از خودگذشتگی بازیکنان، بُرد اصلی ما بود/ جوانگرایی را بلد هستم
از خودگذشتگی بازیکنان، بُرد اصلی ما بود/ جوانگرایی را بلد هستم

 امیر قلعه‌نویی پس از برتری چهار بر صفر شاگردانش مقابل هنگ کنگ در نخستین دیدار از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: بازی خوبی انجام دادیم. یکی از نکات قابل توجه این بود که بچه‌ها نسبت به هم خیلی گذشت داشتند و توپ‌هایی که می‌توانستند خودشان گل بزنند را به دیگران پاس دادند. این اتفاق، […]

- از خودگذشتگی بازیکنان، بُرد اصلی ما بود/ جوانگرایی را بلد هستم

 امیر قلعه‌نویی پس از برتری چهار بر صفر شاگردانش مقابل هنگ کنگ در نخستین دیدار از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: بازی خوبی انجام دادیم. یکی از نکات قابل توجه این بود که بچه‌ها نسبت به هم خیلی گذشت داشتند و توپ‌هایی که می‌توانستند خودشان گل بزنند را به دیگران پاس دادند. این اتفاق، بُرد اصلی ما بود.

وی افزود: بازی را خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم و در ادامه نیمه نخست مقداری از روی شکم سیری کار کردیم. در نیمه دوم موقعیت‌های بسیار خوبی داشتیم که خیلی از آنان گل نشد. در مجموع در سختار دفاع، ایجاد موقعیت و کار هجومی خوب بودیم. بازی مقابل این تیم‌ها که روش کاملا تدافعی دارند، سخت است.

سرمربی تیم ملی، تصریح کرد: می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. خدا را شکر با بازی هجومی به برتری مناسبی دست یافتیم. از تمام تماشاگران و به خصوص بانوان که حامی تیم بودند، تشکر می‌کنم.

وی در خصوص مشکلات موجود در تیم ملی، عنوان کرد: همه مجموعه از مسئولان فدراسیون تا کادر فنی و بازیکنان تلاش می‌کنند تابه هدف برسیم. یکسری مشکلات وجود دارد، اما مهم این است ما تلاش می‌کنیم تا مردم را خوشحال کنیم. یک تیم واحد هستیم و همه می‌خواهند تیم ملی، نتیجه خوبی بگیرد. اکنون بزرگتر‌های تیم ملی، واقعا کمک می‌کنند. از نظر فنی و رفتاری، به آن چیزی‌های که می‌خواهیم تقریبا رسیده‌ایم و هدف ما شادی مردم است. تمام مجموعه ما با قلبشان برای مردم بازی می‌کنند.

قلعه‌نویی، توضیح داد: در آسیا فوتبال در حال پیشرفت است و تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند. مثل قبل نیست که ۱۷ گل به مالدیو بزنیم. در دنیا فوتبال یک فرصت است که می‌تواند به مردم کمک کند و همه کشور‌های آسیایی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. درست نیست خودمان را از قبل برنده بدانیم و باید قدرت تاکتیکی خودمان را بالا ببریم.

سرمربی تیم ملی، گفت: می‌بایست نظم‌مان را در ساختار تیمی دفاعی و هجومی حفظ کنیم. صحبتم در بین بازی با نفرات این بود که روند بازی را به شرایط خودش برگردانند. بازیکنان باید بدانند هر فرصتی، آخرین فرصت است و نباید از یک قدمی توپ را به بیرون بزنند.

قلعه‌نویی در مورد تغییرات در شاکله تیم ملی، عنوان کرد: تغییرات احتیاج به زمان دارد و اکنون مقدماتی جام‌جهانی است و باید در بازی‌ها برنده شویم. من جوانگرایی را بلد هستم و این مساله را قبلا در باشگاه و تیم ملی انجام داده‌ام. بازیکنان جوان باید به تدریج وارد ترکیب شوند. اگر در همین دیدار در دقایق اول گل نمی‌زدیم، شاید روند بازی فرق می‌کرد.

سرمربی تیم ملی، ادامه داد: ما باید کارمان را انجام بدهیم و بازیکنان زندگی می‌کنیم. آن‌ها را رصد می‌کنیم و بر اساس قدرت تاکتیکی خودمان و شرایط حریف، بعضا در ترکیب تغییر ایجاد می‌کنیم.

وی در مورد شرایط سنی بالای نفراتی، چون احسان حاجی‌صفی، گفت: دیروز هم گفتم سن شناسنامه‌ای یک چیزی است و آمادگی بازیکن بحث دیگری است. همه شرایط بازیکنان را آنالیز و بررسی می‌کنیم. خوشبختانه در هر پست دو تا سه بازیکن خوب داریم که برخی از آنان حتی در فهرست نیستند

باشگاه خبرنگاران