زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات شدید هوایی علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد نیروهای مقاومت فلسطین در شمال این باریکه می‌کوشند با ایستادگی مقابل عناصر متجاوز مانع پیشروی آنها در غزه شوند. زقوت: جنایات امروز به شهادت هزاران نفر خواهد انجامید محمد زقوت مدیرکل بیمارستان‌های غزه اعلام کرد که در حال […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات شدید هوایی علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد نیروهای مقاومت فلسطین در شمال این باریکه می‌کوشند با ایستادگی مقابل عناصر متجاوز مانع پیشروی آنها در غزه شوند.

زقوت: جنایات امروز به شهادت هزاران نفر خواهد انجامید

محمد زقوت مدیرکل بیمارستان‌های غزه اعلام کرد که در حال حاضر هیچ بیمارستانی در این منطقه در حال فعالیت نیست.

زقوت اعلام کرد: جنایت‌های امروز به شهادت هزار نفر خواهد انجامید. هیچ خدمات پزشکی در شمال غزه و شهر غزه ارایه نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: امروز نخواهیم توانست که زخمی‌ها را از بیمارستان شفا خارج کنیم. ده‌ها زخمی در بیمارستان شفا حضور دارند که قادر به ترک این بیمارستان نیستند.

زقوت گفت: ۳۶ کودک و تعدادی از بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی در بیمارستان شفا حضور دارند. همچنین در حال حاضر تنها ۵ پزشک در این بیمارستان هستند و هیچ‌کدام از اتاق‌های عمل مشغول کار نیستند.

وی ادامه داد: در بیمارستان شفا سوختی برای راه‌اندازی دستگاه‌ها وجود ندارد. اشغالگران به سرنوشت بیماران، زخمی‌ها و کودکان در بیمارستان شفا اهمیتی نمی‌دهند.

زقوت افزود: بیشتر بیماران بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان شفا جان خود را از دست داده‌اند. بدون مداخله فوری برای بیرون‌آوردن بیماران و کودکان، سرنوشت آنان مرگ خواهد بود.

مدیرکل بیمارستان‌های غزه تاکید کرد: اشغالگران از ۳ روز پیش تاکنون مشغول جست‌وجو در بیمارستان شفا هستند. اشغالگران مدعی هستند که در بیمارستان شفا اسلحه وجود دارد، اما هیچ انسان عاقلی این موضوع را نمی‌پذیرد. بیمارستان شفا یک ساختمان غیرنظامی است و صلیب سرخ بخش اورژانس آن را ساخته است.

تظاهرات گسترده مردم ایرلند در حمایت از فلسطین

تظاهرات گسترده ایرلندی‌ ها در دوبلین در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی امروز شنبه برگزار شد.

صدای آژیر خطر در تل آویو به صدا درآمد

منابع فلسطینی از موج جدید حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی خبر دادند.

این منابع از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو خبر دادند.

قسام اعلام کرد که در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی و کشتارهای آن علیه غیرنظامیان تل آویو را هدف قرار داده است.

حملات موشکی و خمپاره ای مقاومت به مواضع نظامیان صهیونیست

حملات موشکی و خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به مواضع و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات این رژیم در حق غیرنظامیان فلسطینی در غزه همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیستی «بئیری»، «مفتاحیم» و پایگاه نظامی «تسیلم» را موشک‌باران کرده است.

علاوه بر این گردان‌های قدس یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در خیابان دوم شهرک شیخ رضوان غزه با راکت «تاندوم» هدف قرار داد. مبارزان گردان‌های قسام در این منطقه با گروهی از نظامیان دشمن درگیر شدند و خسارات سنگینی را به آنان تحمیل کردند. همچنین دو موضع نظامیان صهیونیست در این شهرک توسط مبارزان گردان‌های قدس و با راکت آر پی جی مورد هدف قرار گرفت.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که شهرک صهیونیستی «کیبوتس نیریم» و موضع نظامی «مارس» را موشک‌باران کرده است.

جنگ‌افزارها و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس نیز با خمپاره سنگین توسط قسام هدف گرفته شد.

رسانه‌های صهیونیستی نیز اذعان کردند که موشک‌های مقاومت به یکی از ساختمان‌های شهرک صهیونیستی سدیروت اصابت کرده است.

نبرد شدید رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست

کمی پیش‌تر نیز خبرنگار شبکه المیادین در غزه گزارش داد: درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و عناصر اشغالگر در بیت حانون رخ داده است. این منطقه تبدیل به میدان درگیری مستقیم میان دو طرف شده است.

وی در ادامه افزود: رزمندگان مقاومت موفق شده‌اند تعداد زیادی از عناصر متجاوز را در بیت حانون در کمین خود گرفتار کنند. اشغالگران صهیونیست با دیدن تجهیزات نظامی نیروهای مقاومت به ویژه در محور شمال غرب متحیر شده‌اند.

ارتکاب کشتار جدید در غزه

رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی در سایه سکوت جهانی و عربی و حمایت‌های وقیحانه غرب به جنایات خود در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه ادامه می‌دهد.

ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود در نوار غزه مدرسه الفاخوره واقع در جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کرد. بمباران این مدرسه در حالی از سوی رژیم صهیونیستی انجام شد که آوارگان فلسطینی در این مدرسه حضور داشتند. در نتیجه بمباران مدرسه الفاخوره، نزدیک به ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

منابع خبری گزارش دادند که اشغالگران صهیونیست پس از این جنایت به بمباران جبالیا ادامه داده‌اند و این منطقه از نوار غزه را با بمب‌های فسفری هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این ارتش کودک‌کش رژیم صهیونیستی همزمان با جنایت مدرسه الفاخوره، با بمباران مدرسه تل الزعتر واقع در شمال نوار غزه جنایت دیگری را نیز در این منطقه مرتکب شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه قتل عام فلسطینیان توسط ارتش رژیم صهیونیستی در دو مدرسه الفاخوره و تل الزعتر صدها فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

همچنین اشغالگران صهیونیست در جنایتی دیگر منزل خانواده «حسن یاسین ابوحبل» واقع در اردوگاه جبالیا را نیز بمباران کردند. در جریان این جنایت ۳۲ نفر از جمله ۱۹ کودک به شهادت رسیدند.

علاوه بر این در نتیجه بمباران یک خانه مسکونی در اردوگاه خان‌یونس، ۴ فلسطینی دیگر نیز توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

یک خانه دیگر نیز در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه از سوی ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی بمباران شد.

از سوی دیگر «عدنان ابوحسنه» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که این آژانس به صورت روزانه محل مدارس و مراکز حضور آوارگانی که زیر نظر آنروا قرار دارند را به صهیونیست‌ها اعلام می‌کند.

آژانس آنروا اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در جریان تازه‌ترین رخ‌دادهای ساختمان‌های وابسته به این آژانس قرار گرفته‌اند و هدف قراردادن مدرسه‌های وابسته به این آژانس خلاف قانون‌های بین‌المللی است.

علاوه بر این هلال احمر فلسطین هم اعلام کرد که کادر پزشکی بیمارستان المعمدانی غزه برای سومین روز پیاپی در محاصره هستند و مناطق پیرامونی این بیمارستان نیز گاه و بی‌گاه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به شدت بمباران می‌شود.

هلال احمر فلسطین از جامعه بین‌الملل خواست که به صورت فوری از کادر هلال احمر و تمامی کادر پزشکی محاصره شده در بیمارستان المعمدانی حمایت کند.

حمدان: کشتار و گرسنگی و بمباران بیمارستانها هدفش کوچاندن ساکنان غزه است

اسامه حمدان از رهبران حماس گفت: گردانهای قسام ضربات مهلکی به ارتش اشغالگر وارد کرد.

وی با اشاره به تلفات سنگین وارد شده به دشمن صهیونیست افزود: اشغالگران به کشتار متوالی خود ادامه می دهد. اشغالگران در مناطقی مرتکب جنایت می شوند که ادعای امن بودن آنرا داشتند.

حمدان گفت: ۴۳ درصد از شهیدان در جنوب غزه هستنند و اشغالگران تفاوتی میان شمال و جنوب غزه قائل نیستند. قتل و کشتار در غزه بیداد می کند.آنچه در بیمارستان شفا رخ می دهد در ادامه جنایات سریالی صهیونیستهاست.

وی افزود: گردان‌های قسام ضرباتی سخت و کاری به نیروهای دشمن و خودروهای زرهی آن وارد کرده است. دشمن صهیونیستی به طور ۲۴ ساعته در کار ارتکاب جنایت علیه مردم غزه است. دشمن صهیونیستی در مناطقی دست به جنایت می‌زند که ادعای امن بودن آنجا را دارد.۴۳ درصد از شهدا از ساکنان جنوب نوار غزه هستند و اشغالگران هیچ تفاوتی بین ساکنان شمال و جنوب قائل نیستند.

حمدان تاکید کرد: رژیم اشغالگر با بمباران بیمارستان‌ها، مقدس‌ترین شغل در جهان را مورد هتاکی قرار داده است. قتل و کشتارها و جنایات در غزه همه بخش‌ها از جمله دارو و تجهیزات پزشکی را هم دربرگرفته است. آنچه در بیمارستان شفا اتفاق افتاد، حلقه‌ای از زنجیره جنایات دشمن اشغالگر است. اشغالگران اجساد شماری از شهدا را از داخل بیمارستان شفا ربودند.

وی افزود: صهیونیست‌ها با دروغ‌پردازی بیمارستان شفا را به پادگانی نظامی تبدیل کردند. دولت آمریکا را مسئول و شریک مستقیم جنایت علیه بیمارستان شفا می‌دانیم.اگر جو بایدن و دولت او و سکوت جامعه بین‌الملل نبود، هرگز این جنایت‌ها در غزه اتفاق می‌افتاد. مجاهدان ما جان خود را به خطر انداختند تا اسرای اسرائیلی را مداوا کنند.

حمدان گفت: ما به شیوه‌ای اخلاقی عمل می‌کنیم نه مانند دشمن که قانون جنگل را در پیش گرفته است. ارتش اسرائیل بزرگ‌ترین سازمان تروریستی و نازیستی در جهان است. دشمن صهیونیست سیاست به گرسنگی کشاندن کودکان و غیرنظامیان در غزه را در پیش گرفته است. مواد غذایی که وارد غزه شده، تنها ۱۰ درصد از نیازهای این باریکه را تامین می‌کند.

وی افزود: ملت فلسطین هرگز حاکمیتی هیچ طرفی را نمی‌پذیرد و سرنوشتش را خودش تعیین می‌کند و جنایات دشمن هر اندازه افزایش یابد، میدان نبرد را ترک نخواهیم کرد.

حمدان گفت: کشتار و گرسنگی و بمباران بیمارستانها با هدف اجرای سیاست کوچاندن مردم ما از شمال غزه است. نهادهای بین المللی و اسلامی و عربی به مسئولیت خود در قبال توقف جنایات اشغالگران عمل کنند. سکوت اوضاع را به سمت و سویی سوق خواهد داد که قابل کنترل نیست. ما با خدا و ملتمان و امت اسلامی عهده بسته ایم که تا تحقق خواسته ملت ما شامل آزادی و حاکمیت بر اراضی عقب نخواهیم نشست. ما سدی استوار در برابر طرحهای اشغالگران خواهیم بود. آوارگی از این پس در کار نخواهد بود بلکه آزادسازی و بازگشت خواهد بود. ضربه مهلک به اشغالگران وارد خواهیم کرد و دنیا به زودی خبر پیروزی ما را خواهد شنید.

وی در پایان خواستار تداوم تظاهرات و فعال کردن تحریم اقتصادی در برابر اشغالگران شد.

نظامیان صهیونیست در کمین نیروهای مقاومت

خبرنگار شبکه المیادین در غزه گزارش داد: درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و عناصر اشغالگر در بیت حانون رخ داده است. این منطقه تبدیل به میدان درگیری مستقیم میان دو طرف شده است.

وی در ادامه افزود: رزمندگان مقاومت موفق شده‌اند تعداد زیادی از عناصر متجاوز را در بیت حانون در کمین خود گرفتار کنند. اشغالگران صهیونیست با دیدن تجهیزات نظامی نیروهای مقاومت به ویژه در محور شمال غرب متحیر شده‌اند.

خبرنگار المیادین تصریح کرد: نیروهای مقاومت تنها در قلب شهرها حضور ندارند بلکه در نزدیکی مرزها و قلب تجمعات نظامیان صهیونیست نیز مستقر هستند.

ساعتی قبل نیز گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های صبح امروز در دو منطقه الصبره و تل الهوی در جنوب غربی غزه هفت خودرو نظامی و نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کرده است.

رزمندگان گردان‌های قدس همچنین اعلام کردند در نبردهای جمعه شب با نظامیان اشغالگر در بیت حانون و غرب بیت لاهیا توانستند دو تانک و یک دستگاه بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت‌های تاندوم و آر پی جی منهدم کنند.

ساترفیلد: اوضاع خاورمیانه به قبل از هفتم اکتبر باز نخواهد گشت

فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه گفت که اوضاع منطقه خاورمیانه به قبل از جنگ هفتم اکتبر بازنخواهد گشت.

«دیوید ساترفیلد» طی سخنانی مدعی شد: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، توسط حماس با حمله هولناک خود به اسرائیل درهفتم اکتبر آغاز شد.

وی افزود: قطر در تلاش است تا برای آزادی گروگان‌های نزد حماس میانجی‌گری کند. آزادی بیشترین تعداد گروگان‌ها در غزه منجر به آتش بس مؤثر خواهد شد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: ما آوارگی مردم غزه و کاهش مساحت نوار غزه را رد می‌کنیم و اشغال مجدد این منطقه توسط اسرائیل را نمی‌پذیریم.

ساترفیلد: اوضاع خاورمیانه به قبل از هفتم اکتبر باز نخواهد گشت

آغاز روند تخلیه بیمارستان شفا در غزه / اوضاع فاجعه‌بار است

مدیرکل وزارت بهداشت نوار غزه از آغاز روند تخلیه بیمارستان شفا خبر داد و اعلام کرد که اوضاع داخل این بیمارستان و خارج آن فاجعه‌بار است.

دکتر «منیر البرش» همچنین گفت: اشغالگران خواستار تخلیه مجروحان و مجروحان از مجتمع الشفاء شدند. ۵ پزشک همچنان در مجتمع درمانی شفا هستند تا بر روند هماهنگی خروج مجروحان نظارت کنند. ۱۲۰ مجروح از ۶۵۰ مجروح هم همچنان در داخل بیمارستان شفا هستند.

وی ادامه داد: ما اکنون به سمت جنوب نوار غزه می‌رویم و صحنه‌ها تلخ است. نوزادان نارس هنوز در بیمارستان هستند و ما در مورد آنها با صلیب سرخ در تماس هستیم. سربازان اشغالگر در داخل بیمارستان قدم می‌زدند و تک تیراندازان آنها مستقر بودند.

منیر البرش تصریح کرد: ما الان دو کیلومتر پیاده روی کرده‌ایم و منطقه کاملاً ویران شده است. صدای مجروحان را می‌شنویم و نمی‌توانیم به آنها کمک کنیم و مردم دارند می‌میرند.

آغاز روند تخلیه بیمارستان شفا در غزه/ اوضاع فاجعه‌بار است

وزیر خارجه اردن: حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی‌توان با زور سلاح از بین برد

وزیر امور خارجه اردن طی سخنانی درباره تحولات غزه گفت که حماس یک ایده و تفکر است و ایده‌ها را نمی‌توان با زور اسلحه از بین برد.

ایمن الصفدی در ادامه اظهارات خود افزود: اولویت ما در شرایط کنونی توقف تجاوز به غزه و ارسال کمک‌های فوری به این منطقه است.

الصفدی تصریح کرد: هیچ چیز جنگ غزه را توجیه نمی‌کند و این جنگ برای اسرائیل امنیت ایجاد نمی‌کند. جنگ اسرائیل در غزه دفاع از خود نیست، بلکه یک تجاوز آشکار است.

وزیر خارجه اردن تأکید کرد: نمی‌توانیم درک کنیم که اسرائیل چگونه می‌تواند به هدف خود برای نابودی حماس دست یابد، ولی باید بدانیم که حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی‌توان با زور سلاح از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: هرگز اجازه کوچاندن و آواره کردن فلسطینی‌ها را نخواهیم داد و با تمام توان با مصر برای جلوگیری از این موضوع تلاش خواهیم کرد.

حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی توان با زور سلاح از بین برد

شلیک ۲۰ موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی

شبکه فلسطین الیوم به نقل از منابع عبری زبان گزارش داد: ۲۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است.

در همین خصوص حزب الله لبنان اعلام کرد: پایگاه «حدب البستان» متعلق به نظامیان صهیونیست را به صورت دقیق هدف قرار دادیم. در این حمله تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد که شب گذشته یکی از سخت‌ترین شب‌های نوار غزه به دلیل شدت حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود به طوری که آمار اولیه شهدای شب گذشته در حملات شمال و جنوب نوار غزه به ۱۱۰ تن می‌رسد.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از فلسطینی‌ها در جریان بمباران ۲ مدرسه حاوی آوارگان فلسطینی در تل الزعتر و جبالیا به شهادت رسیدند.

جنبش حماس نیز شهادت «احمد بحر» نایب رئیس شورای قانون گذاری فلسطین را تأیید کرد.

رسانه‌های فلسطینی روز جمعه از شهادت احمد بحر بر اثر شدت جراحات ناشی از حمله رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

شلیک ۲۰ موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی

امروز ۱۰۰ راهپیمایی در حمایت از غزه در انگلیس برگزار می‌شود

ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» در انگلیس اعلام کرد که برای برگزاری جنبش ملی همبستگی با مردم غزه در امروز شنبه برنامه‌ریزی می‌کند.

بر اساس این برنامه‌ریزی، بیش از ۱۰۰ راهپیمایی در سراسر انگلیس برای حمایت از مردم مظلوم نوار غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

قرار است که ۱۰ مورد از این راهپیمایی‌ها در لندن پایتخت انگلیس برگزار شود.

در خبری دیگر، سه کشور اندونزی، مالزی و برونئی خواستار آتش بس فوری بشردوستانه و همچنین آتش بس دائمی در نوار غزه شدند.

این سه کشور در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که راه حل عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و اسرائیل تنها از طریق راه‌های مسالمت آمیز امکان پذیر است.

سه کشور مذکور اعلام کردند که این بیانیه را برای ارائه تصویری بهتر و منصفانه از گفتگوها در مورد وضعیت غزه در اجلاس سران همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) که در سانفرانسیسکو، ایالات متحده برگزار شد، صادر کردند.

انهدام ۱۰ جنگ‌افزار صهیونیست‌ها به دست رزمندگان گردان‌های قدس

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های صبح امروز در دو منطقه الصبره و تل الهوی در جنوب غربی غزه هفت خودرو نظامی و نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کرده است.

رزمندگان گردان‌های قدس همچنین اعلام کردند در نبردهای جمعه شب با نظامیان اشغالگر در بیت حانون و غرب بیت لاهیا توانستند دو تانک و یک دستگاه بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت‌های تاندوم و آر پی جی منهدم کنند.

انهدام ۱۰ جنگ‌افزار صهیونیست‌ها به دست رزمندگان گردان‌های قدس

نیویورک تایمز: دلیلی برای اثبات ادعای اسرائیل درباره بیمارستان «شفا» وجود ندارد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: بعد از بازدید ۳ تن از روزنامه نگاران این روزنامه از بیمارستان شفای غزه به نظر می‌رسد شواهدی دال بر اثبات ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه حماس از این بیمارستان برای پنهان کردن سلاح‌های خود استفاده کرده و یا آن را تبدیل به مقر فرماندهی خود کرده وجود ندارد.

در ادامه این گزارش آمده است: به خبرنگاران تنها اجازه داده می‌شود از اطراف ساختمان بیمارستان بازدید کنند. ارتش اسرائیل اجازه نمی‌دهد خبرنگاران وارد بخش‌های مختلف بیمارستان شده یا با بیماران و کادر درمان این بیمارستان گفتگو کنند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد: اشغالگران صهیونیست تلاش می‌کنند یک داستان دروغین در خصوص بیمارستان شفا سر هم کرده و مدعی شوند که این بیمارستان یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای مقاومت فلسطین با هدف نگه داری از اسرای صهیونیست است.

این در حالیست که حتی رسانه‌های خارجی نیز طی روزهای گذشته به پیدا نشدن تونل‌های ادعایی ارتش رژیم صهیونیستی زیر ساختمان بیمارستان شفا اشاره کرده‌اند به طوری که شبکه سی ان ان گزارش داده است که هیچ دلیلی مبنی بر وجود این تونل‌ها زیر بیمارستان شفا وجود ندارد.

دلیلی برای اثبات ادعای اسرائیل درباره بیمارستان «شفا» وجود ندارد

صهیونیست‌ها بازهم بمب‌های فسفری بر سر مردم غزه ریختند

قبل ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر غرب آرامستان بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق شرقی شهرهای غزه و رفح را هدف قرار داد.

از سوی دیگر در جریان حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه محله الصبره واقع در شهر غزه ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

شبکه المیادین صبح امروز گزارش داده بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. در جریان بمباران برخی مناطق مسکونی در نزدیکی بیمارستان النجار واقع در رفح در جنوب نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته ده‌ها حمله هوایی علیه مناطق مختلف نوار غزه به ویژه اطراف بیمارستان اندونزی در این باریکه انجام دادند.

صهیونیست‌ها بازهم بمب‌های فسفری بر سر مردم غزه ریختند

هنوز یک لیتر سوخت به دست مردم غزه نرسیده است

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که بر خلاف ادعاهای اشغالگران صهیونیست، هنوز یک لیتر سوخت وارد نوار غزه نشده است.

وی در ادامه افزود: کمک‌هایی که تاکنون وارد نوار غزه شده بسیار کم بوده و حتی نیازهای اولیه ساکنان این باریکه را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. این در حالیست که تعداد زیادی کفن وارد نوار غزه شده و هیچکدام از کمک‌های بشردوستانه ای که مردم این باریکه به آن نیاز دارند به دستشان نرسیده است.

خبرنگار المیادین تصریح کرد: چادرهای اطراف بیمارستان شهداالاقصی مملو از پیکرهای شهدای فلسطینی شده است. بخش زیادی از بیماران و نوزادان در سایه نبود تجهیزات پزشکی لازم در معرض خطر واقعی قرار گرفته‌اند.

در همین راستا یک منبع پزشکی در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که از بامداد امروز دست کم پیکرهای ۶۳ شهید فلسطینی به بیمارستان اندونزی در غزه منتقل شده‌اند.

هنوز یک لیتر سوخت به دست مردم غزه نرسیده است

مهلت یک ساعته رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان شفا در غزه

یک منبع پزشکی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به کادر درمان، بیماران و آوارگان مستقر در مجتمع پزشکی شفا در غزه مهلت داده است تا طی یک ساعت آینده این مجتمع را تخلیه کنند.

در خبری دیگر، خبرنگار المیادین در شمال نوار غزه گزارش داد که رژیم اشغالگر برای تعطیل کردن بیمارستان اندونزی غزه تلاش می‌کند و این اقدام به فاجعه‌ای واقعی در کل مناطق شمالی نوار غزه منجر خواهد شد.

وی افزود که بخش بزرگی از بیماران و نوزادان نارس بستری در بیمارستان‌های غزه به علت نبود تجهیزات درمانی در معرض خطر شدید قرار دارند. این در حالی است که آنچه به دست «آن‌روا» در نوار غزه رسیده، سرم‌های درمانی و مقداری غذای کنسرو شده است که به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای بیماران و آوارگان نیست.

خیمه‌های اطراف بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح هم که رژیم صهیونیستی مدعی است منطقه امن محسوب می‌شود، مملو از اجساد شهدا بر اثر حملات هوایی است. در تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی در دیرالبلح، یک خانه مسکونی هدف حملات هوایی قرار گرفت و شش نفر از ساکنان آن شهید و شمار زیادی مجروح و به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

مهلت یک ساعته رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان شفا در غزه

حملات شدید هوایی علیه نوار غزه / بمباران مساجد و منازل مسکونی ادامه داد

حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد به طوری که این جنگنده‌ها مناطق مسکونی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. در جریان بمباران برخی مناطق مسکونی در نزدیکی بیمارستان النجار واقع در رفح در جنوب نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیدند.

همچنین تعدادی از شهدا و زخمی‌های حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در شمال نوار غزه را به بیمارستان اندونزی منتقل کردند.

جنگنده‌های صهیونیستی یک مسجد بزرگ در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کردند. منطقه التوبه واقع در اردوگاه جبالیا نیز در معرض حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

نبرد سنگین نیروهای مقاومت در شمال نوار غزه

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و عناصر اشغالگر در مناطق شمالی نوار غزه به ویژه محله الزیتون و غرب بیت لاهیا در شمال این باریکه در جریان است.

اوضاع وخیم بیمارستان‌های غزه

خلیل الدقران سخنگون بیمارستان شهداالاقصی غزه در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: بیمارستان‌های غزه به شدت از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند و ما نمی‌توانیم برای بیماران و زخمی‌های بستری شده در این بیمارستان‌ها غذا تهیه کنیم.
وی در ادامه افزود: کمبود سوخت و کمک‌های پزشکی در کنار حضور تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی و بیماران و زخمی‌ها در این بیمارستان‌ها باعث شده شرایط بسیار وخیم باشد.

الدقران اضافه کرد: من از جهانیان و جامعه بین الملل می‌خواهم گذرگاه رفح را باز کرده و کمک‌های پزشکی و دارویی به ویژه شیر خشک به دست ساکنان نوار غزه برسانند.

یورش به کرانه باختری و شهادت پنج فلسطینی

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به کرانه باختری یورش بردند به طوری که عناصر متجاوز به منطقه طوباس حمله کردند.

خبرگزاری وفای فلسطین گزارش داد که در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مقر جنبش فتح در اردوگاه بلاطه واقع در کرانه باختری دست کم پنج فلسطینی به شهادت رسیده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر