افزایش قیمت طلا رکورد زد/ قیمت‌ها به این ۲ دلیل به پرواز درآمد
افزایش قیمت طلا رکورد زد/ قیمت‌ها به این ۲ دلیل به پرواز درآمد

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز هم روند افزایشی خود را حفظ کرده و در آستانه اولین افزایش هفتگی طی ۳ هفته گذشته قرار دارد. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۹۸۴ دلار و ۵۵ سنت رسید. این در حالی است که قیمت طلا ۲.۵ درصد […]

- افزایش قیمت طلا رکورد زد/ قیمت‌ها به این ۲ دلیل به پرواز درآمد

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز هم روند افزایشی خود را حفظ کرده و در آستانه اولین افزایش هفتگی طی ۳ هفته گذشته قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۹۸۴ دلار و ۵۵ سنت رسید.

این در حالی است که قیمت طلا ۲.۵ درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته است.

به باور تحلیلگران و فعالان بازار اصلی‌ترین دلیل این که قیمت طلا به آستانه ۲۰۰۰ دلار رسیده ، احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و تداوم جنگ در غزه بوده است.

رویترز نوشت: براساس اطلاعات اقتصادی منتشرده درباره آمریکا، شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور در ماه اکتبر تغییر چندانی نداشته و نرخ تورم هسته ۰.۲ درصد افزایش یافته است، یعنی بسیار پایین‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد.

قیمت‌های تولید کننده هم بیشترین کاهش را طی سه سال و نیم گذشته داشته است.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد. از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود.

ارزش دلار نیز در آستانه یک کاهش هفتگی قرار دارد که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند. در این بین، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم به حدود پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۸۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۴ درصد کاهش ۸۹۶ دلار و ۱۸ سنت معامله می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین