هوش مصنوعی سکته قلبی را ۱۰ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
هوش مصنوعی سکته قلبی را ۱۰ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، یک مطالعه نشان داده است که هوش مصنوعی می‌تواند بروز حمله قلبی در افراد مستعد به این بیماری را ۱۰ سال قبل از رخداد آن پیش بینی کند. این مطالعه که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شد، نشان داد که تا یک پنجم حملات قلبی قابل پیشگیری […]

- هوش مصنوعی سکته قلبی را ۱۰ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، یک مطالعه نشان داده است که هوش مصنوعی می‌تواند بروز حمله قلبی در افراد مستعد به این بیماری را ۱۰ سال قبل از رخداد آن پیش بینی کند.

این مطالعه که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شد، نشان داد که تا یک پنجم حملات قلبی قابل پیشگیری است. در همین حال، یافته‌ها همچنین حاکی از ۸ درصد کاهش مرگ و میر است.  محققان داده‌های بیش از ۴۰ هزار بیمار را که تحت سی تی اسکن معمول قلب در هشت بیمارستان بریتانیا قرار می‌گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند.  

آن‌ها دریافتند کسانی که نتایج آن‌ها باریک شدن سرخرگ‌ها را نشان می‌دهد، بیشتر در معرض حمله قلبی جدی هستند. با این حال، دوبرابر تعداد بیماران بدون باریک شدن قابل توجه رگها نیز دچار حملات قلبی شدند.
تیم دانشگاه آکسفورد از یک ابزار هوش مصنوعی جدید استفاده کرد که با استفاده از اطلاعات مربوط به تغییرات چربی در اطراف شریان‌های ملتهب آموزش دیده بود که می‌تواند خطر حوادثی مانند حملات قلبی را نشان دهد.

آزمایشات بیشتر بر روی ۳۳۹۳ بیمار دیگر در طی چندین سال نشان داد که می‌توان به طور دقیق خطر حوادث قلبی را پیش بینی کند. در میان افرادی که هیچ انسدادی برای شریان‌های خود نداشتند، افرادی که دارای بالاترین سطح التهاب در رگ‌های خونی بودند، بیش از ۱۰ برابر بیشتر از افرادی که سطوح التهابی کمتری داشتند، در معرض خطر مرگ قلبی بودند.

 

منبع: اطلاعات انلاین