رضا وطنخواه مدافع اسبق پرسپولیس از شرایط انتخاب مدیرت جدید پرسپولیس و معیاری که برای سنجش مدیریت پرسپولیس وجود دارد بشدت انتقاد می‌کند، مردی که حالا در سمت مدیر فنی شاهین هم طی چند مدتی که در تیم قدیمی تهرانی فعالیت کرده منشأ خدمات فراوانی در این تیم بوده است.  بعد از اختلافاتی که بین […]

پرسپولیس, فوتبال, یحیی گل محمدی - یحیی را نمی‌خواهند دنبال بهانه هستند

رضا وطنخواه مدافع اسبق پرسپولیس از شرایط انتخاب مدیرت جدید پرسپولیس و معیاری که برای سنجش مدیریت پرسپولیس وجود دارد بشدت انتقاد می‌کند، مردی که حالا در سمت مدیر فنی شاهین هم طی چند مدتی که در تیم قدیمی تهرانی فعالیت کرده منشأ خدمات فراوانی در این تیم بوده است.

 بعد از اختلافاتی که بین مدیریت جدید با سرمربی و بازیکنان تیم به وجود آمده شایعه حضور مدیری جدید در پرسپولیس پیچیده است؟
من نمی‌دانم شایعه حضور چه کسانی به عنوان مدیرعامل پیچیده است!

 نام‌هایی چون گرشاسبی و طاهری و شهریاری برای مدیریت پرسپولیس مطرح شده!
شایعات که خیلی پایه و اساس ندارد اما برای من واقعاً سؤال است، مگر باشگاه پرسپولیس در تاریخ خودش بازیکن تحصیل‌کرده ندارد که حالا صحبت نفراتی از بیرون تیم بزرگ پرسپولیس مطرح می‌شود، مسأله‌ای که برای من قابل قبول نیست. البته یک مسأله دیگر هم وجود دارد چون همیشه وزارت ورزش برای مدیریت باشگاه تصمیم گرفته است و حرف‌های دیگر در این زمینه خیلی تأثیرگذار نیست. نمونه‌اش هم مدیر قبلی بود که برای پرسپولیس انتخاب شد. من نمی‌دانم مدیری که الان در رأس کار قرار دارد بر چه اساسی انتخاب شد، فردی که اصلاً سابقه ورزشی ندارد و من نمی‌دانم اصلاً ایشان از روی جوی پریده که در رأس مدیریت پرسپولیس قرار گرفته است. مدیر فعلی در سایپا مدیریت کرده و بعد به پرسپولیس آمده اما همه می‌دانند که اداره کردن پرسپولیس با سایپا واقعاً متفاوت است و خیلی با یکدیگر فرق دارد.

 در رابطه با اختلافات یحیی با مدیر پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
من فکر می‌کنم دنبال بهانه‌ای برای کنار گذاشتن یحیی هستند، همانطور که قبلاً هم خیلی راحت بزرگان زیادی را از پرسپولیس کنار گذاشتند که آخرین آنها هم کریم باقری بود؛ بازیکنی که دیگر مشابه او به فوتبال ایران معرفی نخواهد شد اما متأسفانه دیدیم که چقدر راحت قید این مربی بزرگ را زدند که به سهم خودش حتماً در موفقیت‌های چند سال اخیر پرسپولیس خیلی تأثیر داشته است. حاشیه‌هایی که برای پرسپولیس به وجود آوردند موجب خوشحالی بقیه مدعیان نظیر استقلال و سپاهان می‌شود و تا کنون و چه بسا در بازی‌های اخیر پرسپولیس کمی در نتایج هم تأثیرگذار بوده است.

 با مشکلات و حاشیه‌هایی که در پرسپولیس وجود داشته به نظرتان پرسپولیس می‌تواند از سد النصر در عربستان بگذرد؟!
متأسفانه پرسپولیس در این مدت خیلی اسیر حاشیه‌ها شده و با مشکلاتی که برای این تیم به وجود آورده‌اند پرسپولیس را عصبی کرده‌اند و به لحاظ روانی تیم را دچار چالش ساخته‌اند، به همین دلیل شاید نیاز به معجزه باشد که پرسپولیس بتواند مقابل النصر نتیجه بگیرد اما به هر شکلی که هست من اطمینان دارم کادر پرسپولیس و بازیکنان این تیم با همه توان برای موفقیت تیم نهایت تلاش‌شان را انجام خواهند داد.

 در بین نفراتی که مطرح شد بهترین فرد را چه کسی برای مدیریت پرسپولیس می‌دانید؟
من فکر می‌کنم در بین نفراتی که گفتید گرشاسبی گزینه بدی نباشد اما برای من عجیب است بیشتر نفراتی که نام‌شان برای مدیرعاملی پرسپولیس مطرح است امتحان‌شان را قبلاً پس داده‌اند، بنابراین برای چه دوباره نام‌شان برای مدیریت پرسپولیس برده می‌شود و حتماً آزموده را آزمودن خطاست، در این مورد صدق می‌کند.

 مدتی است که در رأس مسائل فنی شاهین قرار گرفته‌اید. برای این تیم ریشه‌دار چه برنامه‌ای دارید؟
خدا را شکر موفق شدیم مجوز فعالیت تیم شاهین را در دسته سوم بگیریم و تاکنون هم سه بازی انجام داده‌ایم که حاصلش دو برد و یک باخت بوده است. هدف ما قطعاً صعود به رده بالاتر و نهایتاً بازی در سطح اول فوتبال ایران است. خوشبختانه با مدیریت خوب باشگاه و حضور نفراتی همچون قاسمی و طاووسی و بقیه حتماً تیمی در شأن باشگاه و نتایجی در خور نام شاهین کسب خواهیم کرد، هرچند جدا از بازی در رده بزرگسالان تیم‌های پایه خوبی را در هم در شاهین داریم، مثلاً تیم نوجوانان‌مان قبل از پایان مسابقات این رده در استان تهران قهرمانی‌اش قطعی شده که قرار است امروز جوایز این عزیزان اهدا شود، ضمن اینکه تیم امید شاهین هم فعالیتش را آغار خواهد کرد تا تیم‌های پایه ما به شکل کاملی به فعالیت خودشان بپردازند و پشتوانه خیلی خوبی را برای فوتبال تهران و شاهین به وجود آوریم.

منبع: خبـر ورزشی