به گزارش زیرنویس ازقزوین، علی شعبانی در همایش تجلیل از دبیران و اعضا مرکز توسعه حل اختلاف استان که در سالن اجتماعات سردار سلیمانی دادگستری برگزار شد، ضمن تبریک کسب رتبه برتر شورای حل اختلاف استان در کشور گفت: این موفقیت نتیجه تلاش کل مجموعه و اقدامات موثری است که در طول سال های اخیر […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، علی شعبانی در همایش تجلیل از دبیران و اعضا مرکز توسعه حل اختلاف استان که در سالن اجتماعات سردار سلیمانی دادگستری برگزار شد، ضمن تبریک کسب رتبه برتر شورای حل اختلاف استان در کشور گفت: این موفقیت نتیجه تلاش کل مجموعه و اقدامات موثری است که در طول سال های اخیر در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: مسوولان قضایی به این نتیجه رسیده اند که باید از ظرفیت نیروهای مردمی در دستگاه قضایی استفاده کنند چرا که با توجه به کمبود نیروی انسانی و امکانات، علاوه بر کاهش حجم کاری و افزایش کیفیت رسیدگی، میزان صلح و سازش نیز افزایش می یابد.

شعبانی افزود: میانگین صلح و سازش پرونده های شورای حل اختلاف در استان ۵۴ درصد است که حوزه قضایی ضیا آباد با عملکرد ۹۹ درصدی یکی از برترین حوزه های قضایی در کشور محسوب می شود و حوزه قضایی قزوین، آبیک و البرز نیز در جایگاه های بعدی قرار دارند.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری ۳۳۳ زندانی با تلاش شعب حل اختلاف استان آزاد شده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

در ادامه حجت الاسلام محمد حیدری رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین نیز اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۴ هزار و ۷۵۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد ۴۲ هزار و ۹۲۱ پرونده مختومه گردیده است.

حیدری افزود: مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین با ۷۳۷ نفر عضو و کارمند دارای ۹۳ شعبه فعال شهری و ۸۳ شعبه فعال روستایی در استان قزوین می باشد که ۳۴ شعبه آن در شهر قزوین واقع شده است.

گفتنی است: در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات فرهنگی، قضات و کازیرنویسن مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین تقدیر گردید.

منبع : روابط عمومی دادگستری کل

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا