به گزارش زیرنویس، مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران در ششمین پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن گفت:قدرت اله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران در ششمین پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن بر مشارکت همه جانبه دستگاهها، استفاده از فضای مجازی و آموزش […]

به گزارش زیرنویس، مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران در ششمین پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن گفت:قدرت اله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران در ششمین پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن بر مشارکت همه جانبه دستگاهها، استفاده از فضای مجازی و آموزش شهروندی با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از این گاز خطرناک تاکید کرد.

 مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار با اشاره به اهمیت پیشگیری از حوادث مسمومیت با گاز مونواکسید کربن تصریح کرد: این برنامه برای ششمین سال با عنوان پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن برگزار می شود و در سال گذشته نیز به صورت جدی در شهر تهران برگزار و تاثیرات بسیار خوبی در روند کاهش حوادث گاز گرفتگی را شاهد بودیم.

وی افزود: با تغییر سبک زندگی شهری و روستایی و استفاده از گاز شهری، حوادث گاز گرفتگی نیز خصوصا در روستاها بیشتر شده است زیرا ترکیب ساختمان ها و فضاهای قبلی تغییر نکرده است و بیشترین آمار حوادث مربوط به بافت های فرسوده، نوسازی نشده و مناطق حاشیه ای جنوبی شهر و اسکان های کارگری است.

دکتر محمدی با اشاره به موفقیت نسبی این طرح در سال گذشته خاطرنشان کرد: پارسال همزمان با شروع فصل سرما و آغاز طرح سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن، سازمان آتش نشانی تهران پاسخگوی سوالات شهروندان و هموطنان از سراسر کشور برای آگاهی بخشی و مشاوره در خصوص وسایل گرمازا و تجهیزات مربوط به آن بود.

وی افزود: سال گذشته در جریان این حوادث در کل کشور ۹۰۰ تن جان باختند و این آمار یعنی ۹۰۰ خانواده و وابستگان آنها و به طور حتم زندگی و اشتغال افراد زیادی تحت شعاع قرار خواهد گرفت و چنانچه در این طرح بتوانیم جان ۱ نفر را هم نجات دهیم رسالت بزرگی را انجام داده ایم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: همه دستگاههای نظارتی و اجرایی، شبکه های اجتماعی و.. باید در این اطلاع رسانی و آگاهی بخش به مردم همراه شوند و آموزش شهروندی را جدی بگیرند و اطلاع رسانی درباره مخاطرات گاز مونواکسید کربن را به نحو شایسته ای انجام دهند تا امسال نیز با روند کاهشی روبرو شویم.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح بیان کرد: هفته ی پایانی آبان ماه به عنوان هفته کاهش خطرات گاز مونواکسید کربن نامگذاری شده است و پویش سراسری امروز ۲۸ آبان ماه به صورت همزمان در سراسر کشور با اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خطرات گاز مونواکسید کربن آغاز می شود.

وی افزود: در راستای پاسخگویی به سوالات شهروندان، شماره ۶۴۳۲۳۲۳۲ با پیش شماره ۰۲۱ برای مشاوره به مردم در خصوص گاز مونواکسید کربن آماده پاسخگویی می باشد.

 

منبع خبر: رکنـا