منچسترسیتی و چلسی در خطر سقوط به دسته پایین‌تر
منچسترسیتی و چلسی در خطر سقوط به دسته پایین‌تر

تیم‌های منچسترسیتی و چلسی خطر کسر امتیاز و یا سقوط به دسته پایین‌تر را به شدت احساس می‌کنند.

 

به گزارش زیرنویس، با کسر امتیاز از اورتون به دلیل تخلفات مالی، فشارها برای برخورد با منچسترسیتی و چلسی که از آن‌ها به عنوان دیگر متخلفان لیگ انگلیس یاد می‌شود، افزایش یافته است.

منچسترسیتی به ۱۱۵ بار نقض قوانین مالی لیگ برتر متهم است. آن‌ها برجسته‌ترین وکیل ورزشی دنیا را استخدام کرده‌اند تا ثابت کنند در این باشگاه خبری از جعل اسپانسر و تزریق سرمایه شخصی شیخ منصور نیست.

در مورد چلسی اوضاع فرق دارد. مطابق اسناد لو رفته که بخشی از آن را تاد بولی شخصا به دست لیگ برتر و یوفا رسانده است، آبی‌ها در دوران آبراموویچ به برخی از افراد مبلغی خارج از حساب‌های باشگاه پرداخت کرده‌اند. برای مثال، برای انتقال ادن هازارد به استمفوردبریج، یکی از شرکت‌های آبراموویچ مبلغ ۷ میلیون یورو به حساب ایجنت این بازیکن وارد کرده و به نظر می‌رسد این رقم در حساب مالی باشگاه گزارش نشده است.

به گزارش تایمز؛ خبر بسیار بدی برای منچسترسیتی و چلسی وجود دارد. در صورتی که کمیته مستقل نظارتی اتهام‌های این دو تیم را تایید کند، کسر ۳۰ امتیاز یا سقوط خودکار به دسته پایین‌تر سناریویی کاملا واقعی برای منچسترسیتی و چلسی خواهد بود.

کسر امتیاز به دلیل نقض فیرپلی مالی در لیگ برتر سابقه ندارد، اما تیم‌های انگلیسی معتقد هستند وجود این قوانین دلایل مشخصی دارد و با توجه به حاشیه امنیت حداکثر ضرر یک باشگاه، مجازات امتیاز کمترین برخورد تلقی می‌شود. باشگاه‌های انگلیسی طی دوره سه‌ساله تنها می‌توانند ضرر ۱۰۵ میلیون پوندی را به ثبت برسانند.

چلسی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ و ۲۲-۲۰۲۱ ضرر ۱۲۱ و ۱۵۳.۴ میلیون پوندی گزارش کرد، اما خوش‌شانس بود که در فصل گذشته با توجه به فروش بازیکنانش ارقام خود را با قوانین سود و پایداری لیگ برتر تطبیق داد. اتهام‌های منچسترسیتی و چلسی در صورت اثبات، تمامی گزارش‌های مالی آن‌ها را زیر سوال خواهد برد.

باشگاه خبرنگاران