تراکتور یکی از تیم‌های موفق در نقل‌وانتقالات تابستانی بود که توانست مهره‌های نامدار و تاثیرگذاری هم به خدمت بگیرد. درواقع بعد از نتایج خوبی که این تیم در نیم‌فصل دوم فصل پیش کسب کرد و خریدهای اسمی که در تابستان داشت انتظار می‌رفت آنها در حد یک تیم مدعی قهرمانی نتیجه بگیرند. این شاید کمترین […]

- جلسه خوبی با خمس و زنوزی داشتیم/ لوکادیا پرونده را به CAS می‌برد

تراکتور یکی از تیم‌های موفق در نقل‌وانتقالات تابستانی بود که توانست مهره‌های نامدار و تاثیرگذاری هم به خدمت بگیرد. درواقع بعد از نتایج خوبی که این تیم در نیم‌فصل دوم فصل پیش کسب کرد و خریدهای اسمی که در تابستان داشت انتظار می‌رفت آنها در حد یک تیم مدعی قهرمانی نتیجه بگیرند. این شاید کمترین انتظار هواداران پرشور تبریزی بود که حداقل تا الان که ۱۰ هفته از لیگ سپری شده از سوی خمس و شاگردانش برآورده نشده است. فراز و نشیب‌های زیادی که تراکتور در این ۱۰ هفته داشته باعث شده که مدیریت و مالک این باشگاه مجبور باشند هر چند وقت یک‌بار نشستی را با سرمربی اسپانیایی تیم‌شان برگزار کرده و خواهان توضیحاتی شوند. درحال‌حاضر نیز گفته می‌شود که باشگاه تراکتور چون غرامت سنگینی را در قرارداد خمس (غرامت یک‌میلیون دلاری) آورده، نمی‌تواند به‌راحتی او را برکنار کند و به‌نوعی تنها استعفای این مربی اسپانیایی راه جدایی او از تیم تبریزی است. در همین راستا نیز برخی اعتقاد دارند خمس از اینکه باشگاه تراکتور بخواهد او را کنار بگذارد، شدیدا استقبال می‌کند؛ چراکه در آن صورت خواهان کل پول قراردادش تا سال ۱۴۰۵ خواهد شد. برای اینکه از اتفاقات جلسه اخیر خمس با نصیرزاده و زنوزی اطلاعات کامل‌تر و رسمی داشته باشیم با مدیرعامل این باشگاه گفت‌وگویی داشتیم؛ هوشنگ نصیرزاده سعی کرد خیلی محتاط به سوالات پاسخ دهد.

اول از یک شایعه مطرح شده درمورد علاقه‌مندی باشگاه تراکتور و مالک این باشگاه از جذب یورگن لوکادیا بپرسیم که در فضای مجازی مطرح شده است.
این شایعات از واقعیت به‌دور است و به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد. درواقع این شایعات را خودشان در فضای مجازی می‌سازند و چقدر هم تبحر دارند در ساخت شایعات اینچنینی برای اینکه توجهات را جلب کنند.

پس باشگاه تراکتور هیچ برنامه‌ای برای جذب لوکادیا در تعطیلات نیم‌فصل ندارد؟
نه، چنین برنامه‌ای نداریم.

از جلسه‌ای که به همراه زنوزی با خمس داشتید.
جلسه خوبی داشتیم. در این مورد باشگاه توضیحات لازم را داد و چیز اضافه‌ای نداشت.

در جلسه‌ای که داشتید در مورد مصاحبه‌های عجیب و غریب خمس صحبت شد و آیا باز شاهد اظهارنظرهای عجیب او خواهیم بود؟
در این مورد باید منتظر نشست و دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد.

گفته می‌شود که باشگاه تراکتور فقط به‌خاطر غرامت سنگینی که در قرارداد خمس است قید برکناری این مربی را زده است، آیا واقعا همین‌طور است؟
 
از لحاظ قرارداد مطمئن باشید که هیچ مشکلی وجود ندارد. درحال‌حاضر بازی‌های پیش‌روی تراکتور تا نیم‌فصل مهم است و نتایج کسب شده در این بازی‌ها تعیین‌کننده خواهد بود.

آیا خمس خواهان تقویت تراکتور در نیم‌فصل شده است یا نه؟
نه هنوز خواسته‌ای در این زمینه از باشگاه نداشته است.

شما به‌عنوان مدیریت باشگاه تراکتور از نتایج تیم‌تان در نیم‌فصل سپری شده رضایت دارید؟
مباحث فنی برعهده سرمربی تیم است و ما در جلسه این نکته را به وی گفتیم و توضیح خواستیم که او هم صحبت‌ها و دلایلش را مطرح کرد. فعلا صلاح نیست که بخواهیم بیشتر از این در این مورد صحبت کنیم.

نقل‌وانتقالات نیم‌فصل تقریبا نزدیک است، آیا باشگاه‌ها با توجه به آیین‌نامه سقف قراردادها می‌توانند تیم خود را تقویت کنند یا اینکه باید ابتدا شرایط را برای این کار با کنار گذاشتن بازیکنی فراهم کنند؟
به‌هرحال آیین‌نامه سقفی را برای باشگاه‌ها تعیین کرده و هر باشگاهی باید براساس آنچه آیین‌نامه می‌گوید بازیکن بگیرد. تا آنجا که می‌دانم خیلی از تیم‌ها سقف‌شان پر نشده و مشکلی برای جذب بازیکن ندارند.

اما تیم‌های مدعی ازجمله سپاهان، استقلال، پرسپولیس، تراکتور اندازه سقف‌شان بازیکن در تابستان خریدند، با این شرایط نیم‌فصل اجازه جذب بازیکن نخواهند داشت؟
بله، به‌هرحال باید جمع قراردادها از سقف بالاتر نرود.

مثلا اگر باشگاه سقفش پر باشد و ۲، ۳ بازیکنش هم تا آخر فصل مصدوم باشند، نمی‌تواند بازیکن جدید بگیرد؟
در هر صورت باشگاهی اگر چنین قصدی داشته باشد می‌تواند با بازیکن مصدومش به توافق برسد که نام آنها از لیست خارج شود و مبلغ باقی مانده از قراردادش به جذب بازیکن دیگر اختصاص پیدا کند. البته در این مورد حتما آنچه بین باشگاه و بازیکن توافق می‌شود باید سند شده و به سازمان لیگ تحویل داده شود تا بر آن اساس مبلغ آنجا برای جذب بازیکن جدید باز شود.

قبول دارید که آیین‌نامه ایرادات زیادی دارد و باید آنها اصلاح شوند؟
بله، در این زمینه باشگاه‌های تراکتور، سپاهان، استقلال، پرسپولیس و… به سازمان لیگ نامه زده و خواهان رفع برخی از ایرادات شده‌اند که تا نیم‌فصل به آنها رسیدگی خواهد شد.

لوکادیا پرونده را به CAS می‌برد؟
باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای درخصوص آخرین وضعیت پرونده یورگن لوکادیا نوشت: پرسپولیس از لوکادیا و باشگاه چینی به دلیل فسخ یکطرفه و ترک کشور و همچنین قرارداد غیرقانونی، به فدراسیون جهانی فوتبال فیفا شکایت کرد. در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ و با اعلام فیفا، باشگاه چینی و لوکادیا در پرونده شکایت پرسپولیس محکوم شدند و این بازیکن موظف شد تا ظرف ۴۵ روز، ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ دلار به حساب باشگاه پرسپولیس بابت فسخ غیرقانونی قرارداد خود پرداخت کند. شنبه ۲۷ آبان (دیروز) آخرین روز مهلت لوکادیا بابت پرداخت این مبلغ به حساب باشگاه پرسپولیس است اما این بازیکن برای توقف روند پرونده، درخواست شرح تفصیلی رأی را کرده که این موضوع نشان‌دهنده این است که می‌خواهد پرونده را به CASببرد. به‌هرحال، چه بخواهد پرونده را به CAS ارجاع دهد یا ندهد، زمان رسیدگی متوقف خواهد شد. بخش بین‌الملل باشگاه پرسپولیس طی مکاتباتی که انجام داده، پیگیر این موضوع خواهد بود که آیا این بازیکن برای استنیاف‌خواهی پرونده را به دادگاه عالی ورزش می‌برد یا اینکه رأی فیفا را قبول می‌کند و اگر قبول کند، مجددا شمارش زمان آغاز خواهد شد و باید در زمان و مهلت مقرر، آن مبلغ را پرداخت کند؟

بیشتر بخوانید: پرسپولیس همچنان منتظر لوکادیا/ مهاجم هلندی واکنش نشان داد

منبع: خبـر ورزشی