مهدی اله پور عصر شنبه در حاشیه برگزاری کارگروه شرایط اضطراری هوای مشهد افزود: براساس اعلام کارگروه و به اعلام هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز فردا در شیفت صبح تعطیل هستند و تمامی فعالیت های ورزشی در محیط‌های باز در نوبت صبح تعطیل است. مدیر […]

- مدارس این استان فردا (یکشنبه) تعطیل شد/ جزئیات

مهدی اله پور عصر شنبه در حاشیه برگزاری کارگروه شرایط اضطراری هوای مشهد افزود: براساس اعلام کارگروه و به اعلام هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز فردا در شیفت صبح تعطیل هستند و تمامی فعالیت های ورزشی در محیط‌های باز در نوبت صبح تعطیل است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان بیان داشت: کارگروه اضطراری آلودگی هوای مشهد پس از بررسی‌های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و درمانی از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

دبیر کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی به افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی توصیه کرد فعالیت‌های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی همچنین گفت: در صورت ادامه روند پایداری آلاینده ها، تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت شیفت عصر متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

اله پور تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح و به موقع به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی بوده و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت. ضمن اینکه فرمانداران شهرستان‌ها هم باید در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه کارگروه شرایط اضطراری هوای مشهد مقرر شد، شهرداری از سیستم‌های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع رسانی موجود در پارک ها بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرجی مشهد مقدس، جهت اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان استفاده شود و هشدار های لازم صورت پذیرد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تاکید کرد:اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه‌ها و نهادهاست.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین