زیرنویس، گروه بین الملل: جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل به شدت مناطق مختلف نوار غزه به ویژه مناطق شمالی این باریکه را هدف حمله های هوایی خود قرار دادند. بمباران شدید مناطق مسکونی سراسر غزه حمله های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه با شدت قبل ادامه دارد به طوری که […]

زیرنویس، گروه بین الملل: جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل به شدت مناطق مختلف نوار غزه به ویژه مناطق شمالی این باریکه را هدف حمله های هوایی خود قرار دادند.

بمباران شدید مناطق مسکونی سراسر غزه

حمله های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه با شدت قبل ادامه دارد به طوری که این جنگنده‌ها منازل مسکونی در محله الجنینه واقع در شرق رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. این جنگنده‌های متجاوز سلسله حملاتی را علیه منطقه تل الزعتر واقع در شمال نوار غزه و اطراف بیمارستان اندونزی انجام دادند.

در جریان حمله های هوایی علیه منازل مسکونی اطراف یک بیمارستان در جنوب شرق خانیونس چند فلسطینی به شهادت رسیده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شمالی نوار غزه را به شدت بمباران کرده اند.

- بمباران شدید سراسر غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی |

پیام عباس به بایدن: حملات به غزه پایان یابد / احتمال متشنج شدن کرانه باختری

از سوی دیگر روزنامه رای الیوم گزارش داد که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی خطاب به جو بایدن رییس جمهور آمریکا خواهان مداخله فوری برای توقف نسل کشی و همچنین کمک رسانی به ساکنان غزه شد.

وی در جریان سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به بایدن گفت: رییس جمهور آمریکا با توجه به جایگاه بین المللی این کشور مسئولیت ویژه ای در قبال تحولات منطقه و تأثیرگذاری بر مقامات اشغالگر دارد و باید برای توقف فوری حملات علیه نوار غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه وارد عمل شود. تجاوزات عناصر اشغالگر و اقدامهای تروریستی شهرک نشینان علیه ساکنان کرانه باختری و قدس نیز که ممکن است به یک انفجار قریب الوقوع بیانجامد باید متوقف شود.

بمباران شدید سراسر غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی

عباس اضافه کرد: ملت فلسطین حق دارد در سرزمین خود با آزادی و کرامت زندگی کند. فلسطینی‌ها در سرزمین خود ایستادگی خواهند کرد تا به حقوق مشروعشان در خصوص استقلال و تشکیل کشور مستقل به مرکزیت قدس دست پیدا کنند. کشتار مردم ما فراتر از صبر و تحمل انسانی است. آمریکا منتظر چیست؟ این میزان خون ریزی و نسل کشی برای بیدار شدن وجدان جهانیان کافی نیست؟

مقاله جنجال برانگیز هاآرتص / «حمله به جشنوار موسیقی کار خود اسرائیل بود»

از سوی دیگر انتشار یک مقاله در روزنامه صهیونیستی هاآرتص در خصوص تحولات ۷ اکتبر جنجال برانگیز شد. در این مقاله آمده است: تحقیقات پلیس اسرائیل نشان می‌دهد که حملات هوایی که روز ۷ اکتبر یک جشنواره موسیقی نزدیک منطقه ریعیم در اطراف نوار غزه را هدف قرار داد توسط اسرائیل صورت گرفته است.

در ادامه این مقاله آمده است: تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد که بالگرد اسرائیلی روز ۷ اکتبر شرکت کنندگان در این جشنواره را بمباران کرده است. نیروهای حماس در این تاریخ (آغاز عملیات طوفان الاقصی) اطلاعی در خصوص برگزاری این مراسم که طی آن ۳۶۴ نفر کشته شدند نداشتند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز گزارش داد: منابع امنیتی اسرائیل اعلام کرده اند که بالن‌های جاسوسی که می‌توانست نسبت به حملات ۷ اکتبر به ارتش اسرائیل هشدار دهد خارج از دور بوده و تعمیر نشده بودند.

روزنامه هاآرتص همچنین نوشت: زمانی باقی نمانده و هر لحظه که می‌گذرد سرنوشت ساز است. به نظر می‌رسد نتانیاهو بیشتر از آنکه نگران جان اسرای اسرائیلی باشد نگران بقای دولت خود است.

بمباران شدید سراسر غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی

حمله گسترده اشغالگران به شمال و جنوب کرانه باختری / شهادت و زخمی شدن فلسطینی‌ها

خبرنگار الجزیره گزارش داد اشغالگران صهیونیست با شدت بیشتری نسبت به روزهای گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند. این متجاوزان از چند محور به شهر جنین یورش بردند و با تجهیزات خود اقدام به تخریب زیرساخت‌های این شهر کردند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به شهر نابلس یورش بردند. حملات نظامیان صهیونیست بیت لحم، بیت ساحور و الخلیل در جنوب کرانه باختری و قلقیلیه، طوباس و جنین در شمال این منطقه را نیز در بر می‌گیرد.

ارتش رژیم اشغالگر در جریان یورش به این مناطق به سمت فلسطینی شلیک کرد که در جریان این حملات یک جوان فلسطینی در محله المطار و اطراف اردوگاه قلندیا در شمال قدس زخمی شد.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که یک جوان فلسطینی دیگر در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست در اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس زخمی شد.

گردان قباطیه وابسته به سرایا القدس نیز اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی نظامیان صهیونیست و تجهیزات آنها را با استفاده از نارنجک در منطقه قباطیه واقع در جنوب غرب جنین هدف قرار دادند.

گزارش‌های خبری از وقوع درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و عناصر متجاوز در اردوگاه جنین حکایت دارد. همچنین یک جوان فلسطینی در درگیری‌های منطقه طمون واقع در جنوب طوباس در شمال کرانه باختری زخمی شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در ورودی اردوگاه جنین به شهادت رسید. همچنین یک جوان فلسطینی دیگر به ضرب گلوله اشغالگران در اردوگاه الدهیشه واقع در بیت لحم به شهادت رسید.

حمله عناصر رژیم صهیونیستی به اردوگاه عایده واقع در شمال بیت لحم نیز یک شهید برجای گذاشت.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲ نظامی صهیونیست و زخمی شدن یک تن دیگر در درگیری‌های شمال نوار غزه اذعان کرد.

در حال تکمیل

منبع: مـهر