کاوه صدقی رئیس انجمن هاکی روی یخ، از سومی تیم دختران در کاپ توسعه جهانی لهستان راضی است. درخشش دختران در لهستان حالا سودای سهمیه المپیک را به سر مسئول انجمن هاکی روی یخ انداخته است. هدف بزرگی که به نظر کاوه صدقی، شاید از نظر خیلی‌ها نشدنی باشد اما مسئول انجمن هاکی روی یخ […]

- هدف ما چیزی جز المپیک نیست/ هر چه به جز تحسین، غرض‌ورزی است

کاوه صدقی رئیس انجمن هاکی روی یخ، از سومی تیم دختران در کاپ توسعه جهانی لهستان راضی است. درخشش دختران در لهستان حالا سودای سهمیه المپیک را به سر مسئول انجمن هاکی روی یخ انداخته است. هدف بزرگی که به نظر کاوه صدقی، شاید از نظر خیلی‌ها نشدنی باشد اما مسئول انجمن هاکی روی یخ با صدای بلند حرف می‌زند: «هدف ما برای رسیدن به المپیک است که ما از چند راه می‌توانیم به سهمیه برسیم که حضور در مسابقات دویژن و انتخابی المپیک مسیرهای دستیابی به سهمیه المپیک است.»

او با دفاع از عملکرد تیم دخترانش در لهستان، معتقد است انتقادات باید منصفانه باشد: «تیم دختران ایران این مدت در آسیا نایب قهرمان شد و در کاپ توسعه جهانی هم ایرلند را دو بار برد. موضوع دیگر اینکه تنها رشته ورزشی زنان هستیم که پوشش تصویری داریم و منتقدان می‌توانند عملکرد ورزشکاران را ببینند. بازیکنان ما سخت تلاش می‌کنند و برای اولین بار در این مسابقات شرکت کردند. نقد منتقدان هم باید منصفانه باشد به عنوان مثال یک زمانی تیم بسکتبال چهار سال پیش قهرمان آسیا شد و این دوره به قهرمانی نمی‌رسد و انتقاد نسبت به این تیم درست است اما تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران برای اولین بار در یک رویداد خارج از قاره آسیا شرکت کرده و با این حال برابر کشورهای قوی چون کلمبیا، آرژانتین و ایرلند مبارزه کردند و به برنز رسیدند که حقیقتاً به جز تحسین هرچه باشد غرض‌ورزی است.»

او درباره اولین حضور تیم ملی هاکی روی یخ زنان در کاپ توسعه جهانی لهستان، می‌گوید: «این مسابقات برای کشورهایی است که به دنبال توسعه هاکی روی یخ هستند. در این مسابقات نماینده قاره آمریکای جنوبی و اروپا چون آرژانتین، کلمبیا و ایرلند حضور داشتند. ما هیچ‌وقت تیم ملی هاکی روی یخ نداشتیم و با وجود آنکه ۱۲۵ سال از تشکیل فدراسیون جهانی می‌گذرد اما تیم ملی هاکی روی یخ ایران ۳ سال است که ایجاد شده است.»

به نظر رئیس انجمن هاکی روی یخ، سومی دختران ایران در کاپ توسعه جهانی بی‌نظیر است: «بازیکنان ما به کلمبیا یک – صفر باختند و فاصله آنها با این تیم بسیار نزدیک بود. ملی‌پوشان ۲ – یک برابر آرژانتین شکست خوردند اما ایرلند را در بازی اول ۶ – ۲ شکست دادند و بار دوم نیز ۳ – یک به برتری برابر این تیم دست یافتند. ادعا نکردیم تیم بانوان ما بهترین جهان هستند اما کار بی‌نظیری کردند و مسیر طولانی دارند.»

صدقی قول عوض کردن مدال نقره تیم دختران در آسیا با طلا را می‌دهد: «می‌خواهیم سال آینده نقره قهرمانی آسیا را به طلا تبدیل کنیم. امیدوارم در بازی‌های زمستانی چین به ۲ مدال در بخش زنان و مردان برسیم. در برنامه میان‌مدت به بازی‌های زمستانی عربستان فکر می‌کنیم و در برنامه بلندمدت به المپیک ۲۰۳۴ فکر می‌کنیم. ما تنها رشته ورزشی هستیم که در بخش زنان و مردان در چهار رده زیر ۱۰، ۱۴، ۱۸ و بزرگسال تیم‌های ملی و اردوی مستمر داریم.»

او از حضور تیم خارجی در لیگ هاکی روی یخ خبر می‌دهد: «بعد از ۲ سال، ۱۳ تیم در لیگ برتر و یک تیم روس در لیگ داریم و فکر نمی‌کنم در لیگ رشته‌های دیگر تیم خارجی باشد. حتی تیم نیروهای مسلح را داریم و این تیم برای هر رشته‌ای لازم است. ما حامیان مالی واقعی داریم و حامی مالی دیگری هم جذب کردیم که هزینه اعزام همه را می‌دهد.»

منبع: خبـر ورزشی