طالبان هم حقابه را نداد هم در حال ساخت سد جدید است +تصویر
طالبان هم حقابه را نداد هم در حال ساخت سد جدید است +تصویر

با وجودی که پیگیری‌ها برای حقابه هیرمند و بازکردن سد به روی سیستان ادامه دارد و طالبان همکاری خاصی در این زمینه نداشت، حالا خبرگزاری صدای افغان (آوا) از برنامه ساخت یک سد (بند) در خاشرود ولایت نیمروز در نزدیکی مرز ایران براساس «حکم فوق‌العاده» رهبر طالبان خبر دارد. بر اساس حکم فوق‌العاده رهبر امارت […]

حقابه هیرمند, طالبان - طالبان هم حقابه را نداد هم در حال ساخت سد جدید است +تصویر

با وجودی که پیگیری‌ها برای حقابه هیرمند و بازکردن سد به روی سیستان ادامه دارد و طالبان همکاری خاصی در این زمینه نداشت، حالا خبرگزاری صدای افغان (آوا) از برنامه ساخت یک سد (بند) در خاشرود ولایت نیمروز در نزدیکی مرز ایران براساس «حکم فوق‌العاده» رهبر طالبان خبر دارد.

بر اساس حکم فوق‌العاده رهبر امارت اسلامی، یک بند بزرگ آبی به ارزش حدود دو میلیارد افغانی در مربوطات ولسوالی ‎خاشرود ولایت ‎نیمروز ساخته می‌شود.

به نقل از تلویزیون ملی، وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید، یک بورد مسلکی تخنیکی از سوی این وزارت تشکیل می‌شود تا کار ساخت این بند را آغاز کند.

گفته شده که این بند با بلندی نزدیک به ۵۰ متر ساخته می‌شود که ظرفیت ذخیره حدود شش میلیون متر مکعب را دارد که با تکمیل آن بیش از هشت هزار هکتار زمین زراعتی را در ولسوالی‌های گلستان، دلارام، خاشرود، غوری و چخانسوری این ولایت آبیاری می‌کند.

این در حالی است که چندی قبل بند بخش آباد در ولسوالی فراه رود ولایت فراه با حضور مقامات عالی رتبه امارت اسلامی افتتاح گردید.

منبع: اطلاعات انلاین