ستاره سری‌آ ایتالیا از دنیای فوتبال خداحافظی کرد
ستاره سری‌آ ایتالیا از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

فابیو کوالیارلا، ستاره فوتبال ایتالیا که با درخشش در باشگاه سمپدوریا به یکی از بهترین‌های سری‌آ نام گرفته بود، اعلام کرد که دیگر قادر به ادامه دادن در مستطیل سبز نیست و به ناچار در سن ۴۰ سالگی باید از بازی حرفه‌ای خداحافظی کند.  سایت فوتبال ایتالیا در واکنش به خداحافظی کواریارلا نوشت که برای […]

- ستاره سری‌آ ایتالیا از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

فابیو کوالیارلا، ستاره فوتبال ایتالیا که با درخشش در باشگاه سمپدوریا به یکی از بهترین‌های سری‌آ نام گرفته بود، اعلام کرد که دیگر قادر به ادامه دادن در مستطیل سبز نیست و به ناچار در سن ۴۰ سالگی باید از بازی حرفه‌ای خداحافظی کند. 

سایت فوتبال ایتالیا در واکنش به خداحافظی کواریارلا نوشت که برای مرد ۴۰ ساله فوتبال ایتالیا جام‌ها اهمیت نداشت و زمانی رستگاری او عیان شد که در آخرین بازی فصل گذشته، ۵۱ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه مارادونا به احترام او به پا خاست و این بازیکن را که تنها یک سال در ناپل بازی کرده بود را تشویق کرد.

کوالیارلا محصول آکادمی تورینو است و با درخشش در یوونتوس و سمپدوریا نامی برای خود دست و پا کرد و توانست آمار فوق‌العاده ۷۱۷ بازی، ۲۳۸ گل، ۶۲ پاس گل و ۶ قهرمانی را در سری‌آ تجربه کند. 

او که یکی از بهترین بازیکنان لیگ ایتالیا بود، ولی کمتر توانست در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورش قرار گیرد. با این حال کوالیارلا آمار ۲۸ بازی و ۸ گل را در جمع آتزوری به ثبت رسانید. 

اوج درخشش کواریارلا به فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ بازمی‌گردد؛ زمانی که او بالاتر از رونالدو توانست با پیراهن سمپدوریا ۲۶ گل به ثمر رساند و بهترین گلزن فصل شناخته شود. او حتی بهترین مهاجم فصل نیز شناخته شد و در تیم منتخب سری‌آ نیز قرار گرفت.

کواریارلا متولد ناپل است، ولی تنها یک فصل برای این باشگاه بازی کرد. او با این حال در آخرین بازی فصل سری‌آ مورد تشویق همگان قرار گرفت و با چشمانی اشک‌بار با فوتبال ایتالیا خداحافظی کرد.

باشگاه خبرنگاران