مسیر جاده‌ای، ریلی یا هوایی از مبدا کرمانشاه به مقصد تهران با توجه به مسافت و فاصله زمانی تفاوت‌هایی با هم دارند از سوی دیگر برای کسانی که با ماشین شخصی خود سفر می‌کنند نیز چندین راه مختلف در دسترس است. اگر می‌خواهید به قصد تفریح یا به هدف انجام فعالیت‌های کاری به پایتخت […]

 

مسیر جاده‌ای، ریلی یا هوایی از مبدا کرمانشاه به مقصد تهران با توجه به مسافت و فاصله زمانی تفاوت‌هایی با هم دارند از سوی دیگر برای کسانی که با ماشین شخصی خود سفر می‌کنند نیز چندین راه مختلف در دسترس است.

اگر می‌خواهید به قصد تفریح یا به هدف انجام فعالیت‌های کاری به پایتخت بروید بهتر است نسبت به راه‌های مختلفی که می‌توانید انتخاب کنید آگاهی داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

از چه روشی برای سفر از کرمانشاه به تهران استفاده کنیم؟

برای شروع حرکت از سوی کرمانشاه به تهران چندین راه مختلف پیش روی شما قرار دارد که با توجه به اولویت‌ها و شرایطی که مدنظر دارید، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

راه‌های منتهی به پایتخت به طور معمول پرتردد و شلوغ است، از طرفی بسته به اینکه دوست دارید از زیبایی‌های بین راه لذت ببرید یا اینکه سریع‌تر به مقصد برسید امکان دارد روی مسیر انتخابی شما تاثیرگذار باشد.

اگر به قصد تفریح یا کار از کرمانشاه به تهران سفر می‌کنید باید بدانید که معمولا بلیط‌های تهران از مبدا هر شهری معمولا به‌سرعت تکمیل می‌شوند، بر همین اساس باید چند روز قبل از تاریخی که در نظر دارید برای تهیه بلیط هواپیما کرمانشاه تهران اقدام کنید.

سفر از کرمانشاه به تهران با خودروی شخصی

بسیاری از افراد دوست دارند که با ماشین شخصی خود مسافرت کنند و هر زمانی که احساس خستگی دارند کمی در راه توقف داشته باشند و از تماشای جاذبه‌هایی که در شهرهای بین‌راهی نیز وجود دارد، لذت ببرند.

برای آن دسته از افرادی که قصد دارند تا فاصله بین شهر کرمانشاه تا پایتخت را از مسیر جاده‌ای و با خودروی شخصی خود طی کنند، ۳ مسیر مختلف قابل‌دسترس است.

اولین مسیری که شما می‌توانید برای رسیدن به تهران انتخاب کنید از شهرهایی همچون نهاوند، همدان، اراک و ساوه عبور می‌کند، نکته مهمی که در این راه باید مورد توجه قرار دهید عبور از گردنه اسدآباد است.

گردنه اسدآباد هرچند زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ اما یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کوهستانی کشور به‌شمار می‌رود و باید در زمان رانندگی تمرکز کافی داشته باشید تا دچار مشکل خاصی نشوید.

مسیر دومی نیز برای مسافرانی که قصد دارند از کرمانشاه به سمت تهران سفر کنند وجود دارد که می‌توانید برای داشتن یک خاطره زیبا، از جاذبه‌هایی که در شهرهای ملایر، نهاوند، قم و اراک هستند نیز دیدن کنید.

برای کسانی که مسیر آخر را در نظر می‌گیرند نیز باید بدانند که در راه خود شهرهایی همچون گودین، فرسفج، جوکار، قهاوند و ساوه را پشت سر می‌گذارند تا به تهران برسند.

سفر با قطار از کرمانشاه به تهران

سفر با قطار از کرمانشاه به تهران

تجربه سفر با قطار برای خیلی از افراد خوشایندتر از انتخاب مسیرهای دیگر است؛ اما برای اینکه بتوانید راحت‌تر باشند باید در انتخاب بلیط خود و نوع قطار دقت کافی به خرج دهید.

طی‌کردن مسیر بین کرمانشاه تا تهران با استفاده از ناوگان ریلی کشور برای کسانی که قصد دارند دسته‌جمعی همراه با دوستان یا خانواده خود سفر کنند همیشه می‌تواند گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و مناسب باشد.

البته باید این را بدانید که مسیر بین کرمانشاه تا تهران با قطار معمولا یکی از طولانی‌ترین راه‌های ریلی در کشور به‌ شمار می‌رود پس باید خودتان را برای داشتن یک سفر طولانی آماده کنید.

با رعایت نکات مهمی که برای سفر با قطار لازم است و به همراه‌ داشتن وسایل مورد نیاز خود می‌توانید تجربه‌ای دوست‌داشتنی را ایجاد کنید که خستگی راه تا حدودی برای شما قابل‌تحمل‌تر باشد.

ایستگاه‌های مختلفی نیز در مسیر ریلی بین کرمانشاه تا تهران وجود دارد که به ‌طور معمول قطار در طی راه توقفی در این مکان‌ها دارد که شامل صحنه، کنگاور، نهاوند، ملایر، همدان و سمنگان است.

باید این را در نظر بگیرید قطاری که از سمت کرمانشاه به تهران حرکت می‌کند براساس زمان‌بندی خاصی عمل می‌کند و یک روز در میان مسیر رفت یا برگشت بین این ۲ شهر طی می‌شود.

سفر از کرمانشاه به تهران با هواپیما

خستگی ناشی از رانندگی برای شما آزاردهنده است؟ یا شاید علاقه‌ای به مسیر طولانی قطار برای رفتن از کرمانشاه به تهران نداشته باشید پس چاره کار این است که با صرفه هزینه‌ای بیشتر از هواپیما استفاده کنید.

مسیر هوایی شما را به‌سرعت به مقصد می‌رساند و می‌توانید برنامه‌ریزی سفر خود را در بازه مناسبی انجام دهید تا امکان گشت‌وگذار در پایتخت یا انجام فعالیت‌های کاری برای شما بسیار راحت‌تر باشد.

البته می‌توان گفت که در مواقعی امکان صرفه‌جویی در سفر با هواپیما نیز وجود دارد و تنها کافی است از طریق اینترنت کمی وقت بگذارید و با مقایسه میان بلیط ایرلاین‌های مختلف ارزان‌ترین مورد را انتخاب کنید.

فاصله زمانی بین کرمانشاه تا تهران از راه‌های مختلف

وقتی بخواهیم طولانی‌ترین مسیر بین کرمانشاه تا تهران را نام ببریم باید گفت که در صورت سفر با قطار باید حدود ۱۱ ساعت در راه باشید و ممکن است برای شما کمی دشوار به‌نظر برسد، درحالی‌که با هواپیما تنها ۱ ساعت زمان نیاز است.

راه‌های زمینی از مسیر جاده‌ای نیز هر کدام با توجه به میزان مسافت آن‌ها، از نظر زمانی کمی با هم تفاوت دارند که باید گفت اولین راه با فاصله ۵۳۱ کیلومتری حدود ۶ ساعت طول می‌کشد.

با انتخاب مسیر دوم برای سفر جاده‌ای مسافتی در حدود ۵۳۸ کیلومتر را پشت سر می‌گذارید که در این حالت کمی بیشتر از ۶ ساعت زمان نیاز دارد، در نهایت نیز طولانی‌ترین راه جاده‌ای ۵۷۴ کیلومتر است و با گذشت ۷ ساعت از کرمانشاه به تهران می‌رسید.

فاصله زمانی بین کرمانشاه تا تهران از راه‌های مختلف

با کمک فلای تودی بلیط کرمانشاه به تهران را خریداری کنید

پلتفرم فلای تودی با ارائه بلیط هواپیما و قطار به شما کمک می‌کند تا گزینه مناسبی را برای سفر از کرمانشاه به تهران انتخاب کنید، از طرفی در این سایت می‌توانید برای سفرهای داخلی و خارجی خود به‌راحتی بلیط و هتل مورد نظر را رزرو کنید.

جمع‌بندی

فاصله بین کرمانشاه تا تهران را می‌توان با استفاده از ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما طی کرد که هر کدام از آن‌ها با توجه به مسافت و فاصله زمانی مورد نیاز با یکدیگر تفاوت دارند که سریع‌ترین راه مسیر هوایی و طولانی‌ترین راه نیز سفر با قطار خواهد بود.

 

منبع خبر: رکنـا