همه این فرضیات و خیالات، به واقعیت و برگی از تاریخ پیوست. حسین عبدی و شاگردانش، به دل و قلب مردم نفوذ و تاریخ سازی بزرگی انجام دادند. علاوه بر نکات درخشان فنی تیم ملی و عملکرد فوق‌العاده نوجوانان در زمین، نباید از مواردی غافل شد که رخ دادن آنها، در فوتبال ما، امری محال […]

- کلوب| ادب و احترام را از حسین عبدی بیاموزید!

 همه این فرضیات و خیالات، به واقعیت و برگی از تاریخ پیوست. حسین عبدی و شاگردانش، به دل و قلب مردم نفوذ و تاریخ سازی بزرگی انجام دادند.

علاوه بر نکات درخشان فنی تیم ملی و عملکرد فوق‌العاده نوجوانان در زمین، نباید از مواردی غافل شد که رخ دادن آنها، در فوتبال ما، امری محال و غیر ممکن به نظر می‌رسد.

عذرخواهی درست و به جا و سکوت ناگهانی او به هنگام پخش اذان در گفتگو با خبرنگاران کنار زمین تمرین، باعث شد سرمربی تیم ملی نوجوانان، بیشتر از قبل مورد توجه جامعه فوتبال قرار بگیرد.

حسین عبدی، طبق رسم و رسوم آیین اخلاقی سایر مربیان ایرانی، رفتار نکرد و به جای بهانه گیری و توجیه باخت مقابل انگلیس، بارها و به دفعات مکرر، از مردم ایران معذرت خواهی کرد. چنین اتفاقاتی، منجر به این قضیه شد که پیمان یوسفی، مجری برنامه ورزش و مردم، با حسین عبدی، شوخی کند و از او به عنوان یک فردی که در ژاپن زندگی کرده، یاد کند!

حسین عبدی بار دیگر نشان داد که هنوز فوتبال ایران، در وجهه بین‌المللی، کاملاً به کما نرفته و حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد و اگر سایر مربیان، رویه عبدی را در پیش بگیرند، چه بسا که ممکن است نقطه آغازی برای تحولات فوتبال ایران، به حساب بیاید!

در یک هفته اخیر، نیمی از نگاه‌ها به سمت و سوی حسین عبدی بوده و او چقدر خوب توانست درس اخلاق، ادب و احترام را به مربیان دیگر بدهد! 

اگر اشخاصی همانند حسین عبدی، در فوتبال پایه مشغول به کار شوند، قطع به یقین یک نسل خوب فوتبالی از پایه،رشد و پرورش پیدا می‌کنند و به درستی از هر حیث، تربیت و آموخته می‌شوند.

بدون هیچ شکی شاگردان عبدی، تا به اینجا دست به کار بزرگی زده‌ اند؛ چرا که هیچ کس از آنها، توقع و انتظار چنین نتیجه و صعودی نداشت! قطعا جایگاه حسین عبدی، تنها به نوجوانان، ختم نمی‌شود و شاید پس از نوجوانان، باید به فکر این موضوع بود که او، به حسرت پنجاه ساله تیم ملی امید در راه رسیدن به المپیک، چگونه پایان دهد!

عبدی اثبات کرد که می‌توان با حداقل‌ها، بهترین نتایج را برابر مدعیان به دست آورد؛ هرچند که هر مربی، قادر به تکرار این شگفتی نیست و همین علت، سبب چند برابر شدن ارزش کار حسین عبدی می‌شود.

در نهایت باید اذعان داشت که سرمربی فعلی تیم ملی نوجوانان،دست به کارهایی زد  که عده ای از خلق یک مورد آن، عاجزند! آقای عبدی! تبریک به ‌شما بابت داشتن اخلاق و رفتار حرفه ای که در فوتبال کشورمان، به مثابه صید یک مروارید از دل اقیانوس است!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی