دولت و مجلس بازنشستگان را فراموش کرده اند؟
دولت و مجلس بازنشستگان را فراموش کرده اند؟

اطلاعات نوشت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از هفته قبل و در ادامه بررسی لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، رسیدگی به موضوع همسان‌سازی یا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را آغاز کرده ولی مصوبات اولیه مورد استقبال کارگران بازنشسته نیست. حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در واکنش به این مصوبات به […]

- دولت و مجلس بازنشستگان را فراموش کرده اند؟

اطلاعات نوشت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از هفته قبل و در ادامه بررسی لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، رسیدگی به موضوع همسان‌سازی یا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را آغاز کرده ولی مصوبات اولیه مورد استقبال کارگران بازنشسته نیست.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در واکنش به این مصوبات به ایلنا گفت: این متناسب‌سازی به هیچ‌وجه متعلق به ما نیست مگر اینکه دولت به صراحت مکلف شود مثلاً ۲۰۰هزار میلیارد تومان از طلب خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد که باز صراحتاً در متن برنامه بیاید بخشی از آن مثلاً ۵۰هزار میلیارد تومان صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شود.

وی با اشاره به اینکه با مصوباتِ برنامه هفتم، سازمان تامین اجتماعی از حیز انتفاع ساقط می‌شود، گفت: تصمیمی که در رابطه با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق گرفته شده، برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیست و کارگران بازنشسته نباید خوشبین باشند که سهم دارند.
وی با بیان اینکه در برنامه هفتم نحوه محاسبه‌ بدهی دولت به سازمان بدون احتساب جریمه و دیرکرد صورت گرفته که در نتیجه‌ آن، مطالباتِ بیش از ۷۰۰هزار میلیارد تومانی سازمان به حدود ۲۵۰هزار میلیارد تومان تقلیل یافته، ادامه می‌دهد: در ضمن تاکید کرده‌اند که این مطالبات را در قالب سهام به سازمان ندهند، املاک و مستغلات هم ندهند، پول نقد هم ندهند! بنابراین مشخص است که قرار است دست و پای سازمان تامین اجتماعی را کامل ببندند و بعد می‌خواهند مدعی شوند «ما گفته بودیم تامین اجتماعی باید از محل منابع خودش متناسب‌سازی را اجرا کند» تا بازنشستگان گناه را از سازمان بدانند و به سازمان اعتراض کنند.

منبع: اطلاعات انلاین