چرا کشور‌های مسلمان «غزه» را جدی نگرفته‌اند؟
چرا کشور‌های مسلمان «غزه» را جدی نگرفته‌اند؟

ابوالقاسم قاسم زاده: ۴۰ روز از عملیات محدود نظامی ـ دفاعی «حماس» با نام «طوفان الاقصی» و تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی با فرماندهی «نتانیاهو» در نسل کشی در غزه گذشت. اصلی‌ترین پیام حماس که در اولین اطلاعیه آنها بعد از عملیات موفق از سوی «اسماعیل هنیه» فرمانده این  گروه مقاومت فلسطینی انتشار یافت، این بود […]

- چرا کشور‌های مسلمان «غزه» را جدی نگرفته‌اند؟

ابوالقاسم قاسم زاده: ۴۰ روز از عملیات محدود نظامی ـ دفاعی «حماس» با نام «طوفان الاقصی» و تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی با فرماندهی «نتانیاهو» در نسل کشی در غزه گذشت.

اصلی‌ترین پیام حماس که در اولین اطلاعیه آنها بعد از عملیات موفق از سوی «اسماعیل هنیه» فرمانده این  گروه مقاومت فلسطینی انتشار یافت، این بود که هدف از انجام عملیات صف شکنی برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی اسرائیل از تخریب قبله دوم مسلمانان جهان (مسجد الاقصی) است.

قبل از عملیات حماس، نتانیاهو با کسب یک رأی اضافه از سوی راست‌ترین جناح افراطی اسرائیلی برای تشکیل دولت جدید انتخاب شد. دولت نتانیاهو را در داخل و خارج اسرائیل، صهیونیست‌های افراطی شکل دادند که وزیر کشورش سه بار با همراهی گروهی از نظامیا ن افراطی به داخل «مسجد الاقصی» یورش بردند.

بار اول این اقدام با «شوک خبری» در داخل اسرائیل و رسانه‌های بین‌المللی همراه بود. نتانیاهو در صحبت تلفنی فوری از وزیر کشورش خواست که برگردد، اما او که از مشهورترین راستگرایان صهیونیست در اسرائیل است، پیام او را نادیده گرفت و با آرایش نظامی ـ تخریبی وارد مسجد الاقصی شد.

در آن هنگام، اغلب دولت‌ها در کشورهای اسلامی با «سکوت سنگین» از کنار این اقدام عبور کردند! در فاصله چند هفته، وزیر کشور دولت نتانیاهو، با همراهی گروهی از نظامیان به داخل مسجد الاقصی رفت و نمازگزاران را از مسجد بیرون کرد و به صورت علنی گفت:«من این گنبد (مسجدالاقصی) را ویران و «هیکل سلیمان» را جایگزین خواهم کرد.» عملیات حماس از پی چنین اقدامی انجام گرفت و از سوی فرمانده آنها طوفان الاقصی نامیده شد.

بعد از عملیات نظامی موفق در اولین اطلاعیه کوتاه فرماندهی حماس، این جمله آمده است:« ما این عملیات را صف شکنی برای ممانعت از تخریب «مسجد الاقصی» قبله دوم مسلمین جهان انجام دادیم.» اولین دستاورد عملیات موفق و محدود حماس، بزرگترین شوک نظامی ـ امنیتی برای دولت راست افراطی نتانیاهو شد و ابهت شکست ناپذیری نظامی ـ امنیتی رژیم صهیونیستی فرو ریخت.

مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی دچار چنان شوک و حیرت زدگی شدند که به فرودگاههای اسرائیل برای خارج شدن از کشور هجوم بردند و به این ترتیب «بحران ناامنی» در داخل اسرائیل گسترده شد و نتانیاهو ناچار دولت اضطراری نظامی را اعلام کرد و گفت که سراسر غزه را ویران و به گورستان فلسطینیان ساکن آن تبدیل خواهد کرد.

«غزه» ۴۰ روز است برای اجرای «زمین سوخته» به صورت ممتد و شب و روز بمباران هوایی و زمینی شده است.  ارتش اسرائیل، تعریف زمین سوخته نازیها را با قتل عام زنان و کودکان، سالخوردگان فلسطینی و بمباران‌های بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و… اجرا کرد که اکنون بعد از ۴۰ روز از اعمال سبوعانه به عنوان «جنایات ضدبشری» در افکار عمومی جهانیان قلمداد می‌شود. ۴۰ روز «نسل کشی» در غزه ادامه دارد و نتانیاهو و دولت اسرائیل نزد افکار عمومی جهان منفوراند.

در پایان، چند نکته ذیل به اختصار پس از ۴۰ روز نسل‌کشی اسرائیلی‌ها در غزه آورده می‌شود:

۱ـ بعد از گذشت ۴۰ روز از فاجعه بشری در غزه، گزاره «صهیونیسم مترادف نژاد پرستی» در افکار عمومی مردم جهان حک شده است و آن را خطر جدی برای «صلح و امنیت» بشری می‌شمارند.

در داخل اسرائیل شکاف اجتماعی عمیق و گسترده شده است تا آنجا که روزنامه مشهور و پرتیراژ «هاآرتص»، این جمله را که «نتانیاهو فقط برو!» تیتر اول خود کرده است. ۴۰ روز نسل‌کشی در غزه؛ خاطره تلخ نسل کشی «صرب‌ها» را در اذهان عمومی مردم جهان زنده کرده است. شعار «اسرائیل سرزمین امن برای همزیستی مسالمت آمیز» از بین رفت و اکنون سران اسرائیل، به ویژه نتانیاهو نزد افکار عمومی جهانیان منفورتر شده‌اند.

۲ ـ اجرای پروژه روابط دو و چندجانبه مسالمت آمیز اسرائیل با دولت‌های اسلامی دچار بحران سیاسی ـ امنیتی شده است.

۳ ـ  دولت‌های غربی حامی رژیم اسرائیل به ویژه در اروپا و آمریکا دچار مشکلات و بحران اجتماعی در برابر اعتراض‌های افکار عمومی مردم شده‌اند. چهلم نسل‌کشی در غزه، نفرت و انزجار عمومی مردم را علنی کرده است.

۴ـ دولت‌ها در کشورهای مسلمان، آنگونه که باید در برابر نسل‌کشی فلسطینان در غزه، اقدام نکرده‌اند و با اعتراض یا محکومیت لفظی سیاسی در برابر چنین جنایت ضدبشری، بسنده کرده‌اند. غزه و مردم آن اکنون در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برند، اما «خون مظلوم» طوفان دیگری نزد افکار عمومی مردم جهان و محکومیت نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی اسرائیل از این جنایت «نسل کشی در غزه» شده است.

منبع: اطلاعات انلاین