همه در جریان اختلافات به وجود آمده بین یحیی گل‌محمدی و رضا درویش قرار دارند. سرمربی موفق پرسپولیس بعد از کسب نتایج فوق العاده با این تیم حالا روزهای بسیار سختی را تجربه می‌کند و حواشی مختلف در تیم او باعث شده تا تیمش کیفیت پایینی در بازی‌های اخیر از خودش نشان دهد.به غیر از […]

- بررسی ادعای بزرگ گل‌محمدی؛ پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تضعیف شد یا تقویت؟

همه در جریان اختلافات به وجود آمده بین یحیی گل‌محمدی و رضا درویش قرار دارند. سرمربی موفق پرسپولیس بعد از کسب نتایج فوق العاده با این تیم حالا روزهای بسیار سختی را تجربه می‌کند و حواشی مختلف در تیم او باعث شده تا تیمش کیفیت پایینی در بازی‌های اخیر از خودش نشان دهد.به غیر از جریمه ۱۰ درصدی، پرداخت نکردن مطالبات و فراهم نکردن امکانات مورد نیاز، یکی از دلایل ناراحتی یحیی گل‌محمدی مربوط به نقل و انتقالات تابستانی است.

یحیی معتقد است تیمش آنطور که باید تقویت نشده و بازیکنان مورد نظر او جذب نشدند. نکته قابل توجه در خصوص نقل و انتقالات به قوانین جدید برمی‌گردد که حسابی دست و پای تیمی مثل پرسپولیس را بست.از کم شدن تعداد بازیکنان بزرگسال و حذف بازیکنان زیر ۲۵ سال گرفته تا سقف بودجه‌ای که اجازه هزینه زیاد را به تیمی مثل پرسپولیس نداد.

همه این قوانین به ضرر پرسپولیس تمام شد و این تیم به عنوان یکی از نماینده‌های ایران در آسیا در چند پست ضعف‌های واضحی دارد. پرسپولیس در این فصل کنعانی‌زادگان ملی‌پوش را از قطر برگرداند، یاسین سلمانی کاپیتان تیم ملی امید را خرید، مسعود ریگی را از سپاهان آورد، شهاب زاهدی هم از اروپا به پرسپولیس برگشت و در ادامه یک خرید بحث برانگیز مثل نبیل باهویی انجام داد تا با پنج خرید نقل و انتقالات را به پایان ببرد.

از طرفی کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، پریرا و شیخ دیاباته هم از پرسپولیس جدا شدند که همگی آنها را یحیی نخواست. تنها بازیکنی که برخلاف میل یحیی جدا شد عیسی آل‌کثیر بود که با رقم پیشنهادی پرسپولیس حاضر به تمدید نشد و ترجیح داد راهی سپاهان شود. هرچند تقریبا اسکلت اصلی پرسپولیس حفظ شده ولی خیلی تقویت نشده است و در چند پست به شدت نیاز به بازیکن جدید در پرسپولیس حس می‌شود.

مهم‌ترین نکته اما خالی شدن نیمکت پرسپولیس از بازیکن تاثیرگذار است که وقتی کار گره می‌خورد، روی نیمکت بازیکن زیادی حضور ندارد که بتواند سرنوشت بازی را تغییر دهد. مثلا در بازی آخر پرسپولیس که منجر به شکست مقابل سپاهان شد، فرق نیمکت‌های دو تیم کاملا مشهود بود و پرسپولیس به وضوح در این خصوص ضعف دارد. مصدومیت‌های مختلف هم باعث شد تا دست یحیی خالی تر از قبل شود و پرسپولیس نتواند در هفته‌های اخیر خوب نتیجه بگیرد. داشتن یک نیمکت قوی لازمه موفقیت یک تیم است که پرسپولیس در این فصل از آن بی بهره است. حالا گل‌محمدی باید با همین نفرات تا نیم فصل صبر کند و در نقل و انتقالات زمستانی به دنبال تقویت تیمش باشد.

منبع: خبـر ورزشی