به گزارش زیرنویس، محمد امیدفر روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی همچنین موجب کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید، احتمال خیزش گرد و خاک، غرش آذرخش و در برخی ساعات بروز مه می‌شود. وی با بیان […]

به گزارش زیرنویس، محمد امیدفر روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی همچنین موجب کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید، احتمال خیزش گرد و خاک، غرش آذرخش و در برخی ساعات بروز مه می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تمام نواحی استان را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: به دنبال بارش‌های رگباری، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف و تگرگ در نواحی مستعد و سردسیر استان، گفت: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی احتمال کولاک برف و یخبندان وجود دارد بنابراین لغو سفرهای غیرضروری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و توقف عملیات عمرانی و کشاورزی در نواحی سردسیر استان ضروری است.

امیدفر، با بیان اینکه این وضعیت تا اوایل چهارشنبه در استان حاکم خواهد بود، ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم توقف خودرو در کنار درختان فرسوده ضرورت دارد.

منبع: مـهر