بررسی مسیر صعود نوجوانان ایران به نیمه نهایی جام جهانی
بررسی مسیر صعود نوجوانان ایران به نیمه نهایی جام جهانی

تیم ملی نوجوانان کشورمان با پشت سر گذاشتن مرحله گروهی جام جهانی، توانست به جمع ۱۶ تیم برتر رقابت‌ها صعود کند. شاگردان حسین عبدی البته در گروهشان سوم شدند و اگرچه مانند انگلیس و برزیل شش امتیاز کسب کردند، اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به این دو تیم، پایین‌تر از آن‌ها در جدول […]

- بررسی مسیر صعود نوجوانان ایران به نیمه نهایی جام جهانی

تیم ملی نوجوانان کشورمان با پشت سر گذاشتن مرحله گروهی جام جهانی، توانست به جمع ۱۶ تیم برتر رقابت‌ها صعود کند. شاگردان حسین عبدی البته در گروهشان سوم شدند و اگرچه مانند انگلیس و برزیل شش امتیاز کسب کردند، اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به این دو تیم، پایین‌تر از آن‌ها در جدول قرار گرفتند تا مجبور شوند در مرحله حذفی با یکی از تیم‌های اول سایر گروه‌ها بازی کنند.

البته نوجوانان کشورمان در این مرحله با شانس بسیار خوبی مواجه شدند، زیرا آن‌ها باید با ضعیفترین تیم نخست گروه‌ها بازی کنند. شاگردان عبدی با صدرنشین گروه A یعنی مراکش بازی می‌کنند. گروه A بخاطر حضور اندونزی میزبان، ضعیف‌ترین گروه مسابقات بود. مراکش در این گروه اندونزی و پاناما را برد و مقابل اکوادور شکست خورد. ژاپن، ازبکستان و ونزوئلا دیگر تیم‌های سوم جام به ترتیب باید با اسپانیا، انگلیس و آرژانتین بازی کنند.

ایران در صورت پیروزی مقابل مراکش هم، مرحله بعد باید با برنده بازی مالی و مکزیک روبرو شود. مکزیک در گروه F، فقط با ۴ امتیاز صعود کرد، اما مالی ۶ امتیازی، می‌تواند حریف سرسختی برای نوجوانان ایران باشد. با این حال هر دو تیم، در مقایسه با مدعیان اصلی جام، شکست ناپذیر نیستند. فرانسه، انگلیس، برزیل، آرژانتین، اسپانیا و آلمان، دیگر تیم‌هایی هستند که احتمالا به مرحله یک چهارم نهایی می‌رسند و بازی با برنده مکزیک و مالی، قرعه بهتری نسبت به این تیم‌ها محسوب می‌شود. در مرحله نیمه نهایی هم احتمالا، انگلیس یا فرانسه منتظر ایران خواهند بود.

پیروزی مقابل مراکش و پس از آن برنده بازی مالی و مکزیک، کار راحتی برای نوجوانان ایران نیست، اما این مسیر، آن‌ها را به ثبت یک معجزه بزرگ و رسیدن به جمع ۴ تیم برتر جهان امیدوار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران