مسعود با علاقه پرواز کرد تا آسمانی شد
مسعود با علاقه پرواز کرد تا آسمانی شد

مسعود عسگری شهریور سال ۱۳۶۹ در تهران دیده به جهان گشود، او ابتدا رشته الکترونیک و سپس حقوق را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد، اما هیچکدام نتوانست پاسخگوی شوق او به پرواز باشد، به همین دلیل پرواز را جایگزین تحصیلات کرد. صفدر عسگری پدر این شهید مدافع حرم درباره خلق و خو و خاطراتش با […]

- مسعود با علاقه پرواز کرد تا آسمانی شد

مسعود عسگری شهریور سال ۱۳۶۹ در تهران دیده به جهان گشود، او ابتدا رشته الکترونیک و سپس حقوق را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد، اما هیچکدام نتوانست پاسخگوی شوق او به پرواز باشد، به همین دلیل پرواز را جایگزین تحصیلات کرد.

صفدر عسگری پدر این شهید مدافع حرم درباره خلق و خو و خاطراتش با مسعود چنین نقل می‌کند: او در رفتار فردی بخشنده و خانواده دوست بود به دیگران بسیار کمک می‌کرد و اگر می‌توانست گره از کار دیگران باز می‌کرد، در عین حال که مسعود خصوصیات یک جوان امروزی را داشت در سکوتش دنیایی از هدف و معنی بود که چگونه می‌تواند به این کشور خدمت و امنیت ایجاد کند.

وی افزود: او مهارت‌هایی همچون خلبانی با هواپیمای فوق سبک کشور، تیراندازی با سلاح‌های مختلف، غواص حرفه‌ای در عمق آب‌های خلیج فارس، صخره نوردی، کوه نوردی، دفاع شخصی داشت و می‌خواست از این مهارت‌ها در راستای اهداف کشور استفاده کند.

پدر این شهید مدافع حرم ادامه داد: مسعود تابع امر رهبر بود و سعی می‌کرد فرامین را عمل کند. می‌گفت که ما جوان‌ها که مجرد هستیم باید برای دفاع از حرم به سوریه برویم. او قبل از شهادت با پیروی از رهبر معظم، حرکت در مسیر انقلاب و خدمت و کمک به دیگران در مسیر شهادت قرار گرفت.

او جوانی آراسته، با اخلاق، بی ریا و در نظافت فوق العاده بود، با اینکه مهارت‌های زیادی داشت هیچگاه به خود مغرور نمی‌شد و خود را از دیگران برتر نمی‌دانست. مسعود بیشترین وقت خود را با خانواده می‌گذراند، به برادر کوچکترش بسیار توجه می‌کرد، ارتباط خوبی با من داشت، برخی اوقات همراه او به کلاس‌های آموزش چتربازی و یا کات پروازی (پرش از سایت شهران تهران و قزوین) می‌رفتم. از لحاظ روحی شبیه من بود، در مسائل خطرناک شرکت می‌کرد و چون بنده دوران دفاع مقدس در ۲۰ سالگی به جبهه رفتم و در عملیات‌های والفجر چهار و خیبر شرکت کردم و به جبهه سرپل ذهاب هم رفته بودم وقتی مسعود از من خواست برای رفتنش به جبهه سوریه رضایت دهم با خواسته او موافقت کردم.

مدافعان حرم تهدید داعش برای بشریت را از بین بردند

عسگری افزود: بعد از اینکه خبر شهادت پسرم را شنیدم، چون از لحاظ عاطفی به او دلبسته بودم ناراحت شدم، اما از اینکه او عاقبت بخیر شده و در مدار اصلی با خدا معامله کرده خرسند بودم، به او افتخار و احساس غرور کردم، با ایثار و گذشت شهدای مدافع حرم تهدید داعش برای بشریت از بین رفت. همه ما روزی از دنیا می‌رویم، اما چقدر خوب است که مانند شهدا برای آرامش انسان‌ها قدم برداریم.

شهادت

مسعود عسگری ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۴ پس از عملیات آزادسازی شهر العیس در حومه حلب سوریه به همراه احمد اعطایی، محمد رضا دهقان امیری و سید مصطفی موسوی غریبانه به شهادت رسیدند. پیکرش ۲۲ آبان ماه به کشور بازگشت و طی مراسم باشکوهی در ۲۴ آبان ماه تشییع و در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد.

منبع: فارس

+