به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی جشنواره، پنجمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی «امیرجاهد»، به تک‌نوازی سازهای کلاسیک ایرانی، پاپ و کلاسیک غربی اختصاص داشت و شرکت‌کنندگان در مقابل هیات داوران به هنرنمایی پرداختند. بخش اول با تک‌نوازی پیانو آغاز و در ادامه اجرای سازهای گیتار، ویولن، فلوت در بخش کلاسیک غربی و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی جشنواره، پنجمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی «امیرجاهد»، به تک‌نوازی سازهای کلاسیک ایرانی، پاپ و کلاسیک غربی اختصاص داشت و شرکت‌کنندگان در مقابل هیات داوران به هنرنمایی پرداختند.

بخش اول با تک‌نوازی پیانو آغاز و در ادامه اجرای سازهای گیتار، ویولن، فلوت در بخش کلاسیک غربی و سه‌تار، سنتور، تمبک، دف، قانون در بخش کلاسیک ایرانی و کیبورد در بخش پاپ برگزار شد و در آخر هم شرکت‌کنندگان در بخش «آواز» اجراهای خود را به صحنه بردند.

علی تحریری از اعضای هیات داوران در مورد اجراهای روز پنجم گفت: برخی اجراها از استانداردهای بالایی برخوردار بودند. خوشبختانه اجراهای خوبی را شاهد بودیم. زمان من، آموزش موسیقی بسیار سخت بود، اما در حال حاضر امکانات و شرایط برای یادگیری جوانان بیشتر از قبل فراهم شده است و همین موضوع، باعث پیشرفت موسیقی کشور شده است. بنابراین باید تا جای ممکن در حوزه موسیقی، آموزش اصولی و حفظ آرمان‌های ساده موسیقی را مدّ نظر قرار دهیم.

مهدی مساح بیدگلی، دبیر اجرایی جشنواره «امیرجاهد»، نیز در مورد اجراهای روز پنجم جشنواره گفت: هیات داوران زحمات بسیار زیادی کشیدند تا پنجمین دوره جشنواره نیز به نحو احسن برگزار شود. خوشحالم که استادان بزرگوارِ کشور امسال نیز همچون سال‌های گذشته در کنارمان بودند و با وجود این عزیزان، اتفاقات بسیار خوبی در این جشنواره رقم خورد.

چهارمین و پنجمین دوره جشنواره موسیقی «امیرجاهد» به همت خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران و برج آزادی با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۱ تا ۲۶ آبان‌ در سالن برج آزادی تهران، خانه‌موزه استاد امیرجاهد، و سرای ابوذر در حال برگزاری است.

این جشنواره در بخش‌های تک‌نوازی، دونوازی، اجرای گروهی، پژوهش، و بخش ویژه استعدادهای درخشان در گونه‌های مختلف همچون موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی نواحی ایران، کوبه‌ای، کلاسیک غربی، و پاپ و در رده‌های سنی «الف» (۹ تا ۱۱ سال)، رده سنی «ب» (۱۲ تا ۱۵ سال)، رده سنی «ج» (۱۶ تا ۱۸ سال)، رده سنی «د» (۱۹ تا ۳۵ سال) و رده سنی «ه» (۳۶ سال به بالا) هر ساله برگزار می‌شود.

منبع: مـهر