به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی اصفهان ظهر یکشنبه با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از اوایل وقت فردا دوشنبه تا شامگاه سه‌شنبه (۲۹ و ۳۰ آبان) مناطقی از استان به ویژه غرب و جنوب اصفهان را فرا می‌گیرد که بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه غرب و جنوب بارش برف و مه آلودگی و کاهش دید، وقوع صاعقه، وزش تندباد و وقوع طوفان لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک محلی و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به واسطه گردو خاک به همراه دارد.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزوده است که طی این مدت کاهش محسوس دما در طول روز بین ۲ تا پنج درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.‌

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان شدت فعالیت سامانه ناپایدار در مناطقی چون سمیرم، بویین و میان دشت، چادگان، چوپانان، خوانسار، سمیرم، فریدن (داران)، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، فریدونشهر، فلاورجان، ورزنه خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال سقوط اشیا و درختان فرسوده، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در شرق استان و استان‌های همجوار با یزد و سمنان، احتمال سقوط از ارتفاع، سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و مسیرها، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، یخبندان سطح جاده‌ها، صاعقه، ایجاد اختلال در تردد شهری و روستایی و جاده‌ها داخل استانی و بیرون استانی به ویژه (چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویر احمد و فارس هشدار داده و توصیه کرده است که هم‌استانی‌ها در سفرهای بین شهری و بین استانی احتیاط کنند.

در این اطلاعیه همچنین بر لزوم پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، عدم اتراق در بستر رودخانه و مسیل‌ها و جابه جایی عشایر و نیز اتخاذ تمهیداتی برای حفاظت از محصولات کشاورزی تاکید شده است.

منبع: مـهر