده است و به نظر نمی‌رسد نوجوانان ایران کار سختی برای کسب سه امتیاز مقابل این تیم داشته باشد. تیم ایران در صورت پیروزی مقابل این تیم با ۶ امتیاز صعودش به مرحله بعد قطعی خواهد شد و برای تعیین رتبه اول یا دوم باید منتظر نتیجه دیدار انگلیس و برزیل باشد.

بررسی جدول گروه‌های شش‌گانه/ نوجوانان ایران در انتظار روز سرنوشت

گروه D: احتمال جدال ۳ تیم ۶ امتیازی

در این گروه تیم نوجوانان سنگال موفق شده است با ۶ امتیاز صدرنشین شود و آرژانین و ژاپن هم هر دو سه امتیازی هستند که آرژانین به دلیل تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار دارد و ژاپن سوم است. تیم لهستان هم که عملکرد ضعیفی در این جام داشته است در رتبه چهارم قرار دارد.

در روز پایانی نوجوانان آرژانتین باید با لهستان دیدار کند که با توجه به نتایج ضعیف لهستان، امیدوار است بتواند هر سه امتیاز این دیدار را از آن خود کند. دیگر مسابقه این گروه را سنگال و ژاپن برگزار خواهند کرد. نوجوانان سنگال با پیروزی مقابل نوجوانان آرژانتین و لهستان علمکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته است اما در سوی دیگر میدان، ژاپنی‌ها امیدوارند بتوانند با شکست این تیم آفریقایی، شانس خود را برای صعود افزایش دهند.

بررسی جدول گروه‌های شش‌گانه/ نوجوانان ایران در انتظار روز سرنوشت

گروه E: فرانسه و آمریکا کار را یکسره کردند

در گروه پنجم جام جهانی تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله بعدی مشخض شده است و فرانسه و آمریکا با ۶ امتیاز جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کردند و کره جنوبی و بورکینافاسو هم صفر امتیاز هستند. جدال فرانسه و آمریکا در روز پایانی برای تعیین تیم صعود کننده است.

جدال کره جنوبی و بورکینافاسو هم تنها در صورتی تشریفاتی نخواهد بود که تیم برنده بتواند با سه امتیازی که از این دیدار کسب می‌کند چشم به دیدارهای دیگر گروه‌ها باشد تا شاید بتواند به عنوان یکی از چهارتیم برتر تیم‌های سوم در گروه‌های شش گانه به دور حذفی راه پیدا کند.

بررسی جدول گروه‌های شش‌گانه/ نوجوانان ایران در انتظار روز سرنوشت

گروه F: آلمان تنها شانس مکزیک

در گروه آخر جام جهانی نوجوانان هم آلمان با کسب ۶ امتیاز جواز صعود به مرحله حذفی را کسب کرد. ونزوئلا با چهار امتیاز دوم است. مکزیک و نیوزلند هم با یک و صفر امتیاز سوم و چهار هستند.

در مسابقه سوم، دو تیم صدرنشین آلمان و ونزوئلا با هم رقابت خواهند کرد. نوجوانان ونزوئلا در صورتی که بتوانند از این دیدار امتیاز کسب کنند به همراه آلمان به مرحله حذفی صعود می‌کنند. نوجوانان مکزیک هم باید به مصاف نیوزلند بروند. تنها شانس مکزیک برای صعود به مرحله بعد این است که از صد نیوزلند عبود کند و در سوی دیگر هم آلمان بتواند ونزوئلا را شکست دهد. هرچند باید اختلاف ۵ گل در تفاضل گل‌های این دو تیم هم در نظر داشت.

بررسی جدول گروه‌های شش‌گانه/ نوجوانان ایران در انتظار روز سرنوشت

منبع: مـهر