ضد سرطان، افسردگی، آلزایمر و آرامبخش؛ گیاه شگفت‌انگیزی که در خانه همه هست!
ضد سرطان، افسردگی، آلزایمر و آرامبخش؛ گیاه شگفت‌انگیزی که در خانه همه هست!

ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات نوشت: تحقیقات نشان می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک، زعفران یکی از مهمترین جایگزین‌های دارو‌های شیمیایی خواهد بود. بر اساس این تحقیقات زعفران به هضم طبیعی غذا و تقویت معده کمک می‌کند. این ماده خوراکی به عنوان مسکن به ویژه در درمان درد‌های لثه و قلنج نیز تاثیر گذار است. تحقیقات […]

- ضد سرطان، افسردگی، آلزایمر و آرامبخش؛ گیاه شگفت‌انگیزی که در خانه همه هست!

ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات نوشت: تحقیقات نشان می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک، زعفران یکی از مهمترین جایگزین‌های دارو‌های شیمیایی خواهد بود. بر اساس این تحقیقات زعفران به هضم طبیعی غذا و تقویت معده کمک می‌کند.

این ماده خوراکی به عنوان مسکن به ویژه در درمان درد‌های لثه و قلنج نیز تاثیر گذار است.

تحقیقات پزشکی ثابت کرده زعفران خواص ضد سرطانی داشته و به عنوان یک داروی ضد تومور و جمع کننده رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند.

زعفران همچنین ماده‌ای شادی بخش، آرام‌بخش، تقویت کننده حافظه، افزایش دهنده تمرکز، ضد تشنج، افسردگی، اسپاسم، آلزایمر و پارکینسون است که در درمان درد‌های عصبی و کم خوابی نیز مفید است.

بنابر یک تحقیق دارویی دیگر زعفران به علت وجود تیامین، ریبوفلاوین و مواد معدنی برای درمان فشار خون، کاهش کلسترول، درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن در دختران، کاهش درصد احتمال بروز بیماری‌های قلبی، تصلب شرائین و افزایش سلامت قلب نیز بسیار مفید است. این گیاه دارویی در درمان بیماری‌های تنفسی نظیر آسم، سرما‎خوردگی، سرفه، افزایش جریان خون در شبکیه، درمان اختلالات لکه زرد شبکیه در اثر پیری نیز کاربرد دارد.

زعفران در صورت استعمال خارجی برای درمان کوفتگی و رماتیسم نیز مفید است. ازجمله خواص زعفران می‌توان به بهبود عملکرد دستگاه تنفسی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش درد، بهبود الگوی خواب، کاهش خونریزی، افزایش سلامت قلب، افزایش جریان خون، جلوگیری از دیابت، افزایش استحکام استخوان و بهبود عملکرد دستگاه ایمنی اشاره کرد. البته مصرف بیش‌ازاندازه زعفران به دلیل غلظت بالای مواد مغذی موجود در آن ممکن است خطرناک باشد

منبع: اطلاعات انلاین